dansesareven Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Har pakket opp en pakke (glut-3.7-8.rpm), men når jeg leter etter filene (glut.h feks) ved hjelp av locate, finner jeg dem ikke. Dette til tross for at rpm påstår at pakken er installert. Noen som har hatt lignende problemer? Jeg hentet pakken gjennom rpmfind.net. Noen som vet hvorvidt glut ligger på redhat cd-ene, og hvilke applikasjoner de blir installert sammen med? Lenke til kommentar
morbo Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Du må kjøre updatedb slik at nylig installerte filer blir registrert i databasen som locate søker gjennom. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Holder nok ikke med updatedb, nei. Dessverre. Virker ikke som om det skjer noe som helst når jeg pakker opp denne pakken, rent bortsett fra at rpm finner ut at den er pakket opp ... Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Da er de vel ikke installert da. Kanskje det er noe tull med RPM'en. Mener og ha opplevd lignende selv. Jaggu tok det ikke et helt år før noen valget nicket ditt :razz: Lenke til kommentar
morbo Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Ta en 'less minpakke.rpm' og se hvilke filer den inneholder og hvor de blir installert. Deretter sjekker du om de faktisk _ble_ installert der. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Joda morbo, du har rett. De riktige filene er installert. Takker og bukker forresten. Hmm ... Nå må jeg bare finne ut i hvilken pakke de filene jeg egentlig ønsker meg befinner seg. Og Håppesagåsa: Måtte bare bli far før jeg forstod hvor du fikk ideen til navnet ditt. Virket nemlig noe kryptisk på meg. Nå derimot er det temmelig krystallklart :smile: "Så hoppet de, så danset de ..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå