sliavaag Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei Jeg lurer på å kjøpe nytt keyboard fra USA. Jeg har en venn som jeg kan sende det via. Klarer jeg å ungå tollen? Dyr frakt? Kom med innspill Lenke til kommentar
ow Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg vil tippe at tollvesenet åpner pakka og sjekker innholdet p.g.a. størrelse og vekt. Frakt fra USA kan fort bli noen kroner, igjen p.g.a. størrelse og vekt. På en annen side så er den eneste måten jeg vet om å lure tollen på er å merke varen som gave, men dette er jeg ikke helt sikker på... Å ja! Husk at garanti og reklamasjon blir ganske så vanskelig dersom den blir kjøpt i USA. Lykke til! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Vel, du kan alltids kjøpe den av vennen din for en under 200,- og ha kvitteringen med pakka, men det er jo litt i grenseland. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hva slags programmer kan jeg bruke med en soft synth ? Hatt lyst på en synth lenge. Tror jeg rett og slett stikker ned å anskaffer Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 kjøpt meg dx7, gleder meg Yamaha DX7 fra åttitallet? Den er rå. Ble den ikke brukt i f.eks. Axel F? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Den ja Brukt på mye rart den, gleder meg til å lære fm-syntese:) Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Den ja Brukt på mye rart den, gleder meg til å lære fm-syntese:) Høres utrolig snaskens ut. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 min studiopartner har en korg triton extreme og snart en moog little phatty, så vi er godt dekket på keyboardfronten etterhvert. Mulig vi får et hammondorgel i studio snart også, det blir snasent! Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) min studiopartner har en korg triton extreme og snart en moog little phatty, så vi er godt dekket på keyboardfronten etterhvert. Mulig vi får et hammondorgel i studio snart også, det blir snasent! Nydelig. Digger Korg og Moog. De lager elsk produkter. Hammondorgel ja ... De er stilige. Endret 3. april 2008 av nils2911 Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg spilte inn Metropolis pt.1 av Dream Theater i går og tenkte å legge ut filmen her. http://www.youtube.com/watch?v=gIRx3MSO0m8 Tilbakemeldinger hadde vært flott:) Mikael Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg spilte inn Metropolis pt.1 av Dream Theater i går og tenkte å legge ut filmen her. http://www.youtube.com/watch?v=gIRx3MSO0m8 Tilbakemeldinger hadde vært flott:) Mikael Det var kjempe bra spilt! Driver å øver in Metropolis selv Men det er ikke lett... Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg spilte inn Metropolis pt.1 av Dream Theater i går og tenkte å legge ut filmen her. http://www.youtube.com/watch?v=gIRx3MSO0m8 Tilbakemeldinger hadde vært flott:) Mikael Det var kjempe bra spilt! Driver å øver in Metropolis selv Men det er ikke lett... Takk Metropolis er litt tricky ja Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Utrolig bra! Respekt til deg Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Noen her som bruker effekt-pedaler til synthen sin? Prøvde diverse gitar-pedaler jeg har, og det var grisefett! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) kjøpt meg dx7, gleder meg Gratulerer! Det er nesten enklere å nevne hva den IKKE bli brukt til på åttitallet, enn å ramse opp platene den er brukt på. Selv har jeg en DX7II med et Grey matter E! kort. Utrolig godt tastatur, og aldeles uslitelig. Gode perkussive lyder, og mange gode basser, masse lyder ligger ute gratis. Last ned lyder, og MIDI- OX, og test i vei. Det å lære seg FM- syntese er ikke enkelt. Holdt på med det der for mange år siden, og additiv og subtraktiv syntese er vesentlig enklere å skjønne. Men det skal være mulig å finne editorer til PC. Gjør det litt enklere enn "digitaltastmenyhelvetet" på selve synthen. Endret 1. mai 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har fått testet litt ut nå og må si jeg digger maks. Utrolig mye fete presetlyder, spesielt på MONST-romen jeg fikk med Fm-syntese kompliserte saker, men jeg har fått tak i en bok kalt "fm-theory and aplications" jeg tenker å pløye gjennom. Gidder ikke å være presetrytter:) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Noen som kan anbefale meg et greit Midi-keyboard jeg kan bruke sammen med Mac og softsynther? Trenger ikke fullt 88 tangenter, og pris er en faktor. Billigt mulig, men skulle gjerne hatt en pitchbender. Trenger heller ikke ha vektede tangenter. (Har allerede et stort 88-tangenters, men det deler jeg og pappa på, så nå trenger jeg bare et lite ett til å ha på rommet.) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Har du noe øvre budsjettgrense eller ting du definitivt vet du ikke vil ha eller ikke trenger? Synd at Procom.no har sluttet å føre M-Audio Keystation 49e. Dette var et av de billigste MIDI/USB-kontrollerne (850,-) og hadde kun klaviatur /m trykkfølsome tangenter, pitchbend og modulation-wheel. Men kanskje M-Audio Oxygen 49 til 1400,- kan være noe for deg. Er litt ekstra dill-dalleri, men kan jo være morsomt med slikt. Edit: Fant en kontroller med USB som ligner Keystation 49e her: Prodipe MIDI Keyboard 49N til 945,-. Endret 12. mai 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå