Gå til innhold

Det usle svindelforsøket!

Anbefalte innlegg

Satt min bil ut til salgs i august og fikk diverse tilbakemeldinger fra utenlandske kjøpere som var meget interresert, jeg skjønte ganske fort at dette var scammere og gjorde ikke så mye med det. I januar solgte jeg bilen til en hyggelig nordmann som ringte meg, og vi hadde et salg. I ettertid, i vaket av anonnsen min på nett fikk jeg en hyggelig fra Richard McCoy fra England! Siden jeg kjente igjen oppsettet og det dårlige språket skjønte jeg at dette var enda et dårlig svindelsforsøk, men jeg la en plan tilbake! Jeg skal F.cke med karn!

Svindelforsøket er ganske enkelt!

Du får en god pris på bilen/båten du selger på nettet og du skal få overført penge, som sjekk i posten. Greia er at selgeren får litt ekstra, til shipperen og advokaten, som vi skal overføre tilbake! Og mens sjekken ligger til godkjenning i banken overfører du gladelig de 4000-10000 kronene som måtte være igjen etter du har trekt fra kjøpesummen!

Jeg solgte en Honda Civic 91' til en verdi av 19000. Etter tre fire mailer hadde jeg startet med pris på 45 000, mens i neste sa jeg at han hadde blitt overbydd og måtte punge ut med 47 000!!

Svaret var enkelt:

"Good Day ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Thanks for your return email.I am willing to pay for the price (47,000.00 NOK) you mention for the Purchase(Car), it is fair enough....I am very much interested in the car and i am also very mcuh okay with the present condition of the car which is why i will be willing to contiune with the Purchase..I am very honest and trust worthy.

I am willing to contiune with the purchase of the car so i will be sending you your payment.The Check that will be issued will include the money for the Purchase(Car)+ the shipping cost. I would like to state clearly that i have my shipping agent that will be ready to take care of the shipping processes so i think you don't have to bother about that because they will take good care of the shipment.

My travelling Agents will be sending you a check of 8500 EUR.

You will be required to cash the check and deduct the funds for the Car and have the excess funds sent to my shipper via Western Union Money Transfer or Money Gram at one of their outlets around you in order for them to make arrangment for the shippment."

Har ikke rettet på noe av den fine engelsken!

Så gikk det noen uker og jeg hadde oppgitt addressen til min studieplass som sendte videre sjekken til meg! Trur du jaggu meg ikke det var en sjekk for 8500 EURO! Den var veldig fin, men hadde ingen vannmerker, ingen synlige navn og ingen kontonummer.

Så etter ca 10 masete mail fra Richard McCoy med spørsmål om jeg hadde motatt sjekken kunne jeg bekrefte at den var mottatt og sendt min bank!

Da fikk jeg svar tilbake:

"Thanks for your email and I want you to know that I really apprciate your email and for the update that you have send the Cheque to your Bank so that you will be giving cash.

Moreover, I want you to know that after deducted your 47.000 Nok which is same thing as 5,750€ out of the 8.500€ cheque which your receive, You will be sending the remaining balance of 2.650€ to my Lawyer/ Shipping Company for the Booking/ Registration of the car for Pickup from your Location.

Furthermore, I have talk with My Lawyer/ Shipping Agent so that I can know how this Transaction will go and they made me understand that I'll need to pay them before the Pickup of the car is been done and that is why I have emailed you now that the remaining balance which is 2.650€ will be Transfer to them Via Western Union Money Transfer in your Location or a very close city near you and the remaining balance of 100€ id for your for any payment/ Charges that you may need to pay for or for the Transportation of yourself to a very close Western Union Outlet.

More so, I'll want you to make the Transfer of the 2.650€ to them today and I want you to know that they will be contacting you any time from now so that they can have necessary Information for the Pickup of the car in your Location and they have also provide to the the Name & Address in Which you will be sending the Money Through Western Union Money Transfer below :

Receiver's Name: Tony James.

Receiver's Address: 101 Kings Road

Brighton East Sussex,

BN1 1NR, United Kingdom

Text Question: What is My Best Colour ?

Answer: Yellow.

Finally, Once you are done with the sending of the money through Western Union Money Transfer, I'll want you to provide to me the followning information for the Confirmation of the sending of the Fundand here are the information below:

Senders' Full Name & Address {As written on the Western Union Money Transfer receipt}

MTCN{Money Transfer Control Number 10 Digit}

Total Amount Sent:

I'll be waiting to hear from you so that I can have the information forward to My Lawyer/Shipping Company so that they can use it it to claim the fund in there Location."

Jeg har imellomtiden ikke sendt sjekken til banken, for jeg vet at denne blir avvist i døra!

Så nå sitter jeg her med en hel masse navn, en fin mailkorrespondanse og en liten mulighet for å faktisk ta disse, men selvsagt ikke alene. Må kanskje ha noen med politimyndighet! Har vi noen slik i Norge? Svindelpolitiet? Datapolitiet? Eller er de for opptatt å ta stakkars fildelere?

Noen som har noen tips om hvordan jeg videre kan fucke denne personen? Noen som har noe inside i Western Money Transfer? Kanskje sende han en sjekk istedet?

Takk for all hjelp, og jævelskap dere kan komme med! :hmm::ph34r:

Hilsen

McFinnmark!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bli moro dette. Tviler riktignok at du får så mye hjelp av politiet og lignende. Er fult av slike svindlere, og de holder gjerne til i land hvor politiet bryr seg svært lite. Du kan jo alltids prøve da.

Uansett så kan du jo se hvor langt du klarer å dra det. Håper du holder oss oppdatert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan bli moro dette. Tviler riktignok at du får så mye hjelp av politiet og lignende. Er fult av slike svindlere, og de holder gjerne til i land hvor politiet bryr seg svært lite. Du kan jo alltids prøve da.

Uansett så kan du jo se hvor langt du klarer å dra det. Håper du holder oss oppdatert.

7850837[/snapback]

Sjekken ble avvist med en gang jeg kom inn i banken! Ble litt mistenkeliggjort av dama bak skranken.

Så ny mail ble skrevet: Hei!

Banken sier de har opplevd feil med sjekken, kan du vennligst sende en ny. Den gamle er blitt makulert.

Siden da har det ikke vært et kløyva ord fra mannen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...