Deathie Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Selveid er veleid. Hadde dere billetter til Haugesund da? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Når banda ikke er så kommersielle så kommer det ikke så mange folk. Og da er det ingen grunn til knuffing. Nei jeg takler ikke knuffing, moshing, whatever. Går ann å ta av og kose seg til en sang uten å måtte dytte borti alle andre. Lenke til kommentar
PoW Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Selveid er veleid. Hadde dere billetter til Haugesund da? 8192511[/snapback] Jepp... Som hardkokte In Flames-fans fant vi ut at det å kjøre til Haugesund var veld verdt opplevelsen. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Når banda ikke er så kommersielle så kommer det ikke så mange folk. Og da er det ingen grunn til knuffing. Nei jeg takler ikke knuffing, moshing, whatever. Går ann å ta av og kose seg til en sang uten å måtte dytte borti alle andre. 8192524[/snapback] Da har du vel heller ikke noe på en konsert å gjøre. Hold deg hjemme du. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Når banda ikke er så kommersielle så kommer det ikke så mange folk. Og da er det ingen grunn til knuffing. Nei jeg takler ikke knuffing, moshing, whatever. Går ann å ta av og kose seg til en sang uten å måtte dytte borti alle andre. 8192524[/snapback] Har du aldri vært på en konsert med fler enn 20 stykker eller? Er bare å finne seg en plass og gi noen albuer til folk som kommer for nærme så får du stå noenlunde i fred. Var jo null problem å følge med på musikken i går, men det er vel noe man får litt trening i etter å ha vært på noen konserter... edit: Angående setlist så spilte de (som ikke står på listen fra trondheim) i hvert fall Behind Space og Food For The Gods i Bergen. Muligens noen andre som jeg ikke kommer på også... Endret 20. mars 2007 av SBS Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Enkelt og greit den verste konserten jeg har vært på. Jeg er vant til en normal mengde folk. Men i dag... Folk presset og presset og presset... Helt grusomt. Gikk ikke engang å følge med på musikken. Jeg ble så stresset og irritert og hadde lyst til å sprenge hele jævla gjengen til helvete. Så jeg stakk bare. ALDRI mer konsert med kommersielle band. Aldri. 8192453[/snapback] Stå litt lengre bak da, om det er så fælt. Eller til nød sitteplass. Jeg ga opp å være delvis foran i starten fordi folk dytta så enormt, men det ble bra etter hvert. Hvis noen dyttet så fikk de en albue i ryggraden eller siden av ribbena, så da ga de seg fort. Gleder meg til jeg blir stor og sterk så jeg står stødig som et fjell samme hva folk rundt meg gjør. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Angående setlist så spilte de (som ikke står på listen fra trondheim) i hvert fall Behind Space og Food For The Gods i Bergen. Muligens noen andre som jeg ikke kommer på også... 8192662[/snapback] Trigger kan også legges til, samt to(?) til jeg ikke husker hvilke var. Scream spilte de derimot ikke i Bergen. Et av de definitive høydepunktene synes jeg kom da Bottled ble spilt. Elsker den sangen, og når den først kom fikk jeg frysninger langt opp i rassen. Savner Fridén. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Når banda ikke er så kommersielle så kommer det ikke så mange folk. Og da er det ingen grunn til knuffing. Nei jeg takler ikke knuffing, moshing, whatever. Går ann å ta av og kose seg til en sang uten å måtte dytte borti alle andre. Har du aldri vært på en konsert med fler enn 20 stykker eller? Er bare å finne seg en plass og gi noen albuer til folk som kommer for nærme så får du stå noenlunde i fred. Var jo null problem å følge med på musikken i går, men det er vel noe man får litt trening i etter å ha vært på noen konserter... Har vært på ca. 15 konserter og sett ca. 25 band. Cannibal Corpse, Deicide, Mayhem, Enslaved og Opeth hadde en god del folk. Men folka der hoppet ikke rundt som om de var 5 år gamle. Behemoth/Krisiun/Ragnarok/Incantation konserten var ganske pushy, men ellers har det bare vært helt fantastisk. Ingenting som kan sammenlignes med det helvete som var i går. Men så pleier jeg vanligvis å komme meg fram til rekkverket helt framme som gjør det mye enklere å holde fast. I går stod jeg midt i, med 5 stk som stod å hoppet rundt meg. Hvorfor må alle hoppe hele tida? Takler ikke hopping, har ingenting på en metal konsert å gjøre. Enkelt og greit den verste konserten jeg har vært på. Jeg er vant til en normal mengde folk. Men i dag... Folk presset og presset og presset... Helt grusomt. Gikk ikke engang å følge med på musikken. Jeg ble så stresset og irritert og hadde lyst til å sprenge hele jævla gjengen til helvete. Så jeg stakk bare. ALDRI mer konsert med kommersielle band. Aldri. Stå litt lengre bak da, om det er så fælt. Eller til nød sitteplass. Jeg ga opp å være delvis foran i starten fordi folk dytta så enormt, men det ble bra etter hvert. Hvis noen dyttet så fikk de en albue i ryggraden eller siden av ribbena, så da ga de seg fort. Gleder meg til jeg blir stor og sterk så jeg står stødig som et fjell samme hva folk rundt meg gjør. Har ingen interesse av å stå lengre bak, må jo være helt framme der det skjer ellers er det bare kjedelig. Og jeg bruker ikke vold, så det forslaget funker ikke heller. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg bruker heller ikke vold, men å holde ut en albue til siden så de som dytter mot deg kjenner den kan da vel ikke være så ille. Har faktisk mindre sansen for en del andre konsertfenomener enn hopping. F.eks. da jeg på Opethkonsert fikk et halvt glass øl helt over hodet mitt. Fancy effekt når jeg headbanger og det spruter øl opp i lyset fra noe scenelys, men ikke så kult i etterkant. Lenke til kommentar
Sclein Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Angående setlist så spilte de (som ikke står på listen fra trondheim) i hvert fall Behind Space og Food For The Gods i Bergen. Muligens noen andre som jeg ikke kommer på også... 8192662[/snapback] De spilte da ikke Food For The Gods om jeg husker rett? Resin var i alle fall med. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg bruker heller ikke vold, men å holde ut en albue til siden så de som dytter mot deg kjenner den kan da vel ikke være så ille. Har faktisk mindre sansen for en del andre konsertfenomener enn hopping. F.eks. da jeg på Opethkonsert fikk et halvt glass øl helt over hodet mitt. Fancy effekt når jeg headbanger og det spruter øl opp i lyset fra noe scenelys, men ikke så kult i etterkant. Ja husker det var helt vilt på Dimmu Borgir konserten. Var som om folk kjøpte ølglass bare for å ha noe å pelme utover alle andre. Glad jeg stod oppe på galleriet da. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Et godt tips er å aldri stå under kanten til galleriet Det fikk jeg lære. Koselig å dra hjem fra konsert og lukte som en skikkelig inndrukken fyllik; alle gamle damer og sånt på toget blir så blide da. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 De spilte da ikke Food For The Gods om jeg husker rett? Resin var i alle fall med. 8196737[/snapback] Hmm mulig jeg husker feil, men trodde de spilte den. Er vel kanskje noen andre som titter innom tråden som husker hvilke sanger som ble spilt litt bedre enn jeg gjør Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Et av de definitive høydepunktene synes jeg kom da Bottled ble spilt. Elsker den sangen, og når den først kom fikk jeg frysninger langt opp i rassen. Savner Fridén. 8192978[/snapback] Savner Fridén? Hvorfor det? Han var jo der Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Legg til Resin og Behind Space til setlista i Trondheim og. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Legg til Resin og Behind Space til setlista i Trondheim og. 8197356[/snapback] Hmm ser nå at det er godt mulig jeg tenkte på Resin når jeg skrev Food For The Gods i sted for Bergen. Har hørt alle sangene så mange ganger at det går litt i surr Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Stavangerkonserten var moro det. For min del synes jeg det var moro med litt knuffing og mange folk, stod nesten helt fremderst gjennom hele konserten. Ble relativt varmt og klamt, da jeg hadde skinnjakke på meg (måtte jo være litt metall i blant alle fjortissene). Helt klart verdt de 260 kronene jeg betalte for billetten, nå gleder jeg meg til neste konsert jeg har billetter til, nemlig WASP m/ Susperia 20. april. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Et av de definitive høydepunktene synes jeg kom da Bottled ble spilt. Elsker den sangen, og når den først kom fikk jeg frysninger langt opp i rassen. Savner Fridén. 8192978[/snapback] Savner Fridén? Hvorfor det? Han var jo der 8197212[/snapback] Savner som i presens, altså nå i etterkant av konserten. Skulle dratt på konsert i Haugesund også, slik vi på forhånd hadde tenkt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ble relativt varmt og klamt, da jeg hadde skinnjakke på meg (måtte jo være litt metall i blant alle fjortissene). 8197847[/snapback] Jeg ble kraftig dehydrert av bukse & trøye jeg. Svett som en gris, og led av vannmangel i lange tider etterpå. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Hadde faktisk dongeribukse, t-skjorte, genser og skinnjakke på meg jeg. Måtte ha en del klær på grunnet lang hjemreise med ferje og venting etterpå. Det gikk helt greit, var gjennomvåt av svette etterpå, men slet ikke med dehydrering. Jeg bestemte meg for å være edru på konserten, og pøste på med gratis vann fra baren før konserten og grabbet til meg så mye vann som mulig under showet. Men satser på at det er varmt nok til at jeg slipper skinnjakken neste gang jeg skal til Folken... Endret 20. mars 2007 av Arrosiach Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå