klilleng Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Finnes det andre aktuelle alternativer i "Ixus-klassen", enn V3, hvis man vil ha et lite, solid 3mpix kamera som tar gode bilder? Det finnes litt forskjellige Compact Flash kort på markedet også, ser jeg. F.eks. har MPX.no noen Apacer-kort som skal være ekstra raske (og dyre). Er det noen forskjell i praksis fra disse, og f.eks. Crucial som de har hos komplett.no? Lenke til kommentar
brokenleg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Har selv vært på utkikk en god stund etter et kamera i samme (kompakte) klasse. Har forsøkt å følge med på tester og erfaringer gjort av blant annet IXUS V3, Minolta F100, Casio QV-R4, Sony Cyber-shot DSC-P9 og Olympus C-50. Ut fra mine krav, hvor de viktigste faktorene var bildekvalitet, brukervennlighet og størrelse/utførelse, gikk det i favør av C-50. Dette kameraet var imidlertid litt i overkant prismessig av hva jeg hadde tenkt meg, men dagens julekalenderåpning gjorde valget mye enklere. IXUS V3 har ikke akkurat fått gode tilbakemeldinger på de testene/erfaringssidene jeg har besøkt. Riktignok er det i en litt lavere prisklasse... Nå skal det sies at jeg ikke selv har prøvd C-50'en, men uttaler meg ut fra andres erfaringer. Bestilte kameraet i dag. Legger ved en link til en annen test av C-50, i tillegg til linken Martin oppga i introduksjonen av kalendertilbudet. http://www.imaging-resource.com/PRODS/C50/C50A.HTM http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c50.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Skulle jeg kjøpt nå, måtte det blitt Pentax 330 (3Mpix/3xzoom) til 2999,- hos Japan Photo. Bør være meget høy score på "bangs for the bucks...". Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 23:04, skrev brokenleg:Ut fra mine krav, hvor de viktigste faktorene var bildekvalitet, brukervennlighet og størrelse/utførelse, gikk det i favør av C-50. Dette kameraet var imidlertid litt i overkant prismessig av hva jeg hadde tenkt meg, men dagens julekalenderåpning gjorde valget mye enklere. IXUS V3 har ikke akkurat fått gode tilbakemeldinger på de testene/erfaringssidene jeg har besøkt. Riktignok er det i en litt lavere prisklasse... Nå skal det sies at jeg ikke selv har prøvd C-50'en, men uttaler meg ut fra andres erfaringer. Bestilte kameraet i dag. Hm.. C-50 er jo litt større enn Ixus'en da.. Og en del dyrere. Trenger jeg 5mpix tro? Hehe. Julekalenderprisen på MPX er ca innkjøpspris, forresten. Nummererer C-50 bildene oppover, uansett om man sletter minnekortet? Dette er et absolutt krav fra min side. :smile: Er også viktig at det går raskt å ta et bilde, og lagre det. Hm.. Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Har en Konica KD-400, 4 megapixel og 3 ganger zoom. Den er like liten som IXUS v3 og er laget i metall. Lenke til kommentar
oksa Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Hva med Dimage Xi? Du finner ihvertfall ikke noe kulere kamera. [ Denne Melding var redigert av: oksa på 2002-12-02 12:34 ] Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 10:24, skrev klilleng:Nummererer C-50 bildene oppover, uansett om man sletter minnekortet? Dette er et absolutt krav fra min side. Jeg har ikke prøvd C-50, men jeg har C-730 (også Olympus). På dette fins det et valg for om man vil nummerere videre eller starte på nytt når man har tømt minnet. Jeg antar C-50 også har denne funksjonen. Hos meg blir ihvertfall bildene nummerert oppover - men jeg er usikker på om det er kameraet eller windows XP som gjør dette. XP er mystisk :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 På min C-1 og C-220Z nummereres bildene med dato først, deretter nummer (eks 20021201003 (eller noe slikt) for bilde nr 3 tatt i dag), slik at du alltid har økende nr. Vet ikke om dette gjelder flere kamera fra Olympus. Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 finepix a303 olympus 300zoom kodak 4330 kodak dx 3900 alt er kongebra kamera under 3300 kroner. Men veit ikke med størrelsen... Men fujifilm a303 så minst ut på bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå