togr Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Åssen er Tamron AF/DI 90/2,8 Nikon portretter? Har også kikket på Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8D. Hva tror dere? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg har begge, og begge egner seg helt ypperlig til portretter. Tamronen er en jeg bruker mye. Helt topp objektiv både som en liten tele og til makro. 50 mm er en brennvidde jeg ikke blir helt fortrolig med på dSLR noe som gjør at den brukes lite, spesielt etter at jeg kjøpte 35/2. Lenke til kommentar
togr Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Ok. du vet ikke om en side der det er bilder tatt med denne Tamronen? Nå som Tamronen er på tilbud så hadde det kanskje ikke vært så dumt å handla. 50 mm er jo en del billigere da men..hmm. ikke enkelt det her asså Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Gå til pbase.com, og på "søk etter kamera". Husker ikke nøyaktig ordlyden, men der får du opp Tamron som et alternativ. Bla nedover til du finner 90/2,8. Der kan du også søke på Nikon å se på 50/1,8. Skulle jeg valgt mellom de 2, ville det helt klart blitt Tamron 90/2,8 men så er jeg glad i å ta bilde av små ekle kryp i tillegg. Lenke til kommentar
mr. E Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ok. du vet ikke om en side der det er bilder tatt med denne Tamronen? Nå som Tamronen er på tilbud så hadde det kanskje ikke vært så dumt å handla. 50 mm er jo en del billigere da men..hmm. ikke enkelt det her asså 7849841[/snapback] Hvor er den på tilbud? Lenke til kommentar
togr Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Ok. du vet ikke om en side der det er bilder tatt med denne Tamronen? Nå som Tamronen er på tilbud så hadde det kanskje ikke vært så dumt å handla. 50 mm er jo en del billigere da men..hmm. ikke enkelt det her asså 7849841[/snapback] Hvor er den på tilbud? 7850510[/snapback] http://www.preuspro.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3561 Lenke til kommentar
togr Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Gå til pbase.com, og på "søk etter kamera". Husker ikke nøyaktig ordlyden, men der får du opp Tamron som et alternativ. Bla nedover til du finner 90/2,8. Der kan du også søke på Nikon å se på 50/1,8. Skulle jeg valgt mellom de 2, ville det helt klart blitt Tamron 90/2,8 men så er jeg glad i å ta bilde av små ekle kryp i tillegg. 7849976[/snapback] Takker:) Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ok. du vet ikke om en side der det er bilder tatt med denne Tamronen? Nå som Tamronen er på tilbud så hadde det kanskje ikke vært så dumt å handla. 50 mm er jo en del billigere da men..hmm. ikke enkelt det her asså 7849841[/snapback] Hvor er den på tilbud? 7850510[/snapback] http://www.preuspro.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3561 7850951[/snapback] WOW; Skikkelig løp-og-kjøp tilbud. Langt billigere enn du t.o.m. får det på ebay selv uten mva........... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hva med Nikkor 85mm f/1,8, koster noen hundrelapper mer en Tamronen, men har noe bedre data iht denne siden http://www.photozone.de/8Reviews/index.html Lenke til kommentar
togr Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Hva med Nikkor 85mm f/1,8, koster noen hundrelapper mer en Tamronen, men har noe bedre data iht denne siden http://www.photozone.de/8Reviews/index.html 7851154[/snapback] Ja har kikket på den også faktisk. Er den kanskje bedre, men da mister jeg vel muligheten til macro? Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 amatør som jeg er, så skjønner jeg ikke hvorfor tamron'en er bedre enn nikkor 50mm 1.8 til feks portrettfoto, er det for at man skal slippe å gå så nært innpå den som skal portretteres? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) amatør som jeg er, så skjønner jeg ikke hvorfor tamron'en er bedre enn nikkor 50mm 1.8 til feks portrettfoto, er det for at man skal slippe å gå så nært innpå den som skal portretteres? 7852109[/snapback] Etter mitt syn gir ofte en litt lenger brennvidde et mer behagelig perspektiv. Ting ser bedre ut, og du kan være litt lenger unna så folk slapper mer av. Til halv/helfigur funker det bra med noe rundt 50 mm. EDIT; 85/1,8 passer muligens bedre til portretter, men så er det det med makro da, det er moro....... Endret 1. februar 2007 av dhjerp Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 http://www.preuspro.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3561 7850951[/snapback] Jeg prøvde selv å bestille denne i går, men fikk en email tilbake om at denne er utsolgt og vil ikke bli restet til den prisen. Etter dette har de satt opp prisen igjen på objektivet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå