jammi Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Finnes det en overgang så jeg kan bruke et eldre tokinaobjektiv på canon EOS 400D? Og hvor får en kjøpt slike overganger? Tusen hjertelig takk for svar! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Finnes det en overgang så jeg kan bruke et eldre tokinaobjektiv på canon EOS 400D? 7849662[/snapback] Det avhenger av fatningen. Tokina har, meg bekjent, aldri hatt noen egen fatning. Hvilket kamera har objektivet vært brukt med tidligere? Lenke til kommentar
jammi Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Aha.. Har vært brukt på PENTAX. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Aha.. Har vært brukt på PENTAX. 7849764[/snapback] Pentax har hatt to typer fatning: Skrufatning (M42) og K-bajonett. Til skrufatning finnes det flere rimelige adaptre for Canon, i størrelsesorden en hundrelapp inkl. frakt. Til K-bajonett finnes det noen, men de er betydelig dyrere. Begge er det greiest å skaffe på eBay. Jeg har sett noen for M42 til salgs her i Norge, men til mye høyere pris enn på eBay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå