Jonhoo Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Det er allmennkunnskap at svaret på "Life, the Universe and Everything" er 42 etter at det for første gang ble fremvist i Douglas Adams bok med samme navn. Problemet er jo selvfølgelig at vi ikke vet spørsmålet ettersom svaret og spørsmålet ikke kan eksistere i samme univers (da vil det hele opphøre og bli erstattet med noe enda mer komplekst og uforståelig). Målet med denne tråden er å komme frem til nettopp dette spørsmålet så vi alle slipper å vri hjernebarken over hva som gjør at grunnen til vår eksistens er 42. Jon PS: Forslag som 6*7 regnes ikke som gyldige da disse ikke øker forståelsen for livets mening. PPS: Ja, jeg kjeder meg ^^ EDIT: Mente 6*7 ^^ Endret 2. februar 2007 av Jonhoo Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Husk å skrive begrunnelse til hvorfor dere tror deres svar er riktig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Douglas Adams skrev bare ett tilfeldig tall i boken etter det jeg har hørt... problemer et at ingen klarer å definere spørsmålet skikkelig, dermed kan ingen svare på det... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Det er derfor vi har denne tråden.. Vi må finne en god måte å definere spørsmålet på, og også finne ut hvorfor, da han skulle skrive et tilfeldig tall, valgte 42... Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 ... Douglas Adams also wrote on USENET: The answer to this is very simple. It was a joke. It had to be a number, an ordinary, smallish number, and I chose that one. Binary representations, base thirteen, Tibetan monks are all complete nonsense. I sat at my desk, stared into the garden and thought '42 will do' I typed it out. End of story. Kilde <- Står masse der... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 ... Douglas Adams also wrote on USENET: The answer to this is very simple. It was a joke. It had to be a number, an ordinary, smallish number, and I chose that one. Binary representations, base thirteen, Tibetan monks are all complete nonsense. I sat at my desk, stared into the garden and thought '42 will do' I typed it out. End of story. Kilde <- Står masse der... 7852231[/snapback] Partypooper. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Det er nå så, men hvorfor skrev han 42? Hvorfor poppet akkurat det inni hodet hans? Og gitt at svaret faktisk er 42, hva er da spørsmålet? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 oki... jeg sier at det er 51... nå har du ett dilemma, er det 42 eller 51 som er svaret? mitt tilfeldige svar like godt som forfatteren sitt svar, hvorfor er det akkurat 42?? bare fordi 1 mann har sagt det? jeg sier at det er feil, og at det er 51... hvorfor må det være en mening med livet da? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Men tenkt nå da, du tenkte på 51 fordi du skulle velge et tilfeldig tall som _ikke_ var 42.. Men hvis du bare skulle tenkt på et tilfeldig tall (som DA), så ville du kanskje valgt 42... Det hadde du vel ikke tenkt på ^^ Nå skal jeg tenkte på et tilfeldig tall: ... .. ... .... ... err.. .. .. hmm.. 42! Skulle du ha sett Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Men tenkt nå da, du tenkte på 51 fordi du skulle velge et tilfeldig tall som _ikke_ var 42.. Men hvis du bare skulle tenkt på et tilfeldig tall (som DA), så ville du kanskje valgt 42... Det hadde du vel ikke tenkt på ^^ Nå skal jeg tenkte på et tilfeldig tall: ... .. ... .... ... err.. .. .. hmm.. 42! Skulle du ha sett 7854003[/snapback] og du valgte ett tall fordi du skulle ha tallet 42... men er forskjellen egentlig? er jo ikke akkurat "insert random number" som er svaret, det må begrunnes, noe verken 42 eller 51 er, så hva er forskjellen på 42 og 51, begge er tilsynelatende tilfeldige, uten noe sammenheng mellom noe, så hvorfor skal 42 være løsningen? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Fordi vi har den som primærkilde, altså det eldste tilgjengelige svaret. Det er det opprinnelige svaret, og har da størst autentitetsverdi. Uansett så kan vi jo si at denne tråden baserer seg på at svaret er 42 og prøver å trekke mulige spørsmål fra det. Vi setter 42 som en forutsetning for våre konklusjoner ^^ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 42 i ascii er *, som oftest er ett "wildcard", dermed kan det være alt 52= 4, som igjen er ♦(en kube) det er en film som heter "The Cube", som går ut på ett eksperiment med personer, altså, jorden er ett ekperiment. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hvorfor skal vi bry om får eksitense? vi lever vi dør det er livet... hvem vet hva som skjer etterpå? ingen vet det.. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 42 i ascii er *, som oftest er ett "wildcard", dermed kan det være alt 52= 4, som igjen er ♦(en kube) det er en film som heter "The Cube", som går ut på ett eksperiment med personer, altså, jorden er ett ekperiment. 7854445[/snapback] Se her, nå begynner vi å finne noe her ^^ Det at 42 er et wildcard gir oss ikke noe mer hint på hva spørsmålet skulle vært som gir oss 42... Annet enn at det kanskje skal være et gangetegn i det ^^ Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jeg ble veldig skuffet da jeg så at forfatteren av hitchiker sa at han valgte tallet 42 uten grunn, bare det første tallet han kom på. Han kunne holdt det til seg selv. Mystikken forsvant (ikke at jeg har trodd det var en mening med det, men allikevel) Endret 2. februar 2007 av Darx Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hvordan vet vi at ikke 42 ble plantet i DAs hode av en høyere orgnisme? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Nettopp! Eller litt mer generelt, hvordan vet vi at grunne til at han tenkte på akkurat 42 var mer enn tilfeldigheter? Hva gjør at 42 hoppet fram? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 42 er tallet på armhevinger man må kunne ta for å få et lykkelig liv. EOD. By the way. Er det førtito i titallsystemet eller? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 PS: Forslag som 6*4 regnes ikke som gyldige da disse ikke øker forståelsen for livets mening. 7850239[/snapback] Hva med 6*7? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Her er et vanskelig spørsmål: Hva hadde vært her hvis ikke jorda eller noe eksisterte? SVAR: Ingenting. Hva er ingenting? Spørsmålet over alle spørsmål er utenfor vår bevissthet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå