Gå til innhold

Ny PC! Produktet av 497345 timers research!

Anbefalte innlegg

Anbefaler deg å velge en Western Digital disk. De har lengre levetid og føles mer som kvalitet.

7851377[/snapback]

Jeg sier motsatt. Jeg hadde en WD disk som begynte å pipe. Har 3 stk. 250gig samsung, stille som bare det og ingen feil så lang.

7854998[/snapback]

Jeg har hatt mange forskjellig disker de siste årene, inkl. de utskjelte IBM deskstar og Maxtor Onetouch sine utgaver og den eneste jeg faktisk hadde problemer med var en 9 mnd. gammel Seagate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke finn på å kjøp WD-disk, slik som anbefalt tidligere her!

Har hatt 4 stykker selv, over 3 år, alle 4 røk.. Etter noen måneder begynner de hyle inferalsk, da er det bare til å begynne å ta backup og bruke hørselvern når du sitter med maskinen... Sitter nå med Samsung-disk, den er støyfri og stabil :D

7853423[/snapback]

Hva er det du har gjort med wd harddiskene dine? Jeg har 3 stykker inne i pc'n min og er storfornøyd. de lager ikke mye lyd og holder lenge. den eldste er en 250 gb og den statra å kjøre rundt september 2004. Jeg har hatt null problemer.

7854767[/snapback]

Har en 250GB WDC selv som begynte å snurre rundt juletider 2003 eller så var det 2004, også har jeg en 80GB som begynte å snurre juletider 2002. I tillegg har vi en 40GB som starta sitt liv våren 2003 og alle 3 er i beste velgående. Jeg kjøpte en WDC disk til den nye pcn, og den var farlig varm i forhold til de gamle, så satt en vifte foran den. Og har en følelse av at den gamle 250GB disken kommer til å leve lengre enn den nye. Vil ikke ambefale WDC hvis ikke du har mulighet til å sette vifte til å blåse på dem. Trengs ikke noe jetfly vifte, men bare litt luftsirkulasjon.

I tillegg lager disse WdC diskene en del støy, og har litt vibrasjoner. Alle 4 her er sånn. Hører vibrasjonene forplanter seg i skrivebordet, og det er ganske plagsomt.

Hovedkort så kan du jo ta en kikk på ASUS Commando. Etter hva jeg har sett ser det ut som et supert kort. Skal ha det selv når EVGA kortet er testa av komplett.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Samsung disken har fått bra erfaringer og er visstnok ganske lydløs så jeg går for den.

Harddisker er jo nærmest blitt forbruksvare til prisene i disse dager. Skal bare ha et sted å legge filmer og musikk, så trenger ikke være noe spesielt rask heller

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å velge en Western Digital disk. De har lengre levetid og føles mer som kvalitet.

7851377[/snapback]

Det kan godt hende du har rett, men min erfaring er nok den mostatte. Av de diskene jeg har opplevd direkte diskkrasj med de siste 2 årene, så er det utelukkende WD. Har også fått servert tilsvarende historie fra andre, også omreisende serviceteknikkere på HjemmePCer. Har nå Hitachi som personlig merke, selvom IBM sleit noe voldsomt for 4-5 år siden med en bestem serie (IBM->Hitachi). Samsung har jeg også så langt god erfaring med, men færre antall disker enn Hitachi.

7854876[/snapback]

Har selv brukt både WD og Maxtor i flere år. Alle har fungert utmerket for meg. Så for meg blir det mer et spørsmål om hvor stille disken skal være (WD sine bråker litt mer enn de andre).

Jeg skyr hitatchi som pesten. Kall meg gjerne prippen eller sær, men et firma som produserer gravemaskiner, gaffeltrucker o.l. vil aldri få et produkt plassert i PC'n min. :D

Lenke til kommentar
Jeg skyr hitatchi som pesten. Kall meg gjerne prippen eller sær, men et firma som produserer gravemaskiner, gaffeltrucker o.l. vil aldri få et produkt plassert i PC'n min.  :D

Da bør du nok sjekke flere produsenter. Mye rart av merker og produkter som går på tvers av kundegrupper.

Lenke til kommentar
Rammen hadde jo en fin pris, men hvor bra den er veit jeg ikke. Jeg ville nok heller kjøpt PC6400 ram, for du får ikke overklokka stort med PC5400.

7855448[/snapback]

Joda, du må bare ta divider på 1:1:P Men ville nok kjøpt 800mhz ram ja, koster ikke mange flere kronene.

Har noen Corsair Dominator in min maskin, og de går som en drøm. Litt dyre da.

Gratulerer med post 999btw :fun:

Lenke til kommentar

Har selv brukt både WD og Maxtor i flere år. Alle har fungert utmerket for meg. Så for meg blir det mer et spørsmål om hvor stille disken skal være (WD sine bråker litt mer enn de andre).

Jeg skyr hitatchi som pesten. Kall meg gjerne prippen eller sær, men et firma som produserer gravemaskiner, gaffeltrucker o.l. vil aldri få et produkt plassert i PC'n min.  :D

7855309[/snapback]

hehe, må si meg enig i den ang hitachi. bare ta "proff"verktøyet dems, ikke mye proft, det begynner å ligne på black & decker. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...