Gå til innhold

El-Kjøps prisgaranti - lite i avslag?

Anbefalte innlegg

Er ikkje Lefdal og Elkjøp del av same konsernet og?

7875692[/snapback]

Både Lefdal Elektromarked og Elkjøp er eiet av Dixons Group. Begge selskaper har egen administrasjon og ledelse, men samme hovedlager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns selvfølgelig det er flott at de har prisgaranti, men når jeg kan få produktet billigere en El-Kjøps originale pris et annet sted, så handler jeg heller der. For hvis jeg vet at El-Kjøp bare vil være noen kroner billigere enn der jeg står og sjekker prisen, da kjøper jeg heller varen i butikken der og da, istedenfor å gå til El-Kjøp for å spare noen kroner. Hva er da poenget med prisgarantien for meg? :)

7851421[/snapback]

Hva er vitsen med prisgaranti? Det er selvfølgelig ment som en trygghet, så om du kjøper noe til 699 er det kjipt å se den til 599 et annet sted og føle at du har betalt 100kr for mye. Vanligvis ville du fått igjen 100kr og det er i det hele tatt merkelig at du fikk igjen noe mer.

Spesielt siden Elkjøp ikke engang offesielt HAR prisgaranti, det er bare noe butikkene yter som en ekstra service siden de uansett har bytterett.

Før har jeg også opplevd at de har prøvd å vri seg unna sin egen prisgaranti ved å komme med "regler" de selv ikke hadde.

Kan du vise meg et eneste sted det står at Elkjøp har prisgaranti? Hvordan kan de vri seg unna noe de ikke har? Elkjøp har ikke hatt prisgaranti på over to år.

Og selv om de faktisk hadde hatt offesielt prisgaranti, har alltid prisgaranti frem til Lefdal fikk 150% en gang i tiden betydd at man får mellomlegget tilbake, ikke noe MER enn mellomlegget, så å kalle det en syk form for spøk virker litt merkelig. En prisgaranti er om det ikke er mer utdypet en garanti som sier at de IKKE skal være dyrere, ikke nødvendigvis at de skal være billigere.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Jeg må komme med en liten beklagelse her. Å slå av 20 kroner på en vare til 600 kroner syns jeg ikke er særlig mye, men jeg visste ikke om at denne prisgarantien varte i 30 dager. Kjøper jeg varen på El-Kjøp til 699 kroner, og deretter finner den til 599 kroner et annet sted, da er El-Kjøps prisgaranti bra.

Så jeg kan ikke annet enn å beklage det. Som sagt, visste ikke om denne 30 dagers garantien, trodde det bare gjaldt i det du kjøpte varen (endret første innlegget til noe litt mer El-Kjøp-vennlig) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...