adnan Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har litt problemer med et Asus P5B-E PLUS hovedkort. ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327020 ) Jeg har Gforce 8800 og det problemet er at når den nye pcen er satt opp så prøver jeg og starte den men da kommer det ingen ting på skjermen, pcen bare resetter seg under oppstart og ingen signal vises på skjermen. Etter at den resetter seg så bare står den der og ingen signal vises. Noen som vet hva feilen kan være.? Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har du satt i strømkablen til grafikkortet? Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 sjekket at rambrikkene sitter 100% i? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Sjekket dette... ok noen andre forslag? Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har du hatt denne pc oppe å gå før? Hvis den er helt ny så kan du prøve å ta en clear cmos. Les i instruksjonsboka så du gjør det riktig. Hvis ikke går det å sjekke kablene til pcn, den store 24pin på hk og den ekstra 8pin 12v. Løs på alle kabler og sett dem sammen igjen. Ta også ut ALLE ide og satakabler så bare ram og grafikk står i,så kan du se om den poster. Husk på å ta ut strømkabelen FØR du gjør noen ting. Hvis det er en ny pc,er i tilfelle PSU (strømforsyning) også ny? Lenke til kommentar
no___________ Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Har samme hovedkortet så deg og la merke til at du må koble til ATXPWR (lange vanlige power kontakten i fra PSU'en til hovedkortet) OG en 8-Pin EATX12V (kontakten er oppe til venstre på hovdekortet, du kan bruke en 4-pin kontankt men då må du ha på "4 pin lokket" så står på kontakten orginalt. Evnt har du sikkelig PSU? 450 watt trenger du minimum for å boote opp systemet står det i manualen. Og med et 8800 rekner jeg med at du har koblet til strømmen i fra PSU til skjermkortet i tillegg? Lykke til håper det årdner seg. Endret 2. februar 2007 av Synxz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå