Gå til innhold

Hvorfor kan ikke alle familier få Trådløs Familie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarte det?

Vel, bestilte på webshopen på netcom.no

Fikk ett kontantkort med på kjøpet og ringte kundeservice senere for å legge til andre medlemmer, deriblant dama.

 

Har kontaktet kundeservice flere ganger, og ingen har nevnt noe om en aldersgrense!

Endret av Huni
Lenke til kommentar
Nesten litt artig å lese dette når representanter for teleselskapene og forhandlere hardnakket forsvarer aldersgrense når reel praksis ikke alltid samsvarer.

7855462[/snapback]

 

Mest frustrerende er det for oss forhandlere som får servert et sett regelverk og ser at operatøren ikke følger sine egne regler.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Blir nok det samme som salg av alkohol.

De gjør ikke unntak av å selge til de under 18år, men de kan glemme å spørre om alder.

 

Virker som da Netcom er slappe på å opprettholde denne aldersgrensen, så det er vel bare å ringe å si at du skal ha denne tjenesten uten å nevne alder, og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar

Så hvis jeg ringer NetCom 8 ganger pr. dag i en hel uke, så kansje jeg treffer rett person? Abonnement registreres jo på personnr.

 

Jeg begynner å lurer på om NetCom har svartelistet meg, jeg prøvde å bestille på "Shop"en til NetCom. Jeg tastet inn mobilnr mitt for å få en sånn 4-sifret sikkerhetskode, det har jeg enda ikke fått. Prøvde etterpå med samboer sitt mobilnr, hun fikk kode med en gang. Men når hun tastet inn personnr. fikk hun beskjed om at hun måtte være 25år. Rutinene har sikkert blitt endret nå.

Vet ikke hvor lenge siden de andre her bestilte Trådløs Familie jeg.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Ringte netcom i dag og skulle bestille trådløs familie, men fikk svar om at jeg måtte vente et år til jeg ble 25.

 

Har hatt tidligere dårlig erfaring med telenor for mange år siden, så har prøvd å unngå de siden, men når netcom skal være sånn, så går jeg heller tilbake til telenor. De mista to gode kunder i dag, for å si det sånn...

 

Familier i startfasen er gjerne de med minst penger, og har vel strengt tatt mest bruk for et sånt tilbud? Snål praksis.

Lenke til kommentar
Ringte netcom i dag og skulle bestille trådløs familie, men fikk svar om at jeg måtte vente et år til jeg ble 25.

 

Har hatt tidligere dårlig erfaring med telenor for mange år siden, så har prøvd å unngå de siden, men når netcom skal være sånn, så går jeg heller tilbake til telenor. De mista to gode kunder i dag, for å si det sånn...

 

Familier i startfasen er gjerne de med minst penger, og har vel strengt tatt mest bruk for et sånt tilbud? Snål praksis.

7875554[/snapback]

Er i akkurat samme båt som deg. Synd for netcom, og bra for telenor at de får flere kunder som oss da ;)

Lenke til kommentar

Neste abbonoment blir nok hos Telenor her også.

Ikke for å få trådløs familie, men pga holdningen Netcom har fått til de yngre, samt Telenor har begynt å fått de merkbare beste prisene.

 

Har holdt meg trofast til Netcom jeg også i flere år, og langt unna Telenor, men ser ut som ting forandrer på seg med tiden ;)

Lenke til kommentar
Hmm.. bindingen min til Netcom går ikke ut på 3 måneder eller noe.

Er det noe jeg kan gjøre med det?

7875926[/snapback]

 

Dersom du har 3 måneder igjen av bindingstiden så koster det 375 kr å si opp bindingen. Deretter kan du bytte til valgfri operatør

Lenke til kommentar
Hmm.. bindingen min til Netcom går ikke ut på 3 måneder eller noe.

Er det noe jeg kan gjøre med det?

7875926[/snapback]

 

Dersom du har 3 måneder igjen av bindingstiden så koster det 375 kr å si opp bindingen. Deretter kan du bytte til valgfri operatør

7876089[/snapback]

 

... merkelig hvordan denne tråden har blitt vendt vekk fra hvor utrolig positivt det er med fri SMS i Trådløs Familie, via de som ikke kan slå seg til ro med at en aldersgrense er en aldersgrense, til å portere over til Telenor, som absolutt ikke har dette tilbudet...

 

Bare til de som lurer: Jeg kjenner flere som jobber på 05050 (NetCom kundesenter), og jeg fikk IKKE Trådløs Familie, for jeg var 24år, selv om jeg kjenner flere som jobber der. Så det skal være like strengt for alle, selv om jeg ser av denne tråden at det kan skje glipper.

 

Vet dere også, at antallet unge mennesker som lesses over av betalingsanmerkninger og inkassosaker øker? Jeg skjønner i hvert fall logikken i 25 års aldersgrense, selv om alderen ikke er en grunn alene til å være ustabil økonomisk.

Lenke til kommentar
Familier i startfasen er gjerne de med minst penger, og har vel strengt tatt mest bruk for et sånt tilbud? Snål praksis.

7875554[/snapback]

Bare for å quote et godt poeng. Greit nok det med vennegjenger, men trodde det var for familier. Når to eller flere personer får regningen til samme adresse, så burde det vel bli litt lettere å skille familer fra vennegjenger?

 

Det er forsåvidt jeg vet også helt mulig for en over 18 å sette flere abbonoment på seg selv, så han får regningen for samboeren f.eks. (noe som jeg trodde dette var grunnen til aldersgrensen), bare ikke å gjøre det gratis seg imellom.

 

Men positivt tilbud for de over 25 år, helt klart :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg spør om jeg kan få fakturaen til samboeren på samme faktura for min, får jeg det da? Tenker utenom trådløs familie.

7880915[/snapback]

 

Ja, det heter Samlefaktura, og det kan du be om å få. Men hun må samtykke så vidt jeg vet, da du da får tilgang på forbruket hennes. Du vil uansett ikke få tilgang på samtalespesifikasjonen, den sendes kun til bruker av abonnementet, og kan også ses på brukers Min Side. :thumbup:

Lenke til kommentar

Samtalespesifikasjon får jeg jo ikke med Trådløs Familie heller?

Såe, jeg kan få samlefaktura, så alle fakturaer sendes til meg? Men ikke Trådløs Familie, for der sendes alle fakturene til meg?

Hva om hun overfører sitt abonnement til meg, da får jeg jo to regninger. :S

 

 

P.S. Klarer ikke å finne noe om samlefaktura på NetCom sine sider, jeg tror Trådløs Familie har tatt over.

Lenke til kommentar

 

Vet dere også, at antallet unge mennesker som lesses over av betalingsanmerkninger og inkassosaker øker? Jeg skjønner i hvert fall logikken i 25 års aldersgrense, selv om alderen ikke er en grunn alene til å være ustabil økonomisk.

 

 

 

Så løsningen til netcom er nettopp å unngå å hjelpe denne gruppen økonomisk ved å holde dem vekk fra gode tilbud? Det skjønner ikke jeg logikken i.

 

At de vil unngå kameratgjenger er en ting, men det kan løses på andre måter, med slektrelasjon, bostedsadresse e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...