Gå til innhold

El-Kjøps prisgaranti - lite i avslag?

Anbefalte innlegg

Jeg gikk innom El-Kjøp i dag angående prisgarantien dems. I en butikk hadde de en vare til 599 kroner. El-Kjøp hadde denne varen til 699 kroner. Jeg sa at jeg hadde sett den til 599 og lurte på hvor mye de kunne gi i avslag for å være billigere. 579 kroner fikk jeg til svar. Og da må jeg si jeg begynner å lure litt. Hvis 20 kroner er alt de vil gi i avslag i forhold til den billigste butikken jeg fant, der prisen er 600 kroner, så syns jeg denne prisgarantien ikker er nok til at jeg skal velge El-Kjøp fremfor en annen butikk.

Jeg syns El-Kjøps avslag kunne vært litt større. Lefdal har vel 150 % prisgaranti? Det vil vel si at hvis varen hadde kostet 699 hos dem, så hadde det blitt slik:

699 - 599 = 100.

100 x 150 : 100 = 150.

699 - 150 = 549.

Det gjør iallefall prisavslaget større. Og hadde varen vært dyrere hos dem (hvis de i det hele tatt selger den), så hadde avslaget vært større. Jeg syns El-Kjøp gir litt lite i avslag når det gjelder dette. Har før opplevd at de prøvde å vri seg unna prisgarantien og syns de kanskje kunne gitt litt mer i avslag.

Er det flere som har opplevd det samme, å få en prisredukson som er lav?

Edit: Må beklage at jeg ikke visste alt om prisgarantien. Trodde ikke at den gjalt i 30 dager, da dette gjør El-Kjøps prisgaranti mye bedre ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EL-kjøp har da aldri hatt en sånn garanti.. Derimot har de en kjempefin leveringsgaranti (dersom de ikke klarer å skaffe varen innen 10 dager, får du en tilsvarende på stedet.. og det kan de som regel sjekke opp der og da). Bestilte (og betalte) kjøleskap med lang leveringstid, kom ned dagen etter for å spørre om denne garantien, så fant han frem et kjøleskap som var tusen kroner dyrere (og mye finere) - til samme pris!

DETTE kaller jeg service! :-) (Nå er jeg forøvrig ikke særlig "fan" av el-kjøp ellers, men hvitevarer går greit ;-) )

Det at de har stor kø, sier seg selv.. De er tross alt norges største elektrokjede.

Lenke til kommentar
EL-kjøp har da aldri hatt en sånn garanti.. Derimot har de en kjempefin leveringsgaranti (dersom de ikke klarer å skaffe varen innen 10 dager, får du en tilsvarende på stedet.. og det kan de som regel sjekke opp der og da). Bestilte (og betalte) kjøleskap med lang leveringstid, kom ned dagen etter for å spørre om denne garantien, så fant han frem et kjøleskap som var tusen kroner dyrere (og mye finere) - til samme pris!

DETTE kaller jeg service! :-) (Nå er jeg forøvrig ikke særlig "fan" av el-kjøp ellers, men hvitevarer går greit ;-) )

Det at de har stor kø, sier seg selv.. De er tross alt norges største elektrokjede.

7850482[/snapback]

Det elkjøp har er en 3 dagers anonsegaranti. DVS at produkter som er i elkjøp-avisa skal de ha inne i minimum 3 dager. Hvis ikke så har elkjøp 10 dager på å skaffe det produktet. Klarer de ikke det så får du et annet tilsvarende eller bedre produkt til samme pris.

Lenke til kommentar
Det elkjøp har er en 3 dagers anonsegaranti. DVS at produkter som er i elkjøp-avisa skal de ha inne i minimum 3 dager. Hvis ikke så har elkjøp 10 dager på å skaffe det produktet. Klarer de ikke det så får du et annet tilsvarende eller bedre produkt til samme pris.

7851368[/snapback]

Aaah, sant det, ja! :-)

Lenke til kommentar

Jeg syns selvfølgelig det er flott at de har prisgaranti, men når jeg kan få produktet billigere en El-Kjøps originale pris et annet sted, så handler jeg heller der. For hvis jeg vet at El-Kjøp bare vil være noen kroner billigere enn der jeg står og sjekker prisen, da kjøper jeg heller varen i butikken der og da, istedenfor å gå til El-Kjøp for å spare noen kroner. Hva er da poenget med prisgarantien for meg? :)

Lenke til kommentar
Jeg syns selvfølgelig det er flott at de har prisgaranti, men når jeg kan få produktet billigere en El-Kjøps originale pris et annet sted, så handler jeg heller der. For hvis jeg vet at El-Kjøp bare vil være noen kroner billigere enn der jeg står og sjekker prisen, da kjøper jeg heller varen i butikken der og da, istedenfor å gå til El-Kjøp for å spare noen kroner. Hva er da poenget med prisgarantien for meg? :)

7851421[/snapback]

Enten er du veldig storforlangende eller så vet jeg ikke. Hensikten i mine øyne er at du kan få mellomlegget tilbake om det viser seg i ettertid at varen er billigere. Om du så ikke liker at han gir deg 20 kr på forhånd, så forstår ikke jeg problemet ditt egentlig, for du hadde ikke "krav" på bedre enn samme pris.

Lenke til kommentar
Hva er da poenget med prisgarantien for meg? :)

7851421[/snapback]

Poenget for deg er at hvis prisen blir annonsert billigere på elkjøp eller i en butikk i butikkens nærområde de første 30 dagene etter at du har kjøpt varen, så får du tilbake mellomlegget.

Altså, kjøper du en PS2 til 1099 på elkjøp og den blir annonsert på en expertbutikk i nærheten til 899 2 uker så får du tilbake 200 kr om du sier ifra der du kjøpte den.

Du vil også ha muligheten til å levere tilbake produket innenfor 30 dager om du ikke liker det dersom du kjøpte det på elkjøp.

Men om du ønsker å handle et annet sted enn elkjøp er det selvfølgelig ingen som hindrer deg:)

Lenke til kommentar
Hva er da poenget med prisgarantien for meg? :)

7851421[/snapback]

Poenget for deg er at hvis prisen blir annonsert billigere på elkjøp eller i en butikk i butikkens nærområde de første 30 dagene etter at du har kjøpt varen, så får du tilbake mellomlegget.

Altså, kjøper du en PS2 til 1099 på elkjøp og den blir annonsert på en expertbutikk i nærheten til 899 2 uker så får du tilbake 200 kr om du sier ifra der du kjøpte den.

Du vil også ha muligheten til å levere tilbake produket innenfor 30 dager om du ikke liker det dersom du kjøpte det på elkjøp.

Men om du ønsker å handle et annet sted enn elkjøp er det selvfølgelig ingen som hindrer deg:)

7852779[/snapback]

det med 30 dagers returrett stemmer ikke:\

jeg ringte elkjøp og de sa at d ikke var noe slikt når man har kjøpt varen over disken:(

Lenke til kommentar
Jeg gikk innom El-Kjøp i dag angående prisgarantien dems. I en butikk hadde de en vare til 599 kroner. El-Kjøp hadde denne varen til 699 kroner. Jeg sa at jeg hadde sett den til 599 og lurte på hvor mye de kunne gi i avslag for å være billigere. 579 kroner fikk jeg til svar. Og da må jeg si jeg begynner å lure litt. Hvis 20 kroner er alt de vil gi i avslag i forhold til den billigste butikken jeg fant, der prisen er 600 kroner, kan de virkelig mene det? Det er jo ingenting i avslag. Etter erfaring med timevis med venting i kø, forsøk på svindel (eller "feil" som de kaller det) og en service som er så elendig at jeg ikke trodde det gikk an, er jeg overhode ikke i tvil om at jeg gladlig blar opp de 20 kronene ekstra for å kjøpe varen et annet sted.

Men hvordan kan El-Kjøp komme med slike latterlige "tilbud"? Lefdal har vel 150 % prisgaranti? Det vil vel si at hvis varen hadde kostet 699 hos dem, så hadde det blitt slik:

699 - 599 = 100.

699 - 150 = 549.

Det gjør iallefall prisavslaget større. Og hadde varen vært dyrere hos dem (hvis de i det hele tatt selger den), så hadde avslaget vært større. Jeg føler at El-Kjøp rett og slett er useriøse når alt de kan gi i avslag på en vare til 600 kroner er 20 usle kroner. Før har jeg også opplevd at de har prøvd å vri seg unna sin egen prisgaranti ved å komme med "regler" de selv ikke hadde.

Er det flere som har opplevd det samme, å få en prisredukson som er latterlig lav, eller at de har prøvd å vri seg unne. Liker ikke dette  :mad:

7849129[/snapback]

Nei vet du hva, vri seg unna??

Elkjøp har de siste 3 årene ikke annonsert med noen form for prisgaranti, og det finnes ingen "prisgarantiplakat" med punkter.

Derimot så vil alle elkjøpbutikker matche andre priser i vanlige butikker i nærmiljøet, de gir deg ikke et bedre tilbud, men du får samme pris. Dette gjelder også om prisen skulle settes ned 30 dager etter kjøpet ditt hos elkjøp.

Dette er ikke en skriftlig nedfestet garanti, men noe som gjøres i elkjøpbutikkene.

Om du ikke har satt deg inn i fakta, bør du ikke lage slike tråder.

EDIT: Og om folk lurer på hvorfor garantien ikke lengre er skriftlig og annonsert, så er det fordi forbrukerombudet mener at å annonsere med slike garantier er villedende dersom man ikke kan garantere at samtlige produkter finnes hos sine konkurrenter. Men, om folk ønsker å diskutere mer rundt hvorfor dette, kan det gjøres i en annen tråd.

EDITX2: Må bare få kommentere dette med "timesvis" i kø også. Hver eneste gang en kunde har klaget på ventetid det siste halvåret, har jeg så godt jeg kunnet sjekket reell ventetid (vi har et finfint dataprogram som gjør dette) - i snitt mener de å ha ventet dobbelt så lang tid som vi kan bevise. Ikke at å la kunden vente er god kundebehandling, men det beviser bare at reell ventetid ikke er så lenge som man tror.

En gang hadde vi en kunde som mente han hadde ventet en halvtime...men vi hadde bare hatt oppe i 5 minutter....:p.

Forøvrig lå snittventetiden på min avdeling der jeg jobber i høysesongen nå før jul på under 5 minutter, ofte ikke ventetid i det hele tatt. Og vi er en av de største butikkene i landet.

det med 30 dagers returrett stemmer ikke:\

jeg ringte elkjøp og de sa at d ikke var noe slikt når man har kjøpt varen over disken:(

7852902[/snapback]

Da må du enten ha truffet på en selger som har hatt en dårlig dag, eller ha spurt om mobiltelefoner.

Elkjøp har 30 dagers full returrett (vilkår på elkjop.no), som gjelder alle varer untatt mobiltelefoner og varer solgt med abonnement.

Dette er fakta, 100% sikkert og klarert siden jeg selv har jobbet i elkjøp i over 3 år.

7851421[/snapback]

Det er, selv om det sikkert kan virke rart for mange her på forumet, faktisk mange som synes elkjøp har bedre service og bedre butikkansatte enn konkurrentene. De ønsker derfor å handle til "konkurrerende pris", men med Elkjøps trygghet.

I tillegg til at elkjøp har 30 dagers full returrett selvfølgelig, og at det også blir matchet pris dersom varen settes enda lengre ned tilogmed 30 dager etter du kjøpte varen (noen ingen andre gjør med mindre de vil være veldig veldig hyggelige med deg).

Lenke til kommentar
Jeg gikk innom El-Kjøp i dag angående prisgarantien dems. I en butikk hadde de en vare til 599 kroner. El-Kjøp hadde denne varen til 699 kroner. Jeg sa at jeg hadde sett den til 599 og lurte på hvor mye de kunne gi i avslag for å være billigere. 579 kroner fikk jeg til svar. Og da må jeg si jeg begynner å lure litt. Hvis 20 kroner er alt de vil gi i avslag i forhold til den billigste butikken jeg fant, der prisen er 600 kroner, kan de virkelig mene det? Det er jo ingenting i avslag. Etter erfaring med timevis med venting i kø, forsøk på svindel (eller "feil" som de kaller det) og en service som er så elendig at jeg ikke trodde det gikk an, er jeg overhode ikke i tvil om at jeg gladlig blar opp de 20 kronene ekstra for å kjøpe varen et annet sted.

Men hvordan kan El-Kjøp komme med slike latterlige "tilbud"? Lefdal har vel 150 % prisgaranti? Det vil vel si at hvis varen hadde kostet 699 hos dem, så hadde det blitt slik:

699 - 599 = 100.

699 - 150 = 549.

Det gjør iallefall prisavslaget større. Og hadde varen vært dyrere hos dem (hvis de i det hele tatt selger den), så hadde avslaget vært større. Jeg føler at El-Kjøp rett og slett er useriøse når alt de kan gi i avslag på en vare til 600 kroner er 20 usle kroner. Før har jeg også opplevd at de har prøvd å vri seg unna sin egen prisgaranti ved å komme med "regler" de selv ikke hadde.

Er det flere som har opplevd det samme, å få en prisredukson som er latterlig lav, eller at de har prøvd å vri seg unne. Liker ikke dette  :mad:

7849129[/snapback]

Du treffer jo spikern veldig bra - "å få en prisredukson som er latterlig lav.." det sier vel mer om deg.

Lenke til kommentar

Jornan; for det første skrives det Elkjøp og for det andre tror jeg ikke helt du forstår hvordan en prisgaranti fungerer. En prisgaranti går ut på at hvis du finner varen noe billigere hos en annen forhandler, skal du få samme vare til samme pris i den aktuelle butikken. Hvorfor du, med den holdningen der, fikk 20 kr avslag er for meg uvirkelig. Du skulle fått samme pris som den andre butikken og ikke en krone mer. :)

Redigert:

Beklager, ser nå at du enda ikke har fylt 15 så da er du kanskje unnskyldt for dumheten. Eller?

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Synest det er veldig flott at Elkjøp vil matche andre butikkar eg, å forvente noko prisreduksjon ut over dette er tåpelig. Elkjøp har ikkje noko reglar på at du skal få varen til ein endå meir redusert pris.

Alastor: Du som er moderator og alt, bruk p_mq_add.gif. :p

Lenke til kommentar
Synest det er veldig flott at Elkjøp vil matche andre butikkar eg, å forvente noko prisreduksjon ut over dette er tåpelig. Elkjøp har ikkje noko reglar på at du skal få varen til ein endå meir redusert pris.

Alastor: Du som er moderator og alt, bruk p_mq_add.gif. :p

7871389[/snapback]

Fixed :)

Lenke til kommentar
Jornan; for det første skrives det Elkjøp og for det andre tror jeg ikke helt du forstår hvordan en prisgaranti fungerer. En prisgaranti går ut på at hvis du finner varen noe billigere hos en annen forhandler, skal du få samme vare til samme pris i den aktuelle butikken. Hvorfor du, med den holdningen der, fikk 20 kr avslag er for meg uvirkelig. Du skulle fått samme pris som den andre butikken og ikke en krone mer. :)

Redigert:

Beklager, ser nå at du enda ikke har fylt 15 så da er du kanskje unnskyldt for dumheten. Eller?

7871239[/snapback]

Ehh. Hvis en person er født i 1991, og siden vi nå er i 2007, så er vel personen strengt talt fylt 15 år :innocent: Rett skal være rett, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...