BlastyTrasty Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Er det mulig at det kommer en Blu-Rayspiller for Xbox 360? Har mer tro på en slik en, siden det er et mye bedre format. 7852649[/snapback] Kvifor er det så mykje betre? Ja, det er fred på foruma - men eg må få lov å spør om akkurat det der 7852797[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Blu_Ray_Vs._HD-DVD 7853073[/snapback] This article may require cleanup to meet Wikipedia's quality standards.hehe Forøvrig ikkje noko på sida som sa meg kvifor BR er betre.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 BD vs HD-DVD tar vi i en annen tråd eller hva? Uansett - det beste med denne hd-dvdspilleren er prisen! 1695,- i flere nettbutikker, og billigste er helt nede i 1530,-! Det er rett og slett sinnsykt bra for en så god spiller . Man kan feks koble den til pcen sin, og så via DVI koble til sin HD-tv om man ikke har xbox360 . Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jepp, sorry sjef. Skal holde meg on topic no Men, kvar fant du den SÅ billig?! Skal definitivt ha denne. Og synes ikkje 1800 kroner er så vondt. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Morsomt hvis spilleren blir så billig i Norge. Spesielt fordi folka med HTPC (eller "vanlig" PC) også kan dra nytte av den. Er jo en del her på forumet og andre hjemmekinoforum her til lands som har importert og betalt opp mot 2000 kroner nesten - og enkelte har fått moms-påslag i tillegg. Men klart - det har nok vært vanskelig å vente for enkelte. 1600 kroner er et røverkjøp i mine øyne hvis man har enten Xbox 360 eller en rimelig kraftig PC som kan koble til en TV eller projektor som gir formatet rettferdighet. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 1695,- hos Komplett. De billigste vil nok legge seg på rundt 1500 kr. Man kan altså få X360 Core + HD-DVD til ca. 3500 kr. Den klart billigste inngangsbiletten for HD-video. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hvordan vil du dra nytte av HD DVD med Core versjonen? Så vidt jeg husker følger det ikke med komponent kabel til Core versjonen. Og da må du kjøpe det utenom. Kroner 299 hos komplett. Og da er regnestykket 3800 kroner. For bare en tusing til så har du en fullstendig stand alone Toshiba HD DVD spiller som er så godt som støyfri, er en unit, har HDMI (og HDMI kabel medfølger i esken), kan spille av de nye lydformatene True HD via HDMI, gjør svært bra oppskalering av vanlig DVD via HDMI til 720p eller 1080i (360 oppskalerer ikke vanlig DVD via komponent). Men ja - det blir likevel den billigste inngansbilleten, spesielt for de med 360 fra før. Men Toshiba senker prisene på sine stand alone spillere nå. I USA er prisene falt på HD A2 (som er lik europiske HD E1) til så billig som 366 dollar enkelte steder = 2562 kroner i dagens kurs! Så... Når norske priser følger etter spørs vel litt. Men i England er det snakk om Toshiba HD E1 vil falle i Februar til 269 pund = 3306 norske kroner i dag. Spennede dette.. Endret 2. februar 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Blir vel en slik på meg neste måned da. Om jeg klarer å skrape sammen nok penger Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hvordan vil du dra nytte av HD DVD med Core versjonen? Så vidt jeg husker følger det ikke med komponent kabel til Core versjonen. Og da må du kjøpe det utenom. Kroner 299 hos komplett. Og da er regnestykket 3800 kroner. For bare en tusing til så har du en fullstendig stand alone Toshiba HD DVD spiller som er så godt som støyfri, er en unit, har HDMI (og HDMI kabel medfølger i esken), kan spille av de nye lydformatene True HD via HDMI, gjør svært bra oppskalering av vanlig DVD via HDMI til 720p eller 1080i (360 oppskalerer ikke vanlig DVD via komponent). Joa, hvis det er KUN film man er interessert i ville jeg heller ha spyttet inn en tusenlapp for den Toshibaen. Men er man litt interessert i å spille, for ikke å snakke om alt annet X360 tilbyr av nedlasting og multimediamuligheter, virker det som en svært god kombo. Det jeg liker med X360 er valgmuligheten. Ønsker man bare enkel singleplayer-spilling slipper man unna med ca. 2000 kr. for Core-versjonen. Så kan man få online, wi-fi, HD-video etc. bare man er villig til å betale for det. PS3 har i stedet gått for en dyr alt-i-ett-løsning. Fordelen er at Sony kan utnytte f.eks. Blu-ray også i spill. Endret 2. februar 2007 av kilik Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Så folkens - importer HD DVD filmer trygt i fra hvorsomhelst fra kr 100 og oppover! 7852526[/snapback] Ikke at jeg har for vane å vekke opp døde tråder, men jeg har nettopp kjøpt meg HD DVD spilleren til X360 fra Komplett. Så stemmer det at denne spilleren er sonefri? Kan godt tenke meg å bestille noen filmer fra USA da, men ble litt bekymret når jeg så filmene er i "Region 1". Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hørt at de skal væresonefire ja, men ikke 100% sikker. Noe som irriterer meg er at X360 sin HD DVD er ikke så bra som jeg håpet på.. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hva er galt med den? Selv er jeg strålende fornøyd med den. Super bildekvalitet og har omtrent null kompatibilitetsproblemer. Den har dog ikke analoge lyd-utganger, men det kan man heller ikke forvente til den prisen. De rimeligste spillerne til Toshiba har heller ikke det såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Har den ikke selv, så kan ikke si dette med 100% sikkerhet. Men mange tester viser at den viser en del kantete linjer"... hvis noen skjønner hva jeg mener? Se for deg absolutt 0 Anti Aliasing på en måte.. Skal kjøpe den selv om ikke lenge da så lurer også på om den er sonefri? EDIT: Begynner å angre på at jeg ikke sparte penger til 1080p Tv når jeg kjøpte meg ny Tv for litt siden... Endret 21. mars 2007 av Lakus Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Jeg anser meg selv for å være svært kritisk mtp bildekvalitet, og jeg har ikke lagt merke til bilde-egenskaper som kan skyldes hardware. Du referer vel ikke til den åndssvake testen på VG.no? Redigert: HD DVD er foreløpig sonefritt. Det samme er spilleren. Men om Microsoft vil, kan de låse den til en sone med en software-oppgradering. Endret 21. mars 2007 av Alex ws Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg anser meg selv for å være svært kritisk mtp bildekvalitet, og jeg har ikke lagt merke til bilde-egenskaper som kan skyldes hardware. Du referer vel ikke til den åndssvake testen på VG.no? Hehe, nei da så. Da tviler jeg på det er noe særlig problem. VG er ikke verdig min tid når det kommer til PC osv Redigert:HD DVD er foreløpig sonefritt. Det samme er spilleren. Men om Microsoft vil, kan de låse den til en sone med en software-oppgradering. Tviler på at de vil gjøre det.... så gleder meg til å se litt på HD DVD om ca1 mnd Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) HD DVD er foreløpig sonefritt. Det samme er spilleren. Men om Microsoft vil, kan de låse den til en sone med en software-oppgradering. 8201572[/snapback] Okay, takk for oppklaringen. Men Microsoft er vel ikke så dumme at de kommer til å gjøre det... er de vel? Fant forøvrig en fin FAQ om HD DVD spilleren på AVS Forum: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=748740 Edit: så... noen som vet om fine (og billige!) plasser å bestille filmer fra da? Endret 21. mars 2007 av Brakara Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Axelmusic hidefdvd Flotte priser og rask levering Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kan jo også nevne Amazon.com, de har virkelig skjerpet seg med leveringen nå. Bestilte en BR (riktignok ikke HDDVD men de har disse osgå) den 7 mars de shippet den den 9 og hadde den i postkassen den 15 mars. Håper bar eat det ikke var en engangstilfelle. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 HD DVD er foreløpig sonefritt. Det samme er spilleren. Men om Microsoft vil, kan de låse den til en sone med en software-oppgradering. 8201572[/snapback] Okay, takk for oppklaringen. Men Microsoft er vel ikke så dumme at de kommer til å gjøre det... er de vel? Fant forøvrig en fin FAQ om HD DVD spilleren på AVS Forum: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=748740 Edit: så... noen som vet om fine (og billige!) plasser å bestille filmer fra da? 8201681[/snapback] Vil du ha filmene dine kjapt (som meg), anbefaler jeg deg DVDStrax. De har et ok utvalg og ok priser. Frakten er kun på 15 kroner. HD DVDene koster vel gjennomsnittlig 200 inkludert porto. Grei pris. Vær obs på at de har filmen du vil bestille inne på lager, hvis ikke kan ventetiden fort bli en uke lenger. Anbefaler deg også å sjekke ut EBay. Der kan man ofte gjøre noen kupp på auksjoner som holder på å slutte. Husk å sjekke om selgeren sender til Norge først da. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Takk for tips om steder å bestille filmer fra. Da har jeg litt å se etter... Forøvrig testet jeg den amerikanske utgaven av The Departed på boksen min igår, og det fungerte utmerket. Endret 22. mars 2007 av Brakara Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 HD DVD er foreløpig sonefritt. Det samme er spilleren. Men om Microsoft vil, kan de låse den til en sone med en software-oppgradering. 8201572[/snapback] Okay, takk for oppklaringen. Men Microsoft er vel ikke så dumme at de kommer til å gjøre det... er de vel? Så kraftig tror jeg ikke MS vil skyte seg selv og HD DVD toget i leggen. Toshiba har for lengst gått ut og sagt at de eksisterende spillerene vil forbli sonefri uansett om det skulle bli soner på HD DVD senere. Et lite pluss for early adopters. Om det kommer soner, gjenstår uansett å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå