daherik Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei folkens! Jeg setter nå sammen en ny pc og skal da ha hovedkort abit-aw9d-max, samt raptor 10k rpm sata drive (operativsystem) samt dvd brenner sata Altså ingen ide drives eller roms i det hele tatt. Helst vil jeg slippe floppy drive, men da er jeg avhengig av at sata-dvdbrennern og sata disken blir gjenkjent i bios slik at jeg kan boote med xp-cden og installere direkte på raptor driven. Er det noen som har peiling på om hovedkortet mitt har innebygd slik sata støtte? Eller må jeg installere sata-drivere med disketter først? Takk for alle opplysende svar! Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du kan vel bare plugge inn floppy-disken under innstalasjon og så bare ta den ut etterpå (antar at du har en liggende), ser ikke helt problemet. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I Bios vil det ikke være noe problemer, det vil fungere. Men, det kan bli verre under installasjonen av f.eks. XP. Vista greier nok dette fint Letteste måten å løse det på, om du ikke vil ha diskettstasjon, er å slipstreame inn sata driverne på XP cd'n. ....om du nå ikke skal gå for et annet OS Lenke til kommentar
daherik Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Du kan vel bare plugge inn floppy-disken under innstalasjon og så bare ta den ut etterpå (antar at du har en liggende), ser ikke helt problemet. 7851245[/snapback] Haha! Ja seff har jeg en floppy-drive liggende! At det går an å tenke så kort Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 skal du ha raptor i raid? sata 2 wd 250gb 16mb er rask nok, først i map på bf Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 det spørs litt på brikkesettet på hovedkortet. Hvis det er et Intel-basert brikkesett trenger du ikke å bruke diskett for å installere SATA drivere. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har satt sammen 3 pc'r med sata harddisker, to av dem hadde dette hovedkortet https://prisguiden.no/product.php?productId=50887 og den siste hadde et intel brikkesett, husker ikke helt hvilke. Jeg hadde null problemer med å instalere xp på sata harddiskene. og det at du har et såpass nytt brikkesett så ville jeg ikke tru at det kommer til å bli et problem. spørsmålet er jo selvfølgelig om den sata brenneren kommer til å fungere, slik at du kan laste windows med den, eller om du må bruke en ide verson først, som du bytter ut seinere. Lenke til kommentar
daherik Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har satt sammen 3 pc'r med sata harddisker, to av dem hadde dette hovedkortet https://prisguiden.no/product.php?productId=50887og den siste hadde et intel brikkesett, husker ikke helt hvilke. Jeg hadde null problemer med å instalere xp på sata harddiskene. og det at du har et såpass nytt brikkesett så ville jeg ikke tru at det kommer til å bli et problem. spørsmålet er jo selvfølgelig om den sata brenneren kommer til å fungere, slik at du kan laste windows med den, eller om du må bruke en ide verson først, som du bytter ut seinere. 7853248[/snapback] Yes, det blir nok sata brennern som blir hovedutfordringen. Men når jeg tenker meg om (som jeg tydligvis ikke gjorde tidligere) har jeg liggende et par ide roms som jeg kan sette i ved oppstart og fjerne senere. Så da er nok saken løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå