Gå til innhold

win2000 og oppdateringsfrekvens?

w2k

Anbefalte innlegg

Har latt merke til at spillene mine flimrer i windows 2000 pro. Sånn var det ikke i w98 fordi man der kunne gå på egenskaper for skjerm-innstillinger-avansert-skjerm for så å hake av for optimal oppdateringsfrekvens på de forskjellige oppløsningene. Denne finnes ikke win2000 noe som er veldig irriterende å sitte å spille spill i 60HZ når den egentlig kunne vært på 120HZ

håper på svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-20 10:27, w2k skrev:

Har latt merke til at spillene mine flimrer i windows 2000 pro. Sånn var det ikke i w98 fordi man der kunne gå på egenskaper for skjerm-innstillinger-avansert-skjerm for så å hake av for optimal oppdateringsfrekvens på de forskjellige oppløsningene. Denne finnes ikke win2000 noe som er veldig irriterende å sitte å spille spill i 60HZ når den egentlig kunne vært på 120HZ

håper på svar...

Jeg antar at du bruker et NVIDIA-kort. Dette er et velkjent problem med nevnte grafikkort, og du løser det ved å bruke dette programmet:

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/nvreffix.html

Lenke til kommentar

ja det vet jeg, men problemet er at på spill som for eksempel fifa 2002 så tar den den første modusen på listen "list all modes" also vis du velger 640x480 på 3d setup til spillet så tar den 640x480 60 hz istedefor 640x480 120 hz.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 10:51, Sveinl skrev:

Jeg prøvde spenol sin løsning selv.

Fikk ikke mer enn 85Hz jeg :sad: . Har GeForce 3 og 19 tommer skjerm.

Kan vel ikke regne med mer sikkert?

85 hz i hvilken oppløsning?, dersom det er en høy oppløsning (1200x1600) er det vel ikke rart at du ikke får høyere en 85HZ.

Jeg bruker som regel så lav oppløsning som 640x480 i spill, derfor får jeg helt opp til 120Hz på 17" geforce 2 mx400.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 12:15, SAGE skrev:

hvorfor bruker du så lav oppløsning?

jeg foretrekker så lav oppløsning fordi jeg syns det flyter litt bedre på tunge spill da.

Men i windows bruker jeg selvfølgelig høyere (1024x768)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...