Gå til innhold

Xbox 360 HD-DVD 23. Februar!

LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hørtes bra ut for 360 eierene... men jeg på min side tar meg til takke med det som kommer en måned senere

7851338[/snapback]

Så bra vi er med på en konsollkrigfri uke da! ;)

Når utvalget for hd-dvd filmene blir høyere, og jeg sitter med en liitt feitere (tynnere) tv, skal nok den her havne i min 360`s port ja.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med denne, hvis den bare kan brukes til film? Da kan man vel like gjerne kjøpe en vanlig standalone HD-DVD spiller som ser bedre ut og som sannsynligvis har mer funksjonalitet og rett og slett er bedre.

Tåpelig produkt så lenge den ikke er innebygd eler kan brukes til spill.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med denne, hvis den bare kan brukes til film? Da kan man vel like gjerne kjøpe en vanlig standalone HD-DVD spiller som ser bedre ut og som sannsynligvis har mer funksjonalitet og rett og slett er bedre.

7851875[/snapback]

Jau, for meg som straks får HD prosjektoren (720p) - og nett har fått lerret, og er rimelig ny i heile det her HD film gamet, vil denne HD DVD spelaren være ein grei start. Hvis eg ser at dette er noko for meg, blir den erstatta av ein fullblods HD DVD spelar, om eit års tid eller noko :)

For ein hardbarka filmentusiast, er nok ikkje denne spelaren det beste valet.

Lenke til kommentar

Nei, det er riktig Dark By Design. Entusiastene vil nok alltid sikte høyere, men alikevel er den en god og billig start for de med Xbox 360 fra før - og ikke minst mens man da bygger opp et filmbibilotek. Og hvis formatet skulle floppe så har man ikke betalt så fryktelig mye heller. Tror en del vil få bakoversveis av kvaliteten på den for en så billig penge - spesielt de med projektor og større TV'er.

Lenke til kommentar
Det står ikke noe info om denne er sonefri? Min er ihvertfall det, importert fra USA og glad for det, da utvalget av HDDVD filmer der er så mye større enn det er i Europa.

7851600[/snapback]

Det er ingen soner for HD DVD per i dag - og de stand alone spillerne fra Toshiba som per i dag er sonefrie vil for alltid forbli sonefrie selv om det skulle bli innført senere. Tror ikke Microsoft som sentral aktør vil stille seg noe annerledes enn sin samarbeidspartner Toshiba der. Men hva senere generasjoner avspillere vil gjøre hvis dvd forum skulle innføre soner på HD DVD veit man jo ikke. Så... kanskje like greit å invistere fra kr 1500-1600 (hvis man har 360 fra før) og oppover hvis man vil framtidssikre seg mot soner? Har man ikke 360 fra før og ikke er interessert i konsoll eller ikke orker bråket fra 360 så fåes Toshiba stand alone spiller fra rundt 4500 og oppover. Ikke dyrt det heller. De gjør god skalering av vanlig DVD i tillegg - i motsetning til kremt. Ok. Fredsuken.

Så folkens - importer HD DVD filmer trygt i fra hvorsomhelst fra kr 100 og oppover!

For å sitere en shampoo reklame (eller var det noe sminke?) "Because you're worth it". :D

Lenke til kommentar
Dette er jo glimrande nytt for meg. Eg trur ein HD DVD avspelar (evt. BR når det kjem) blir ein vinnande kombo! :)

Og eg har ikkje ORD for kor mykje eg gledar meg til spele Gears på den!

7852581[/snapback]

Gled deg. Sjølv har eg spelt gears of war siden det kom ut på en Benq 8720. Det er konge. 92" skjerm i 720p. Jeg skal ha meg HD-DVD spilleren også, så snart den kommer til Norge.

Til de som mener det er et tåpelig produkt i forhold til en standalone spiller så kan jeg si at en standalone spiller pr. dags dato koster minimum 5000 for den billigste typen. Opp mot 10 000 for de litt mer avanserte. Så 1700 for Microsoft sin er råbillig dersom du har Xbox360 fra før. I tillegg så har den fått bra kritikk.

Det eneste minuset er at den ikke klarer å dekode de nye HD lydformatene, den downsampler til Dolby digital eller DTS. Men dette spiller liten rolle da det heller ikke finnes forsterkere pr. dags dato som kan spille de nye lydformatene. DTS er dessuten mer enn nok for min del.

Lenke til kommentar

7851875[/snapback]

Tåpelig produkt....tøv, du har ikke peiling på hva du snakker om. Håpløs påstand. Ikke lett å røyke fredspipe på forumet med slike utsagn.

Som flere her sier, add on produktet fra MS er en svært tilgjengelig inngang til ett av de nye formatene for ikke bare entusiasten, men også mannen i gata.

Ikke vanskelig å være enig i denne påstanden vel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...