leedsunited Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Noen som vet hvilke realfag man får ekstrapoeng for å velge til neste år når jeg skal begynne i andre klasse på allmen vgs? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Med mindre det er noen nye regler er det vel matte, fysikk, kjemi og biologi. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Man får realfagspoeng for realfagene. Skal ikke være lett. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hentet fra Samordna Opptak: Realfagspoeng I tillegg til dei ordinære fordjupingspoenga blir det gitt ekstra poeng for studieretningsfag i matematikk, biologi, fysikk og kjemi frå studieretning for allmenne, økonomiske og administrative fag. Det blir gitt 0,5 poeng for kvart av faga 2MX/2MY/2MZ, 2BI, 2FY og 2KJ, og 1 poeng for kvart av faga 3MX/3MY/3MZ, 3BI, 3FY og 3KJ. Max realfagspoeng med alle fire realfaga på VKII-nivå er 6 poeng. Ordninga gjeld òg søkjarar som tidlegare har tatt 2MN/2MS og 3MN/3MS og for elevar med examen artium frå real- eller naturfagline. Søkjarar med studieretning naturbruk, VKII naturforvaltning, får 1 realfagspoeng. I tillegg kan desse søkjarane få realfagspoeng for matematikk og fysikk, og anten biologi eller kjemi. Søkjarar med International Baccalaureate får 1 poeng når faga er tatt på lågare nivå (Standard Level) og 2 poeng når faga er tatt på høgare nivå (High Level). Max 6 poeng. Søkjarar med utanlandsk utdanning som kan poengreknast, vil få realfagspoeng etter nærare reglar. Kilde Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Hentet fra Samordna Opptak: Realfagspoeng I tillegg til dei ordinære fordjupingspoenga blir det gitt ekstra poeng for studieretningsfag i matematikk, biologi, fysikk og kjemi frå studieretning for allmenne, økonomiske og administrative fag. Det blir gitt 0,5 poeng for kvart av faga 2MX/2MY/2MZ, 2BI, 2FY og 2KJ, og 1 poeng for kvart av faga 3MX/3MY/3MZ, 3BI, 3FY og 3KJ. Max realfagspoeng med alle fire realfaga på VKII-nivå er 6 poeng. Ordninga gjeld òg søkjarar som tidlegare har tatt 2MN/2MS og 3MN/3MS og for elevar med examen artium frå real- eller naturfagline. Søkjarar med studieretning naturbruk, VKII naturforvaltning, får 1 realfagspoeng. I tillegg kan desse søkjarane få realfagspoeng for matematikk og fysikk, og anten biologi eller kjemi. Søkjarar med International Baccalaureate får 1 poeng når faga er tatt på lågare nivå (Standard Level) og 2 poeng når faga er tatt på høgare nivå (High Level). Max 6 poeng. Søkjarar med utanlandsk utdanning som kan poengreknast, vil få realfagspoeng etter nærare reglar. Kilde 7855146[/snapback] Alt dette gjelder jo det gamle opplegget. Med den nye reformen skal det jo komme nye regler om realfagspoeng. Er det noen som vet noe om disse? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 -Alle femtimers realfag på Vg2 gir 1/2 poeng. -Matematikk og fysikk gir 1 poeng på Vg3, de andre 1/2. -Maks antall realfagspoeng er 4. -Fordypningspoeng finnes ikke mer. Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det der er vel den nye reformen... Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det der er vel den nye reformen... 7858677[/snapback] Det var jo det han spurte om Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 -Alle femtimers realfag på Vg2 gir 1/2 poeng.-Matematikk og fysikk gir 1 poeng på Vg3, de andre 1/2. -Maks antall realfagspoeng er 4. -Fordypningspoeng finnes ikke mer. 7858494[/snapback] Fordypningspoeng gjelder vel fortsatt for de av oss som er født i 89, altså før kunnskapsløftet slo til? Altså poeng for å ha f.eks 2MX og 3MX? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 -Alle femtimers realfag på Vg2 gir 1/2 poeng.-Matematikk og fysikk gir 1 poeng på Vg3, de andre 1/2. -Maks antall realfagspoeng er 4. -Fordypningspoeng finnes ikke mer. 7858494[/snapback] Fordypningspoeng gjelder vel fortsatt for de av oss som er født i 89, altså før kunnskapsløftet slo til? Altså poeng for å ha f.eks 2MX og 3MX? 7859192[/snapback] Ja, de nye reglene gjelder kun for Kunnskapsløftet(altså fra 1990) Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 -Alle femtimers realfag på Vg2 gir 1/2 poeng.-Matematikk og fysikk gir 1 poeng på Vg3, de andre 1/2. -Maks antall realfagspoeng er 4. -Fordypningspoeng finnes ikke mer. 7858494[/snapback] Hvor mange vil jeg i så fall få hvis jeg velger realfag-matten, fysikk og geofag? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 -Alle femtimers realfag på Vg2 gir 1/2 poeng.-Matematikk og fysikk gir 1 poeng på Vg3, de andre 1/2. -Maks antall realfagspoeng er 4. -Fordypningspoeng finnes ikke mer. 7858494[/snapback] Hvor mange vil jeg i så fall få hvis jeg velger realfag-matten, fysikk og geofag? 7859342[/snapback] Tenker du på vanlig geofag, eller geofag X? Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 -Alle femtimers realfag på Vg2 gir 1/2 poeng.-Matematikk og fysikk gir 1 poeng på Vg3, de andre 1/2. -Maks antall realfagspoeng er 4. -Fordypningspoeng finnes ikke mer. 7858494[/snapback] Hvor mange vil jeg i så fall få hvis jeg velger realfag-matten, fysikk og geofag? 7859342[/snapback] Tenker du på vanlig geofag, eller geofag X? 7859383[/snapback] vanlig geofag... Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jeg er litt usikker på om du får realfagspoeng av geofag, med du får iallefall 3 realfagspoeng hvis du tar matte R og fysikk på Vg2 og Vg3. Du er klar over at du mangler 3 timer for å fylle opp timeplanen? Endret 2. februar 2007 av Aquageek Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg er litt usikker på om du får realfagspoeng av geofag, med du får iallefall 3 realfagspoeng hvis du tar matte R og fysikk på Vg2 og Vg3. 7859433[/snapback] Vil det si at dersom jeg har 4 i snittkarakter på andre termin i 3. klasse, så vil snittet mitt bli 4,3? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg er litt usikker på om du får realfagspoeng av geofag, med du får iallefall 3 realfagspoeng hvis du tar matte R og fysikk på Vg2 og Vg3. 7859433[/snapback] Vil det si at dersom jeg har 4 i snittkarakter på andre termin i 3. klasse, så vil snittet mitt bli 4,3? 7859441[/snapback] Ja Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg er litt usikker på om du får realfagspoeng av geofag, med du får iallefall 3 realfagspoeng hvis du tar matte R og fysikk på Vg2 og Vg3. 7859433[/snapback] Vil det si at dersom jeg har 4 i snittkarakter på andre termin i 3. klasse, så vil snittet mitt bli 4,3? 7859441[/snapback] Ja 7859443[/snapback] Nice! Takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå