Gå til innhold

Hvorfor kan ikke alle familier få Trådløs Familie?


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du er frustrert, men det er en grunn til at de har valgt å sette grensen til høyere enn 18 år. Kan godt hende du som 18 årig familiefar er veldig ansvarsfull og økonomisk bevist, men det finnes veldig mange 18 åringer som ikke har oversikt over økonomien sin i det hele tatt. Og for å hindre å sette disse 18 åringene og seg selv i kjedelige situasjoner må man ofte sette grenser som går ut over andre.

 

Kom hjem fra London i dag, på Heathrow måtte jeg og alle andre ta av seg skoene og sende dem gjennom en gjennomlysningsmaskin uavhengig om de pep i metaldetektoren eller ikke. Jeg har jo ikke noen skumle hensikter og veldig få andre også, men på grunn av noen få, må tiltak som irriterer mange settes. Dette blir et eksempel helt på spissen, men kanskje det blir lettere å forstå da.

 

Jeg ville uansett anbefalt deg å flytte ditt abb over på enten svigerforeldrene dine eller foreldrene dine for å få TF, og endrer NC på reglene sine senere, så kan du jo flytte det tilbake på deg selv.

Endret av glosi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal jeg og samboeren min bruke flere penger bare fordi èn av oss har ansvaret for flere abonnement? Jeg kan jo opprette flere abonnement uten å være 25 år? Jeg blir jo kredittvurdert når jeg søker om et abonnement.

7851268[/snapback]

 

Som nevnt over; slutt og syt. Du har fått alternative løsninger på problemene dine, så se til å fiks dem og slutt å syt over at verden ikke er helt slik som du vil at den skal være.

Lenke til kommentar

Så hvis kompiser kan ringe gratis til hverandre, så stiger telefonregningen?

 

Her prøver jeg å føre en saklig diskusjon, og hva får jeg til svar? Personuthenging pga. en 3år gammel signatur og nedlatende svar fra en NetCom representant. Hvem er egentlig mest "voksen"?

Lenke til kommentar

Du har fått mange sakelige svar tidligere og har ikke klart å ta til deg disse, men du har begynt å dra dette med klaging litt langt over flere tråder. Og det er faktisk du selv som begynte å angripe zeigon med usaklige påstander om hans påståtte brudd på retningslinjer i jobben hans.

 

For å svare på spørsmålet ditt: Ja telefonreginga di vil stige hvis du får telefonregninga til 5 gutter samtidig. Kompiser på 18 år kan fort være blakke å ikke klare å betale deg det de skylder deg for telefonregninga. (kom ikke å si at du ikke kjenner en eneste på din egen alder som er helt blakk innimellom)

Endret av glosi
Lenke til kommentar

Kansje jeg oppfattet denne setningen litt mer støtende enn andre, "Så det var deg, det ja. Greit å vite."

Allerede der mistet jeg tilliten til NetCom.

 

(kom ikke å si at du ikke kjenner en eneste på din egen alder som er helt blakk innimellom)

7851877[/snapback]

Kan ikke nekte på det, men 40åringer kan ha like lite penger som 18åringer.

Men egentlig er ikke dette en tjeneste for familier, det er en tjeneste for folk som vil ringe gratis til hverandre? Da har jeg forstått det riktig. Det har vel egentlig ingenting med familier å gjøre? De bare var lite oppfinnsomme med navn?

 

 

Slutt og syt over at jeg syter! La meg få syte hvis jeg vil da. Er ikke obligatorisk å svare her.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Det er heller ikke obligatorisk å skrive her. ;)

 

NetCom har som sagt satt 25 år som aldersgrense... noen synes det er dumt, men nå tilbyr de gratis samtaler og sms innad i familien. At de da skal fortsette å tilby dette så har de valgt å luke bort mange av "vennegjengene" som benytter seg av dette, og mellom 18 og 25 år er det helt sikkert 90% vennegjenger og 10% familier.

 

NetCom Trådløs Familie er en ekstra gode NetCom tilbyr de som er over 25 år. Telenor og Tele2 har valgt 18 år som aldersgrense, men har da ikke like gode avtalevilkår.

 

(...og hvis noen lurer på jobber jeg i en butikk som selger telefoner, men svarer ut fra mitt eget syn på saken...)

Lenke til kommentar

Nja, tror nok en stor andel av disse er unge par\samboere\gifte. Kjenner selv flere som har byttet til f.eks telenor for å få en slik løsning. Hva så om de ringer gratis innad i vennegjenger? De ringer jo til andre og å der tjener jo netcom penger, samt at de så og si ikke har utgifter når en netcomkudne ringer en annen med netcom.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke obligatorisk å skrive her. ;)

 

NetCom har som sagt satt 25 år som aldersgrense... noen synes det er dumt, men nå tilbyr de gratis samtaler og sms innad i familien. At de da skal fortsette å tilby dette så har de valgt å luke bort mange av "vennegjengene" som benytter seg av dette, og mellom 18 og 25 år er det helt sikkert 90% vennegjenger og 10% familier.

 

NetCom Trådløs Familie er en ekstra gode NetCom tilbyr de som er over 25 år. Telenor og Tele2 har valgt 18 år som aldersgrense, men har da ikke like gode avtalevilkår.

 

(...og hvis noen lurer på jobber jeg i en butikk som selger telefoner, men svarer ut fra mitt eget syn på saken...)

7852249[/snapback]

 

PS, Tele2 har også 25 års-grense.

Tele2 Mobil Familie:

En av familiemedleme velges som økonomisk og juridisk ansvarlig, slik at dere får kun en faktura tilsendt per familie. Dette familiemedlemet vil være fakturamottaker og ansvarlig for betaling. I tillegg må personen være over 25 år.

 

Det samme har forresten Chess også (ChessFamily)

ChessFamily Spørsmål og Svar:

Alle Chess-kunder med aktivt mobilnummer kan være med i ett ChessFamily-abonnement. Man må være minimum 2, og inntil 5 brukere i en familie. Den i familien som står som juridisk og økonomisk ansvarlig, og mottar faktura, må være fylt 25 år. Denne kan velge å være en av brukerne i familien, eller kun stå som ansvarlig eier og fakturamottaker.
Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Er bare Telenor Fri Familie som har 18 års grense så vidt jeg vet. Ta dette med en klypesalt da jeg ikke har undersøkt alle operatørene i dette landet her.

 

Når det gjelder NetCom har de lagt seg på en 25 års aldersgrense. Noe som kan virke urimelig for de som er under denne alderen. Man har da egentlig to konkrete valg: 1. Skifte operatør så snart man kan det eller 2. vente til man er 25.

 

Jeg valgte å bli hos NetCom til jeg fikk tegnet Family Talk selv. Angrer egentlig ikke på det. Man må huske på at NetComk ikke er så firkantet når det gjelder bindingstider og slike ting, her vet jeg at Tele 2 er ganske strenge.

 

Du har jo også Ucan 2 og Ownersbuy der personer med likt abbonement kan ringe gratis til hverandre. men dog ikke gratis sms. Dette kunne jo også vært et alternativ.

 

Jeg må si at jeg har littegrann forståelse for NetCom sitt valg på 25 års aldersgrense. Siden man får en stor faktura hver måned. Når man er 18 år kan det være vanskelig å tenke helt ut konsekvensene av hva det vil si å stå som ansvarlig for regningene til andre. Og i aldersgruppen 18 til 25 er det nok mest venner dette hadde vært populært for.

 

Det er heller ikke noe vits i å diskutere dette med kundeservicen deres, siden de ikke kan endre på reglene. (Har også litt negativ erfaring av deres kundeservice,når jeg fikk levert en telefon som IKKE skulle være operatørlåst. Når jeg etterspør koden så nektet de å utlevere den.) Gi heller en konstruktiv tilbakemelding som f.eks. at hvis dere lar alle i Family Talk være solidarisk ansvarlig for de som er under 25, så kunne dere også tillatt de under 25 uten noen større risiko etc. Fantasien setter ikke så mange grenser her vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg har også forståelse for hvorfor NetCom har satt 25års grense, moralsk sett. Men det må jo gå ann å gjøre unntak, men når NetCom ikke vil motta tips fra kundene sine, så er det lite som kan gjøres. Jeg ville tro det hjalp å krangle med kundeservice om dette, for hvem ellers skal man ta dette opp med? Skal jeg ringe direkte til August Baumann kansje? Hvis man lager nok bråk om dette, så vil etterhvert de rette personene hos NetCom høre, og kansje nødvendige tiltak vil bli satt i gang?

 

Før var telenor for gamlinger, mens NetCom var for de hippe og kule ungdommene. Men tidene har forandret seg.

 

Service-norge går under sier jeg dere, service-norge går under!

 

Kundeservicen hos NetCom er så dårlig at halvparten kunne ha vært en tredjedel. Det er så trist med små selskap som plutselig blir store, mens som til slutt ikke klarer å ta vare på kundene sine lengere. Alt for mange blir stappet inni et fjøs, hvor ingen får næring og bevegelsesfrihet.

Det hjelper faktisk ikke å gi konstruktiv tilbakemelding, for man blir behandlet som en dråpe i havet uansett.

 

Det er jo litt trist at jeg må gå over til en annen operatør, bare for en sånn filleting.

Lenke til kommentar

Så skift operatør da, mann!

NetCom har satt en grense og foreløpig så er den på 25 år.

 

Dette er et tilbud til de over 25 år. Sett faren eller moren din som eier på abonnementene så er saken løst.

 

Er det en filleting å gi Trådløs Familie til en på 18 år når alle de andre blir avslått? Man kan ikke gi én det og avvise de andre.

Lenke til kommentar

Syns uansett at tipset til "glosi" er noe alle bør høre på: Det går an å sette en forelder som juridisk eier, og likevel motta regninga sjøl.

 

Det er vel en god mellomløsning for å kunne ringe og sende SMS gratis?

Lenke til kommentar

Enig med trådstarter i at det er kjedelig at man ikke kan stå ansvarlig for TF når man er under 25. Dessverre viser statistikk fra inkassoselskapene i landet at nettopp denne aldersgruppen (18-25) er særdeles dårlige betalere. Da er det forståelig at NetCom ikke vil risikere å måtte kjøre massevis av inkassosaker fordi en kompis av den ansvarlige har ringt for 6000 kroner og ikke klarer å betale for seg.

 

Unntak? Vel... man må sette grensen et sted. Skal det være greit å få TF hvis man er under 25 fordi man har samboer? Eller skal man måtte være gift? Eller ha 1 barn? Eller 2? Hva om man ikke kan få barn? Skal det da være greit dersom man har hund? Eller eier sin egen bolig? Det sier seg selv at en person som sitter på kundeservice ikke kan vite hvordan det står til med den personlige økonomien og stabiliteten til en person som ringer inn. Dermed kan ikke de ta en avgjørelse/vurdering basert på informasjonen de får per telefon. Det er rett og slett for mange faktorer som spiller inn, og NetCom har valgt å sette en tydelig (om enn kanskje urettferdig) grense.

 

Som flere andre sier, skift til Telenor inntil videre eller gå over på OwnersBuy/Ucan2, eller - enda enklere: ta med deg mor eller far til en NetCom-forhandler.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ingen ting her...

Jeg er 20 år, og er administrator for min trådløse familie med dama og lillebror. Har aldri hørt noe om 25 års aldersgrense....?!?

7854688[/snapback]

 

Dette høres veldig rart ut. Send meg en PM med tlf.nr ditt så kan jeg verifisere det du sier.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...