Ooompah Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Lurte på en ting: Har snoket endel på steder som e-bay og der finnes det jo rimeligere telefoner enn man får kjøpt her til lands. Spørsmålet blir som følger: Regner med at alt er på Engelsk på disse telefonene. Går det da an å få ny programvare som gjør at man får en "norsk" telefon ut av det? Og hvordan er reglene for sånn type handel? La oss si at jeg får kjøpt en mobil til en pris som tilsvarer 1500 Norske kroner. Hva vil denne koste meg totalt? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Lurte på en ting: Har snoket endel på steder som e-bay og der finnes det jo rimeligere telefoner enn man får kjøpt her til lands. Spørsmålet blir som følger: Regner med at alt er på Engelsk på disse telefonene. Går det da an å få ny programvare som gjør at man får en "norsk" telefon ut av det? Og hvordan er reglene for sånn type handel? La oss si at jeg får kjøpt en mobil til en pris som tilsvarer 1500 Norske kroner. Hva vil denne koste meg totalt? 7850203[/snapback] Kjøp i Norge, er mitt råd! Programvaren er nå én ting, men man har ikke samme forbrukerrettigheter utenom Norge (Skandinavia). Dessuten blir det mer heft ved evt. retur/innsending. Dog er det muligens slik at siden det første året gjelder en verdensgaranti, slik at man kanskje slipper å sende en mobil med feil til det landet den er kjøpt, men kan få gjort det i Norge. Men jeg vet ikke hva praksisen ved vedrdensgaranti er. Endelig er sannsynligvis ikke prisen så mye gunstigere, at det forsvarer kjøp i utlandet. Du må vel betale toll også, pluss frakt. Jeg ville ikke kjøpt mobil fra eller i utlandet. Ville kjøpt i butikk, eller til nøds på internett, og da gjennom firma som Komplett.no eller MPX.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå