Gå til innhold

Minnet stopper maskinen i å boote?

MRTee

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som er meget stabil og god. (da utenom dette selvfølgelig..) Når jeg bestillte delene som jeg har bygd maskinen av kjøpte jeg også med 4stk Crucial 1024Mb DDR Brikker PC3200 (CT12872Z40B)

Maskinen booter fint med 2 og 3 brikker installert, men ikke f*** om den vil boote med alle 4 brikkene installert. Jeg har testet alle brikkene og minne-slotene om hverandre, og allt fungerer fint. Det er kun når jeg setter i alle 4 brikkene at den ikke vil boote.

Hovedkortet har en såkalt D-Bracket, men denne gir ingen antyding til hva som er galt da led-lampene bare blinker.

Har også oppgradert BIOS uten at dette ga resultater.

Resten av maskinvaren:

Hovedkort: MSI K8N Diamond Plus (S939)

CPU: AMD Athlon X2 4600+

Skjermkort: Gainward GeForce 7600GT 256Mb

PSU: Hiper Type-R 580W

1x S-ATA 10k RPM HD

3x S-ATA HD

2 x NEC DVD-Brennere

Noen forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være sånn at du har command rate på 1T i bios,du har om regel 3 valg på den.

1. 1T som gjør at 2stk minnebrikker jobber litt raskere sammen

2. 2T som er den innstillingen du ofte bør bruke hvis du skal overklokke eller hvis du har 4 brikker i pcn

3. Auto som regel alltid er denne innstillingen lik 2T

Så hvis du bruker ex. 3 minnebrikker vil ofte maskinen boote med 1T, men hvis du har fler enn 3 rambrikker i maskinen MÅ du ha 2T i bios. Ellers vil hk ofte ikke boote i det hele tatt.

Så,sett kunn 2 rambrikker i pcn din,gå inn i bios,finn fram hvor du har minneinnstillingene dine,sett 2T,save og reboot. Nå kan du anntaglig bruke 4 rambrikker.

Lenke til kommentar
Det kan være sånn at du har command rate på 1T i bios,du har om regel 3 valg på den.

1. 1T som gjør at 2stk minnebrikker jobber litt raskere sammen

2. 2T som er den innstillingen du ofte bør bruke hvis du skal overklokke eller hvis du har 4 brikker i pcn

3. Auto som regel alltid er denne innstillingen lik 2T

Så hvis du bruker ex. 3 minnebrikker vil ofte maskinen boote med 1T, men hvis du har fler enn 3 rambrikker i maskinen MÅ du ha 2T i bios. Ellers vil hk ofte ikke boote i det hele tatt.

Så,sett kunn 2 rambrikker i pcn din,gå inn i bios,finn fram hvor du har minneinnstillingene dine,sett 2T,save og reboot. Nå kan du anntaglig bruke 4 rambrikker.

7849967[/snapback]

Det eneste jeg fant som kunne ligne på din beskrivelse i BIOS var 'CMD CYCKLE', å denne stod på 2T som auto. Gikk å endret den til manuell og 2T men uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...