Monahans Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei, jeg har fått et problem jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Jeg har klart å aktivere bulb funksjonen under M på kamera, men nå får jeg ikke fjernet eller deaktivert det. Jeg har prøvd og prøvd, men uten hell. Kan noen forklare meg hvordan eller hjelpe meg ut med dette? Blir veldig glad på forhånd. Mange takk Hilsner Mona Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det er vel bare å vri på lukkertidhjulet? Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Det er vel bare å vri på lukkertidhjulet? 7849236[/snapback] Jeg har prøvd det, men det skjer ingen verdens ting. Jeg har prøvd å vri på lukkertiden på a-dep, av og alle andre, men den eneste gangen det skjer noe når jeg vrir på lukketiden er hvis kameraet står på TV. Jeg har aldri hatt sånne problemer før med kamera, skjønner ikke hva det kan være. Blir litt frustrert. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Les i manualen. Det er en grunn til at den følger med Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Les i manualen. Det er en grunn til at den følger med 7849312[/snapback] Ja, jeg har prøvd å lete etter den. Men har ikke klart å finne den ennå, derfor jeg tenkte å spørre her Jeg får vel lete litt til. Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Les i manualen. Det er en grunn til at den følger med 7849312[/snapback] Ja, jeg har prøvd å lete etter den. Men har ikke klart å finne den ennå, derfor jeg tenkte å spørre her Jeg får vel lete litt til. 7849338[/snapback] Fant forresten en manual på nettet, men det hjalp ikke mye Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Regner med at du har prøvd hjulet i begge retninger. Hjulet ska dras mot høyre for å minske lukkertiden. Lenke til kommentar
300D Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Les i manualen. Det er en grunn til at den følger med 7849312[/snapback] Ja, jeg har prøvd å lete etter den. Men har ikke klart å finne den ennå, derfor jeg tenkte å spørre her Jeg får vel lete litt til. 7849338[/snapback] Fant forresten en manual på nettet, men det hjalp ikke mye 7849422[/snapback] Har lest i bruksanvisningen som følger med kameraet, men det står ingenting om noe slikt problem der. Normalt skulle det bare være å sette velgerhjulet på M, og så dreie lukker/blenderhjulet en gang mot høyre for å gå ut av bulb(uten å holde inn Av knappen på baksiden). Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Les i manualen. Det er en grunn til at den følger med 7849312[/snapback] Ja, jeg har prøvd å lete etter den. Men har ikke klart å finne den ennå, derfor jeg tenkte å spørre her Jeg får vel lete litt til. 7849338[/snapback] Fant forresten en manual på nettet, men det hjalp ikke mye 7849422[/snapback] Har lest i bruksanvisningen som følger med kameraet, men det står ingenting om noe slikt problem der. Normalt skulle det bare være å sette velgerhjulet på M, og så dreie lukker/blenderhjulet en gang mot høyre for å gå ut av bulb(uten å holde inn Av knappen på baksiden). 7849600[/snapback] Dette skjer iallefall ikke her. Det skjer faktisk ingen verdens ting. Jeg forsøkte på TV, siden det gikk der. Men så fort den kom til 30, så vil den ikke stilles tilbake. Er dette innstillinger jeg på noen måter kan gjøre om på kamera? På menu, innstillinger der, så kan man velge "clear setting". Har forsøkt å trykke på "clear all custom functions", men ingen verdens ting skjedde med bulb da heller. Hva skjer om jeg trykker på "clear all camera settings"? Jeg blir evig takknemlig for hjelp og svar, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal ta bilder i et bryllup til helgen, så det er dumt at kamera ikke funker som det skal. Jeg vet ikke om forsikringen dekker slikt heller, jeg tror ikke det. Samtidig vil det vel ta litt tid før jeg får gjort noe med det. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Om kameraet har 'låst' seg, ta ut batteri og sett det tilbake så tenker jeg alt er som normalt. (eller mulig jeg har misforstått hva du spør etter....) Endret 1. februar 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
