Gå til innhold

Chippe en Xbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs litt på chippen vel.. Finnes nå chipper som du rett og slett bare kan dytte på, så du slipper lodding etc..

Må seff åpne xboxen :)

Kan søke etter chip for deg om ønsket, men regner med at du finner no selv..

MEN, IKKE gå for aladdin... Gå for noe bra no. f.eks xecuter 3 etc, men regner med at det loddefrie alternativet er best for deg..

Etter det må du legge inn ny info på harddisken (evnt sette inn større, men må uansett legge inn info)

Lenke til kommentar
MEN, IKKE gå for aladdin...

7849448[/snapback]

Og hva begrunner du dette utsagnet med?. Har selv chippet rundt 50 bokser med denne chippen og har ikke hatt problemer med noen av de. Aladdin gjør nøyaktig det samme som en overpriset Executer chip. Forskjellen ligger vel bare i antall bioser man kan ha og dette trenger jo bare de spesiellt interesserte...

Endret av CIder
Lenke til kommentar
MEN, IKKE gå for aladdin...

7849448[/snapback]

Og hva begrunner du dette utsagnet med?. Har selv chippet rundt 50 bokser med denne chippen og har ikke hatt problemer med noen av de. Aladdin gjør nøyaktig det samme som en overpriset Executer chip. Forskjellen ligger vel bare i antall bioser man kan ha og dette trenger jo bare de spesiellt interesserte...

7849590[/snapback]

Vel, er så sinnsykt mange falske kopier ute å går, noen som funker, andre som ikke gjør det.. Selv var jeg så heldig å fikk tak i 2 forskjellige fake aladdin chipper før jeg heller kjøpte no skikkelig.. IKKE gøy å lodde ting skikkelig på, bare for å finne ut at det ikke virker

Lenke til kommentar
En chip er ikke noe du kan laste ned nei, det er en fysisk "ting" som loddes inn i maskinen, og det er ikke noe hvem som helst kan gjøre...

Det kan gjøres av div moddere der ute, og koster ikke så mye... Vi tar feks 600kr for chip ferdig montert ;)

http://www.mobilbutikken.com/index.php?cPa...12070ed939b1600

Duo chip feks, fungerer helt utmerket ;)

7850611[/snapback]

Hvor holder dere til?

edit: leter etter noe i Trondheim ;)

Endret av TheValue
Lenke til kommentar
En chip er ikke noe du kan laste ned nei, det er en fysisk "ting" som loddes inn i maskinen, og det er ikke noe hvem som helst kan gjøre...

Det kan gjøres av div moddere der ute, og koster ikke så mye... Vi tar feks 600kr for chip ferdig montert ;)

http://www.mobilbutikken.com/index.php?cPa...12070ed939b1600

Er det egentlig lovlig i hht. Microsofts EULA å chippe en xbox? Ikke at jeg bryr meg siden jeg selv har en chippet xbox.

Lenke til kommentar
Om du har en 1.0 eller en 1.1 xbox (de som ble solgt i begynnelsen) så trenger du ikke nødvendigvis åpne xboxen for å "chippe" den. Søk på "softmod" på forumet til http://xbox-scene.com/

7849681[/snapback]

Alle Xbox versjoner kan softmoddes nå. Men du må ha MS dash versjon 5960 for å bruke de beste softmod-installerings-pakkene.

Dersom du ikke har MS Dash versjon 5960 trenger du kun å starte et nytt Xbox spill med Live, og gå inn i "Xbox Live" delen av spillet. Dashbordet vil da automagisk oppdateres til versjon 5960 og det er bare å sette i gang med softmod installasjonen.

Anbefaler folk som vil softmodde å laste ned Krayzie Ndure fordi den er idiotsikker, den lar deg rett og slett ikke gjøre noe sensasjonelt dumt under installasjonen, dessuten har den funksjonalitet for multiboot slik at du kan beholde MS Dashboardet og dermed fremdeles bruke Xbox live. Sist men ikke minst har den et eget menyvalg for å formatere de ekstra 2GB på F-driven hvis Xboxen din har en seagate harddisk. (Mange av de nyere boksene har Seagate)

Lenke til kommentar

Hvordan sjekker jeg hvilken versjon Xbox jeg har? jeg har xbox crystel men husker ikke når den er kjøpt..står det på eska?

hvis jeg nå bestemmer meg for å chippe xboxen min kan jeg bare kjøppe denne chippen å åpne xboxen å begynne å lodde (har go erfaring med lodding) ??

Hvor kan jeg få tak i harddisk da?

Finnes det også guider hvordan jeg monterer f.eks akoratt den mod-chippen?

Hva er den billigste løsningen når du ska chippe, med tanke på du skal ha filmer & spill på den? stor harddisk regner jeg med, men er det noe annet jeg må være ops på?

Lenke til kommentar
Hvordan sjekker jeg hvilken versjon Xbox jeg har? jeg har xbox crystel men husker ikke når den er kjøpt..står det på eska?

hvis jeg nå bestemmer meg for å chippe xboxen min kan jeg bare kjøppe denne  chippen å åpne xboxen å begynne å lodde (har go erfaring med lodding) ??

Hva er den billigste løsningen når du ska chippe, med tanke på du skal ha filmer & spill på den? stor harddisk regner jeg med, men er det noe annet jeg må være ops på?

7871522[/snapback]

ALT står i Faqen.

Lenke til kommentar

hvis jeg nå bestemmer meg for å chippe xboxen min kan jeg bare kjøppe denne  chippen å åpne xboxen å begynne å lodde (har go erfaring med lodding) ??

7871522[/snapback]

ALT står i Faqen.

7873309[/snapback]

eeehh.. hvor finner jeg den?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...