Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke enabled radio på min acer aspire

Anbefalte innlegg

hei. jeg kjøpte min acer aspire hos en komps for en stund siden. men jeg får ikke nettverkskortet i den til å fungere?. jeg må enable radio. men det går ikke. har lastet ned alt av drivere som trengs, og maskinen finner nettverkskortet. men jeg får ikke enabled radio. har prøvd å trubleshoota, og den sier at jeg må slå den på med atheros client utility (som er programmet jeg bruker for dette nettverkskortet), men enable radio boksen er grå så jeg får ikke trykket på den. man kan enable hardware med Fn og F4 men da kommer det bare en høy pipelyd. lyset som skal indikere tilstanden til kortet lyser ikke. vet det er flere som har hatt samme problem, men jeg kan ikke levere denne på rep, siden den ikke har noe form for klistremerker under. if u know what I mean. noen her som vet hva jeg må gjøre. har nett på den nå, men da lånte jeg meg et usb-nettverkskort. og det fungerte. men det er jo både tungvint og teit. please help me.. alt av kommentarer hadde hjulpet nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nesten alle acer dritt har en wlan knapp (jeg mener ikke den Fn tasten).

http://www.gepbolt.hu/ii/acer-travelmate-2413wlmi_bi.jpg <- har du den dritten model som ser nesten sånn ut er wlan knappen, ved siden av muse padden, der er det 2 knapper/lys. trykk på dem 1 gang. så søk i windows etter flere wlan(da blinker den) . blinker den ikke trykk 1 gang til.

det MÅ du gjøre vær gang du boot'er, og det går ikke få den til og auto linke når den boot'er. sikelig dritt acer.

Lenke til kommentar

funket ikke det heller:/.. kom aldri noe lys. faen.. det liknet på den modellen ja. kjøpt den på tvilsomt vis også. han sa den var kjøpt av en fyr på qxl. men jeg vet nå ikke helt. hvis du har hatt samme problem så vær så snill hjelp meg:)! (L)

Lenke til kommentar
Hvilket operativsystem bruker du?

Har hatt samme problem i Vista med en Aspire-maskin, kan prøve å grave frem løsningen i så fall...

7852061[/snapback]

får du det til er du god:P bruker win xp pro

Endret av slappfaen
Lenke til kommentar
Har du installert Launch Manager? Er vel denne som administrerer de forskjellige knappene...? Vet hvertall at Wbutton.exe enabler/disabler radioen på en Aspire 5040.

7856142[/snapback]

fy flate!!:). det stemte jo. takk mann.. du er en gud. du aner ikke hvor mye jeg har fikkla med denne stakkars pc'en for å få nettverkskortet til å fungere. så var det bare å installere launchManager.. trodde det var bare et pissprogram som fulgte med maskinen så jeg slettet det. du aner ikke, kan ikke få takket deg nok:). ilu :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...