daherik Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei folkens, Nå skal jeg kjøpe meg et 8800gtx kort. Disse lages av mange forskjellige leverandører (xfx, gainward etc..), men hva er egentlig forskjellen? Så langt jeg kan skjønne har jeg kommet frem til følgende: - Forskjellig innhold i bundlen - Forskjellig kjøleløsning Bundlen driter jeg i og kjøleløsningen skal uansett byttes ut med vannkjøling. Det eneste jeg da kan se er at noen kort kjører på andre hastigheter enn andre. Så da kommer 10.000 kroners spørsmålene. Er det egentlig noen forskjell på kortene rent hardware-messig? Er de dyre kortene bare overklokkede versjoner av de billigere? Hvis så er tilfelle er det vel bare å kjøpe det billigste 8800gtx kortet jeg finner og klokke det opp etter eget ønske? Eller finnes det en logisk grunn til at et dyrt 8800gtx-kort er bedre hvis man tar alt dette i betraktning? Takk for alle opplysende svar! Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 EVGA MED SIN 7900GTX SuperClocked VAR DEN BESTE!! 2 av den å du var kongen i gata, så trur kanskje det har noe å si...veit ikke åssen det er med 8800gtx, men noe å tenke på Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Gå for det billigste eller det med mest passende bundle for deg. Noen kort er overklokkede fra fabrikk(EVGA og XFX f.eks), men om du virkelig vil kan du flashe hvilket som helst 8800gtx med de biosene(kortet må selvsagt være stabilt på de hastighetene, men det er det nesten helt garantert med vannkjøling) Lenke til kommentar
daherik Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Takk for svar. Da byttet jeg ut xfx kortet mot gainward kortet hos komplett. Sparte meg lett for 800 kr der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå