Gå til innhold

Jenter og sminke!

Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Hater og se jenter som kliner på med knallrød leppestift o.l :p

7861182[/snapback]

Rød lebestift kan være knall fint det.. men ikke vist man har masse blå øyenskyggge ol til :p hehe.. men rød lebestift i seg selv kan være veldig fint.. så det så :p

7861957[/snapback]

Kan være fint? Jeg liker ikke knall leppestift klint utover munnen...

Selvfølgelig finnes det unntak på gutter. Da er det kult med sailorhat maskara glitter og knall rød lepestift

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være fint? Jeg liker ikke knall leppestift klint utover munnen...

7863482[/snapback]

Hvem har sagt at den skal være klint utover :p Det er fult mulig å legge leppestift fint :)

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Ja, herregud, sååå mye brunkrem, det kan jo ikke være sunt for huden..  :whistle:

7866655[/snapback]

nei tviler på at av vaskbar brunfarge kan være særlig bra for huden, kommer kansje litt ann på? vist det er fuktighets krem og greier samtidig :!:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ja, herregud, sååå mye brunkrem, det kan jo ikke være sunt for huden..  :whistle:

7866655[/snapback]

Må jo føre til at huden blir jævlig ekkel, kommer jo ikke noe luft til ...

Lenke til kommentar

Rent personlig synes jeg jenter som oftest er penest med litt sminke, og ofte uten sminke også. Jenter som kliner to bokser brunkrem utover ansiktet om dagen, og som pudrer det hvert femte minutt blir bare ekkelt. Naturlig pene jenter med lite sminke kan være utrolig pent. Om en jente ikke er veldig pen og velger å bruke sminke for å løfte intrykket opp et par hakk skader jo selvfølgelig ikke det. Men man bør altså ikke overdrive, da er det bedre å underdrive. Ja til jenter med lite sminke!

Snorre :)

Lenke til kommentar

Prøvde jo sminke når jeg var en zombie på halloween en gang. Det klødde over hele ansiktet og jeg kunne ikke spise pølse med brød fordi jeg fikk bare sminke på brødet :|

Ohh, det var et helvette å få av sminken... Rød i hele ansiktet :p Nå skal det også nevnes at det var billig fargestifter også da...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Morsomt å se så mange som virker som om de hater sminkede jenter. Det er greit nok (og dersom hun er flink er det faktisk fint) med sminke, bare man vet å begrense seg. Men jeg er samtidig glad for at jeg ikke er jente, for det er mildt sagt jævlig å bli sminket (ja, jeg har prøvd et par ganger i forbindelse med opptredener).

Lenke til kommentar

jeg vill heldst se de med lite eller ikke sminke først liksom forde vis man går etter utsende på folk og liker en med mye sminke så blir det helt rart vis man ser dem uten en gang tenk hvor skuffa man blir da.

liker det som er bak smainka jeg for det mest noen ganger blir det fir mye på folk liksom

Lenke til kommentar

Ifølge moren min som kommer fra Ecuador, så er ikke norske jenter særlig feminine av personlighet. Generelt skylder hun på klimaet og alle slags ulemper det drar meg seg.

Grunnen til at norske jenter både sminker seg og bruker store tider foran speilet, ja, også det faktum at mange jenter tar plastiske operasjoner og får store pupper og diverse, er for å veie opp for femininiteten de taper personlighetsmessig. Noen som er enige i at norske jenter ikke er særlige feminine i forhold til jenter fra sydligere land? For å svare på dette må dere selvsagt ha litt erfaring derifra ;)

Lenke til kommentar
Om man f.eks. har stygge arr i ansiktet og vil dekke over disse for å unngå forstyrrende spørsmål når man skal treffe nye mennesker å slik. Å bruke sminke ellers, stiller jeg meg temmelig uforstående til. :S Jenter sier de synes de selv ser penere ut med sminke og at det gir dem høyere selvtillit. Jeg klarer ikke helt å forstå det, men respekterer om folk ønsker å gjøre det. ;)

7851628[/snapback]

Altså jeg er gutt om jeg har ei liten kvise eller slikt i ansiktet så dekker jeg over den med en krem...Ser ingen problemer med at folk skal gjøre det med arr eller liknende om man er jente eller gutt. (Bruker ikke være mye plaget av kviser :))

Dermed vet jeg hvorfor folk gjør det særlig når de treffer nye mennesker. Første inntrykk betyr utrolig mye, det første man ser er hvordan personen ser ut. Det skader ikke se litt ordentlig ut..

Lenke til kommentar

Norske jenter er ikke mye feminine nei. I den byen jeg bodde i i USA gikk de fleste rundt med jeans eller pysjbukse og college genser eller t sjorte, ikke noe slags motepress der, og få av jentene brukte sminke. Likevel tør jeg påstå at de jentene var mer feminine enn Nordmenn.

Sminke skal anes men ikke synes, det har jeg lært hele livet. Men jeg tror mange her blander foundation og brunkrem. Jeg er ikke helt sikker på hva brunkrem er jeg, har aldri sett det før, bare solpudder og slikt. Foundation skal være samme tone som huden din. Det skal ikke vises noen linje der du stopper å bruke den, foundation er bare for å dekke ujevnheter, og er det skikkelig lagt, så skal en ikke se når noen har det på seg. Noen jenter gjør den dødssynden at de kjøper for mørk foundation for å se brun ut, noe som bare ser forjævlig ut, som om en er skitten.

Sminke som er bra lagt, skal fremheve og sjule ansiktstrekk, alt etter ønske. Tingen er at det skal ikke mye til for å forandre mye i et ansikt, så sminking må gjøres utrolig forsiktig. Det er utrolig så mye penere enkelte jenter kan bli med riktig sminke, og når det gjelder lite og mye sminke, så tror jeg ikke dere gutter er så flinke på å dømme det, det har heller med om sminken er lagt forsiktig å anes eller dramatisk og uforsiktig. Sminke er en kunst.

Selv bruker jeg ikke mye sminke til vanlig, bare maskara og eyeliner over øynene for at de ikke skal forsvinne. Jeg er egentlig blond, men har mørkt hår nå, så om jeg ikke gjør det ser det lite balansert ut. Jeg liker å eksperimentere litt med sminke, og det er gøy å ta det fullt ut avogtil når jeg skal ut eller noe. Tingen er at det tar lang tid å sminke seg pent, og sminke er dyrt, så jeg kan ikke gjøre det på daglig basis.

Lenke til kommentar
Om man f.eks. har stygge arr i ansiktet og vil dekke over disse for å unngå forstyrrende spørsmål når man skal treffe nye mennesker å slik. Å bruke sminke ellers, stiller jeg meg temmelig uforstående til. :S Jenter sier de synes de selv ser penere ut med sminke og at det gir dem høyere selvtillit. Jeg klarer ikke helt å forstå det, men respekterer om folk ønsker å gjøre det. ;)

7851628[/snapback]

Altså jeg er gutt om jeg har ei liten kvise eller slikt i ansiktet så dekker jeg over den med en krem...Ser ingen problemer med at folk skal gjøre det med arr eller liknende om man er jente eller gutt. (Bruker ikke være mye plaget av kviser :))

Dermed vet jeg hvorfor folk gjør det særlig når de treffer nye mennesker. Første inntrykk betyr utrolig mye, det første man ser er hvordan personen ser ut. Det skader ikke se litt ordentlig ut..

7889271[/snapback]

Men da er vi jo enige, da.

Lenke til kommentar
Også er det ei jente som ser helt jævlig ut til vanlig, men med sminke er hun en gudinne. But then again, shes a bitch.

7851413[/snapback]

Min mening er jo mindre sminke, jo bedre. Jo mer sminke en jente har, jo mer "fikser" hun på utseende, jo mer usikker er hun. De som sprader rundt uten et pudderstrøk og er fornøyd med tingenes tilstand, de heier vi på. Er alltid skeptisk til jenter som blir beskrevet som hawt, selv med Operasjon Dagsverk før hun forlater badet.

Lenke til kommentar

Alt med måte heter det. ;)

en naturlig pen jente kan fremheve dette med litt sminke og bli enda penere.

men jenter som har høyere daglig sminkeutgift enn foreldrene hennes bruker på bilforsikring pr. år er ikke fint, har et eksempel i klassa. (har aldri sett henne uten sminke... :ermm: ) den jenta er fin, men du har følelsen av at du ikke veit hvordan hun ser ut på "ekte", dumt. (også er hun big time bitch da... :hrm: )

Lenke til kommentar

Jeg var borti ett skrekkeksempel forleden.. Forestill deg ei jente. "Solbrun" i desember, og kølsvarte øyenbryn/vipper. Jenta går med hvit genser. Hun gnis seg i ansiktet med ermet, antageligvis for å klø seg. Når hun tar bort hånden sitter hun igjen med en hvit flekk på kinnet og en diger brunflekk på ermet. Sorry, kan ikke noe for det, men jeg lo ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...