Gå til innhold

Jenter og sminke!

Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om man f.eks. har stygge arr i ansiktet og vil dekke over disse for å unngå forstyrrende spørsmål når man skal treffe nye mennesker å slik. Å bruke sminke ellers, stiller jeg meg temmelig uforstående til. :S Jenter sier de synes de selv ser penere ut med sminke og at det gir dem høyere selvtillit. Jeg klarer ikke helt å forstå det, men respekterer om folk ønsker å gjøre det. ;)

7851628[/snapback]

Jeg vil tippe at du stort sett ikke har sett jenter uten sminke. Jeg er overbevist om at 90% av alle jenter bruker i hvert fall mascara.

Lenke til kommentar

Trikset er jo å bruke såpass lite at folk ikke får sjokk den dagen man ikke har tid til å sminke seg.

Mange jenter gjøre den feilen at de bruker svart sminke, som f.eks svart eyeliner. Det er er kunn et fåtall jenter som passer med svart sminke rundt øynene, da må det i såfall legges i et tynt lag.

En annen feil er at de tegner rundt hele øyet, men man skal egentlig stoppe når man er halvveis under øyet.

Så er det brunkremen som de klisser på. Mange stopper når de kommer til haka, noe som gjøre at det ser ut som de bærer en maske.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er latterlig når de har alt for mye sminke i fjeset. Det skal være naturlig, ikke 1-5 tonn som fjortisene / bertene her har en tendens til å bruke. Når det blir brukt 2 tonn sminke til å lage et lag som går over evt. kviser og andre ting er det bare latterlig. Går man nerme ser man det uansett! :tease:

Kjæresten min er en av de som ikke bruker så mye sminke og det er jeg glad for. Hun er like fin med som uten, det er rett og slett ikke så stor forskjell mellom de to tingene. Gjør meg ingenting om hun ikke sminker seg enkelte dager.. Noen ganger sier jeg at hun ikke trenger å sminke seg (når vi er hjemme hele dagen osv...)

Lenke til kommentar

Liker også naturlig sjønhet best. Men det gjør ikke noe vis de kan fremheve skjønheten ved sminking i noen omstendigheter som fest osv. Og det er lov og pynte seg litt. Men syns overdreven bruk av dette ikke akurat er noe pent. Jeg vil si at liker jenter som ikke bruker så mye sminke til hværdags. Dama mi for eks bruker ikke så mye sminke i ukedagene og jeg liker hennes naturlige sjønhet best. Men det betyr ikke at ikke noen jenter kan fremheve skjønheten ved og benytte sminke.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere liker jeg best jenter som sminker seg litt, bare for å fremheve skjønnheten. De som står opp 2 timer tidligere om morgenen for å sminke seg og du ikke kjenner igjen uten sminke er ikke bra. Skjønnheten kommer innenfra vet dere gutter(og de få jentene som er her). Liker jenter naturell jeg :D

Lenke til kommentar
Jeg bruker aldri sminke til hverdags. Kun hvis jeg skal på fest (og det er ikke så veldig ofte egentlig) eller noe lignende. Gidder rett og slett ikke stå og sminke meg hver morgen, og jeg er ekspert til å gni utover øyesminke.

7853847[/snapback]

QFT.

Jeg ser helt rar ut med masse sminke i hele ansiktet, og jeg føler meg ikke vel når jeg har 3 tonn sminke på meg. Har aldri brukt noe på huden før som brunkrem etc., og kommer ikke til å gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Trikset er jo å bruke såpass lite at folk ikke får sjokk den dagen man ikke har tid til å sminke seg.

7853684[/snapback]

Den støtter jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

7853684[/snapback]

Den støtter jeg :thumbup:

7856201[/snapback]

De i klassen min brukte heller bare den første timen på skolen til å sminke seg i garderoben / toalettet... :p

Lenke til kommentar
Fint med litt sminke på, men de som bruker både foundation, solpudder, rouge, eyeliner, øyenskygge og lipgloss til hverdags ser sjelden bra ut og skjønner ikke at det de prøver å skjule bare fremheves enda mer.

7852373[/snapback]

Syns no dette kommer helt ann på mengden og hvem det gjelder.. og ikke minst hvordan de sminker seg..

Jeg kan ærlig innrømme at jeg bruker stort sett alt det der hver dag.. bare ikke solpudder.. bruker vanlig i stedenfor :p

Men vil påstå at jeg ikke ser så sminket ut fordi om :p Eller som Hein nettopp sa "ikke oversminket" :p hehe..

Poenget mitt er at det er veldig forskjell på hvordan jenter sminker seg.. Dermed er det veldig vanskelig å si om en jente bruker for lite eller mye..

Men støtter den om at hun burde sminke seg sånn at hvis hun dukker opp en dag uten sminke så skal hun hvertfall se ut som samma jenten :)

Lenke til kommentar
Hater og se jenter som kliner på med knallrød leppestift o.l :p

7861182[/snapback]

Rød lebestift kan være knall fint det.. men ikke vist man har masse blå øyenskyggge ol til :p hehe.. men rød lebestift i seg selv kan være veldig fint.. så det så :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...