Gå til innhold

8800 GTX Forskjell mellom leverandører

daherik

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Nå skal jeg kjøpe meg et 8800gtx kort. Disse lages av mange forskjellige leverandører (xfx, gainward etc..), men hva er egentlig forskjellen?

Så langt jeg kan skjønne har jeg kommet frem til følgende:

- Forskjellig innhold i bundlen

- Forskjellig kjøleløsning

Bundlen driter jeg i og kjøleløsningen skal uansett byttes ut med vannkjøling. Det eneste jeg da kan se er at noen kort kjører på andre hastigheter enn andre.

Så da kommer 10.000 kroners spørsmålene. Er det egentlig noen forskjell på kortene rent hardware-messig? Er de dyre kortene bare overklokkede versjoner av de billigere?

Hvis så er tilfelle er det vel bare å kjøpe det billigste 8800gtx kortet jeg finner og klokke det opp etter eget ønske? Eller finnes det en logisk grunn til at et dyrt 8800gtx-kort er bedre hvis man tar alt dette i betraktning?

Takk for alle opplysende svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for det billigste eller det med mest passende bundle for deg. Noen kort er overklokkede fra fabrikk(EVGA og XFX f.eks), men om du virkelig vil kan du flashe hvilket som helst 8800gtx med de biosene(kortet må selvsagt være stabilt på de hastighetene, men det er det nesten helt garantert med vannkjøling)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...