1King Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Jeg har et mail script som sender fra et skjema. Problemet er at jeg får html koder i meldingen min. navn = $_POST['navn']; $mail = $_POST['mail']; $tlf = $_POST['tlf']; $tittel =$_POST['tittel']; $tekst = nl2br($_POST['tekst']); $tlf_kontroll = strlen($tlf); // $mail_kontroll = $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $dato = date('d/m/Y'); IF (empty($navn)||empty($mail)||empty($tlf)||empty($tittel)||empty($tekst)||$tlf_kontroll != 8) { echo '<center><b><h1>Noen av feltene er ikke fylt inn eller stemmer ikke.</h1></b><br>'; if(empty($navn)) {echo 'navn.<br><br>';} if(empty($mail)) {echo 'E-post adressen.<br><br>';} if(empty($tlf)) {echo 'Telefon nummer.<br><br>';} if($tlf_kontroll != 8) {'Telefon nummeret kan kun inneholde 8 tall.';} if(empty($tittel)) {echo 'Tittel.<br><br><br>';} if(empty($tekst)) {echo 'Melding.<br><br>';} die ('<br><br><a href="kontakt_meg.htm"><h1><u>GÅ TILBAKE</u></h1></a></center>'); } ELSE { $til = '[email protected]'; $head = 'From:'.$navn.'<'.$mail.'>'; $melding=' Navn: '.$navn.' Mail: '.$mail.' Tlf: '.$tlf.' Dato: '.$dato.' IP-adresse: '.$ip.' Melding: '.$tekst; $mail_ok = mail($til, $tittel, $melding , $head); if ($mail_ok) { echo '<center><h4>Meldingen er sendt</h4></center>'; } else { echo 'center><h4>Meldingen kunne ikke sendes, prøv igjen senere.</h4>'; } } ?> Meldingen jeg får i outlook er: Navn: Donald DuckMail: [email protected] Tlf: 66666666 Dato: 01/02/2007 IP-adresse: Melding: Hei<br /> <br /> <br /> <br /> Hei<br /> <br /> <br /> <br /> Hei<br /> <br /> <br /> Hei Håper noen kan hjelpe meg med å fjerne disse "<br />" fra meldingen. Eventuelt om noen si meg hvordan jeg lager scriptet sikkert. På forhånd takk. Endret 1. februar 2007 av 1King Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (X)HTML går vel antakeligvis ikke i Outlook da? Er det ikke slik at et enter klikk vil lage en <br /> automatisk i Outlook? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) øverst i koden din: $tekst = nl2br($_POST['tekst']); gjør dette om til: $tekst = $_POST['tekst']; Endret 1. februar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
1King Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 (X)HTML går vel antakeligvis ikke i Outlook da?Er det ikke slik at et enter klikk vil lage en <br /> automatisk i Outlook? 7851324[/snapback] Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) joda.. det er riktig hva Andy-Pandy sier. bruker du standard innholdstype i mailen du sender, holder det med \n (vanlig entertrykk i tekstboks) istedenfor å måtte bruke nl2br() for å gjøre om til <br />. derfor; fjern nl2br()-funksjonen du bruker når du angir $tekst-variabelen Endret 1. februar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
1King Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 øverst i koden din: $tekst = nl2br($_POST['tekst']); gjør dette om til: $tekst = $_POST['tekst']; 7851360[/snapback] Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Eller så kan du jo sende mailen som HTML ved å bruke denne headeren. $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; // Additional headers $headers .= 'From:Megselv <[email protected]>\r\n"; $epostemne = 'Emne'; // Mail it mail($send_til_email, $epostemne, $msg, $headers); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå