Gå til innhold

Årsavgift to ganger på ett år?

Sinnapels

Anbefalte innlegg

Idag kjøpte jeg en Volkswagen Vento ( :love: )

Skulle hente skilter på biltilsynet og fikk beskjed om at jeg kunne se langt etter skiltene før jeg betalte årsavgiften.

Så jeg betalte den og fikk skiltene. Men jeg fikk med gule oblater med 07 på. Skal jeg betale ny årsavgift i mars igjen da? For da her jeg jo betalt for ett år jeg ikke har hatt bilen.

skiltene ble levert inn av den forrige eieren oktober 06.

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har betalt den avgiften vi andre får tilsendt snart og som har forfall 20. mars, dvs du har ikke betalt avgiften fra i fjor, og du får ikke noe ny regning.

Tingen er bare at siden bilen var avregistrert per 1. januar 2007 kommer du ikke inn i omfanget som er avgiftspliktige og som det sendes ut regning til, derfor må du betale avgiften når du henter ut skilta. :)

Nye oblat får du tilsendt på normal måte. :)

Lenke til kommentar

Der er også mulig at:

Forrige eier kan ha "glemt" å betale for 2006. Dermed er det en heftelse på bilen for den manglende innbetalingen. Denne måtte det ordnes opp i før skilter ble utlevert.

Er dette tilfelle har du betalt for 2006 og vil få ny regning i 2007.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Generelt: Oblatene viser hvilket år du skal betale avgiften neste gang. Dersom du har oblater med 07 på, vil det si at du har betalt for 2006. Du skal betale for 2007 i mars 2007, og får i juni tilsendt 2007 oblater med 08 på.

Unntaket er ditt tilfelle, siden du har kjøpt bilen etter 0101, er det rimelig (?) at du må betale for 2007 før du får skiltene. Du vil da ikke få giro i mars, og når 08-oblatene er klare, vil du få disse tilsendt.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...