300D Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Les i manualen. Det er en grunn til at den følger med 7849312[/snapback] Ja, jeg har prøvd å lete etter den. Men har ikke klart å finne den ennå, derfor jeg tenkte å spørre her Jeg får vel lete litt til. 7849338[/snapback] Fant forresten en manual på nettet, men det hjalp ikke mye 7849422[/snapback] Har lest i bruksanvisningen som følger med kameraet, men det står ingenting om noe slikt problem der. Normalt skulle det bare være å sette velgerhjulet på M, og så dreie lukker/blenderhjulet en gang mot høyre for å gå ut av bulb(uten å holde inn Av knappen på baksiden). 7849600[/snapback] Dette skjer iallefall ikke her. Det skjer faktisk ingen verdens ting. Jeg forsøkte på TV, siden det gikk der. Men så fort den kom til 30, så vil den ikke stilles tilbake. Er dette innstillinger jeg på noen måter kan gjøre om på kamera? På menu, innstillinger der, så kan man velge "clear setting". Har forsøkt å trykke på "clear all custom functions", men ingen verdens ting skjedde med bulb da heller. Hva skjer om jeg trykker på "clear all camera settings"? Jeg blir evig takknemlig for hjelp og svar, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal ta bilder i et bryllup til helgen, så det er dumt at kamera ikke funker som det skal. Jeg vet ikke om forsikringen dekker slikt heller, jeg tror ikke det. Samtidig vil det vel ta litt tid før jeg får gjort noe med det. 7849637[/snapback] Kanskje et dumt spørsmål, men virker lukkerhjulet ditt begge veier? Høres ut som om det bare virker mot venstre. Sjekk om du kan skifte blender i M ved å vri hjulet frem og tilbake. Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Les i manualen. Det er en grunn til at den følger med 7849312[/snapback] Ja, jeg har prøvd å lete etter den. Men har ikke klart å finne den ennå, derfor jeg tenkte å spørre her Jeg får vel lete litt til. 7849338[/snapback] Fant forresten en manual på nettet, men det hjalp ikke mye 7849422[/snapback] Har lest i bruksanvisningen som følger med kameraet, men det står ingenting om noe slikt problem der. Normalt skulle det bare være å sette velgerhjulet på M, og så dreie lukker/blenderhjulet en gang mot høyre for å gå ut av bulb(uten å holde inn Av knappen på baksiden). 7849600[/snapback] Dette skjer iallefall ikke her. Det skjer faktisk ingen verdens ting. Jeg forsøkte på TV, siden det gikk der. Men så fort den kom til 30, så vil den ikke stilles tilbake. Er dette innstillinger jeg på noen måter kan gjøre om på kamera? På menu, innstillinger der, så kan man velge "clear setting". Har forsøkt å trykke på "clear all custom functions", men ingen verdens ting skjedde med bulb da heller. Hva skjer om jeg trykker på "clear all camera settings"? Jeg blir evig takknemlig for hjelp og svar, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal ta bilder i et bryllup til helgen, så det er dumt at kamera ikke funker som det skal. Jeg vet ikke om forsikringen dekker slikt heller, jeg tror ikke det. Samtidig vil det vel ta litt tid før jeg får gjort noe med det. 7849637[/snapback] Kanskje et dumt spørsmål, men virker lukkerhjulet ditt begge veier? Høres ut som om det bare virker mot venstre. Sjekk om du kan skifte blender i M ved å vri hjulet frem og tilbake. 7849698[/snapback] Nei, det funker nå ingen veier. Skal forsøke å ta ut batteri og se om dette hjelper slik en annen sa jeg skulle prøve. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Det hjalp heller ikke å ta ut batteriet. Uff, så frustrerende. Har aldri hatt problemer med dette kameraet før. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kan virke som kamera har en feil som må repareres Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Kan virke som kamera har en feil som må repareres 7849906[/snapback] Det passet ekstremt dårlig nå. Er sikkert ganske dyrt å fikse også. Jeg har forsikret kameraet, men jeg skal ta bilder i ett bryllup i helgen, så da er det jo en fordel om jeg har kamera. Søren å Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du får sikkert låne et kamera av den butikken hvor du kjøpte det hvis du forklarer situasjonen Lenke til kommentar
Monahans Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Du får sikkert låne et kamera av den butikken hvor du kjøpte det hvis du forklarer situasjonen 7849988[/snapback] Om det bare var så, jeg kjøpte det igjennom Thorn, hehe. Men får ringe dem imorgen og høre hva jeg skal gjøre. Takk til alle sammen Lenke til kommentar
BlitZ_87 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Kjipr når slike ting skjer mer ordner seg sikkert når du har sendt det inn til canon norge, er dem som tar inn kameraene på garangtien men du må legge ved en faktura om hvor du har kjøpt det. Thorn tar det bare imot og sender det videre til Canon igjen snakk heller direkte med Canon. Regner med en slik feil går på garangtien og ikke forsikringa Endret 1. februar 2007 av BlitZ_87 Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Dette er jo programfeil, da skal du ikke betale noe for reprasjonen,da det går på reklamasjon. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kom til å tenke på... Kan Firmware oppdatering være en mulighet. Kan ikke huske at 350 har fått noe nytt firmware, men kan kanskje være mulig å legge inn den som skal være i kamera på nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå