Gå til innhold

Ny PC! Produktet av 497345 timers research!

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest uendelig mange reviews er jeg endelig kommet frem til en PC.

Trenger en siste godkjenning. Gidder noen se over handlevognen og se til at alt passer og ser greit ut?

Ny PC!

Om noen er interessert så limer jeg inn et par linker til reviews

Gigabyte DQ6 Rev2 @ hardocp.com

Smilodon kabinett video review

Hiper PSU review på tysk

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj, folk er ikke glade i Raidmax. Kabinetter er vel ganske subjektivt, så jeg tror jeg prøver meg på det likevel, men takk for innspill. Se den videoen før dere disser :)

Hvorfor vil du ha et såpass dyrt hovedkort?

Asus P5B holder lenge.

Og kjøp PC6400 RAM, det koster ikke mye ekstra.

Enig med forrige poster: kabinettet er et stykke avfall.

Har mistet oversikten over hvor mange P5B reviews jeg har lest, og det virker ikke som det er bare fryd og gammern. Gigabyte DQ6 har fått flotte kritikker over alt, foruten noe med Raid, men det skal jeg ikke bruke. Rev 2 skal være enda mer stabil, så det føles tryggest.

Anbefaler MIST framfor Hiper. Har hatt begge.

Ang. PSU så virker det som Hiper bråker så kanskje jeg tar en annen. At den er stillegående er viktig. Hvilken av MIST er bra? Jeg skulle gjerne sluppet å betale nærmere 1000 kroner for et PSU...

Lenke til kommentar
Ang. PSU så virker det som Hiper bråker så kanskje jeg tar en annen. At den er stillegående er viktig. Hvilken av MIST er bra? Jeg skulle gjerne sluppet å betale nærmere 1000 kroner for et PSU...

Tror Mist begynner vel på 900..

Du kan velge mellom avtagbar eller ikke avtagbar ledningsversjon og 500 eller 600 W.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Ikke finn på å kjøp WD-disk, slik som anbefalt tidligere her!

Har hatt 4 stykker selv, over 3 år, alle 4 røk.. Etter noen måneder begynner de hyle inferalsk, da er det bare til å begynne å ta backup og bruke hørselvern når du sitter med maskinen... Sitter nå med Samsung-disk, den er støyfri og stabil :D

Og hvorfor alle kjøper så dyre HK skjønner ikke jeg, sitter selv med ett Intel-kort til 700 kroner, med integrert 7.1 lyd, gb-nettverk, 6xsataII, PCI-Xpress og 4 ram-slotter.. Hvorfor betale mer? Skal love dere det er nok ingen kort som slår dette på ren ytelse heller! :D

Lenke til kommentar
Prisen har ikke noe si, hva som sitter på det som teller.. Vil heller se chipset en pris/type..

7853452[/snapback]

Ja. Tør ikke gå for nvidia chipsettet så mye tull det er med det for tiden.

Fryktelig dyrt det var for PSU. Begynner å lure på om jeg ikke bare skal kjøpe det billigste jeg finner med 480w<

Lenke til kommentar
Ikke finn på å kjøp WD-disk, slik som anbefalt tidligere her!

Har hatt 4 stykker selv, over 3 år, alle 4 røk.. Etter noen måneder begynner de hyle inferalsk, da er det bare til å begynne å ta backup og bruke hørselvern når du sitter med maskinen... Sitter nå med Samsung-disk, den er støyfri og stabil :D

7853423[/snapback]

Hva er det du har gjort med wd harddiskene dine? Jeg har 3 stykker inne i pc'n min og er storfornøyd. de lager ikke mye lyd og holder lenge. den eldste er en 250 gb og den statra å kjøre rundt september 2004. Jeg har hatt null problemer.

Lenke til kommentar
Prisen har ikke noe si, hva som sitter på det som teller.. Vil heller se chipset en pris/type..

7853452[/snapback]

Ja. Tør ikke gå for nvidia chipsettet så mye tull det er med det for tiden.

Fryktelig dyrt det var for PSU. Begynner å lure på om jeg ikke bare skal kjøpe det billigste jeg finner med 480w<

7854602[/snapback]

Hvis du ikke skal overklokke er det hull i hue å bruke så mye penger på hk... du klarer deg i lange baner med ett til halve prisen.. legg heller pengene i dyrere cpu, det vil du faktisk få noe igjen for.. Seasonic og tagan har etter min mening gode psuer som du kan se på.. mist er også bra..

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å velge en Western Digital disk. De har lengre levetid og føles mer som kvalitet.

7851377[/snapback]

Det kan godt hende du har rett, men min erfaring er nok den mostatte. Av de diskene jeg har opplevd direkte diskkrasj med de siste 2 årene, så er det utelukkende WD. Har også fått servert tilsvarende historie fra andre, også omreisende serviceteknikkere på HjemmePCer. Har nå Hitachi som personlig merke, selvom IBM sleit noe voldsomt for 4-5 år siden med en bestem serie (IBM->Hitachi). Samsung har jeg også så langt god erfaring med, men færre antall disker enn Hitachi.

Lenke til kommentar
Hva er det du har gjort med wd harddiskene dine? Jeg har 3 stykker inne i pc'n min og er storfornøyd. de lager ikke mye lyd og holder lenge. den eldste er en 250 gb og den statra å kjøre rundt september 2004. Jeg har hatt null problemer.

7854767[/snapback]

Har hatt to WD 250GB disker, produsert høst'04->vår'05 som har tryna skikkelig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...