Gå til innhold

Realfagspoeng i VG2 07/08?

leedsunited

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hentet fra Samordna Opptak:

Realfagspoeng

I tillegg til dei ordinære fordjupingspoenga blir det gitt ekstra poeng for studieretningsfag i matematikk, biologi, fysikk og kjemi frå studieretning for allmenne, økonomiske og administrative fag.

Det blir gitt 0,5 poeng for kvart av faga 2MX/2MY/2MZ, 2BI, 2FY og 2KJ, og 1 poeng for kvart av faga 3MX/3MY/3MZ, 3BI, 3FY og 3KJ. Max realfagspoeng med alle fire realfaga på VKII-nivå er 6 poeng.

Ordninga gjeld òg søkjarar som tidlegare har tatt 2MN/2MS og 3MN/3MS og for elevar med examen artium frå real- eller naturfagline.

Søkjarar med studieretning naturbruk, VKII naturforvaltning, får 1 realfagspoeng. I tillegg kan desse søkjarane få realfagspoeng for matematikk og fysikk, og anten biologi eller kjemi.

Søkjarar med International Baccalaureate får 1 poeng når faga er tatt på lågare nivå (Standard Level) og 2 poeng når faga er tatt på høgare nivå (High Level). Max 6 poeng.

Søkjarar med utanlandsk utdanning som kan poengreknast, vil få realfagspoeng etter nærare reglar.

Kilde

Lenke til kommentar
Hentet fra Samordna Opptak:

Realfagspoeng

I tillegg til dei ordinære fordjupingspoenga blir det gitt ekstra poeng for studieretningsfag i matematikk, biologi, fysikk og kjemi frå studieretning for allmenne, økonomiske og administrative fag.

Det blir gitt 0,5 poeng for kvart av faga 2MX/2MY/2MZ, 2BI, 2FY og 2KJ, og 1 poeng for kvart av faga 3MX/3MY/3MZ, 3BI, 3FY og 3KJ. Max realfagspoeng med alle fire realfaga på VKII-nivå er 6 poeng.

Ordninga gjeld òg søkjarar som tidlegare har tatt 2MN/2MS og 3MN/3MS og for elevar med examen artium frå real- eller naturfagline.

Søkjarar med studieretning naturbruk, VKII naturforvaltning, får 1 realfagspoeng. I tillegg kan desse søkjarane få realfagspoeng for matematikk og fysikk, og anten biologi eller kjemi.

Søkjarar med International Baccalaureate får 1 poeng når faga er tatt på lågare nivå (Standard Level) og 2 poeng når faga er tatt på høgare nivå (High Level). Max 6 poeng.

Søkjarar med utanlandsk utdanning som kan poengreknast, vil få realfagspoeng etter nærare reglar.

Kilde

7855146[/snapback]

Alt dette gjelder jo det gamle opplegget. Med den nye reformen skal det jo komme nye regler om realfagspoeng. Er det noen som vet noe om disse?

Lenke til kommentar
-Alle femtimers realfag på Vg2 gir 1/2 poeng.

-Matematikk og fysikk gir 1 poeng på Vg3, de andre 1/2.

-Maks antall realfagspoeng er 4.

-Fordypningspoeng finnes ikke mer.

7858494[/snapback]

Fordypningspoeng gjelder vel fortsatt for de av oss som er født i 89, altså før kunnskapsløftet slo til? Altså poeng for å ha f.eks 2MX og 3MX?

Lenke til kommentar

7858494[/snapback]

Fordypningspoeng gjelder vel fortsatt for de av oss som er født i 89, altså før kunnskapsløftet slo til? Altså poeng for å ha f.eks 2MX og 3MX?

7859192[/snapback]

Ja, de nye reglene gjelder kun for Kunnskapsløftet(altså fra 1990)

Lenke til kommentar

7858494[/snapback]

Hvor mange vil jeg i så fall få hvis jeg velger realfag-matten, fysikk og geofag?

Lenke til kommentar

7858494[/snapback]

Hvor mange vil jeg i så fall få hvis jeg velger realfag-matten, fysikk og geofag?

7859342[/snapback]

Tenker du på vanlig geofag, eller geofag X?

Lenke til kommentar

7858494[/snapback]

7859342[/snapback]

Tenker du på vanlig geofag, eller geofag X?

7859383[/snapback]

vanlig geofag...

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om du får realfagspoeng av geofag, med du får iallefall 3 realfagspoeng hvis du tar matte R og fysikk på Vg2 og Vg3.

Du er klar over at du mangler 3 timer for å fylle opp timeplanen?

Endret av Aquageek
Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på om du får realfagspoeng av geofag, med du får iallefall 3 realfagspoeng hvis du tar matte R og fysikk på Vg2 og Vg3.

7859433[/snapback]

Vil det si at dersom jeg har 4 i snittkarakter på andre termin i 3. klasse, så vil snittet mitt bli 4,3?

Lenke til kommentar

7859433[/snapback]

Vil det si at dersom jeg har 4 i snittkarakter på andre termin i 3. klasse, så vil snittet mitt bli 4,3?

7859441[/snapback]

Ja

Lenke til kommentar

7859433[/snapback]

7859441[/snapback]

Ja

7859443[/snapback]

Nice! Takk for hjelpen alle sammen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...