Amdmannen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei. Jeg er helt ny på dette med chipset (northbridge og southbridge, hvis jeg har forstått rett) Kan noen forklare meg hvor dette + mosfet er på dette kortet Abit kn8-ultra på forhånd takk. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Vet ikke om det er NB på AMD hovedkort, er ikke sikker, men i så fall ligger nok northbride under de lyseblå kjøleribbene. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Noen som kan svare meg helt konkret hvor Nb, Sb og mosfet ligger? Skal være Nb på amd også hvis jeg har forstått dette riktig så er jo Nb punktet som "snakker" mellom ram og cpu, rett meg hvis det er galt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 NVidia chipset er bare en brikke, og den er under vifta midt på kortet. Mosfet ligger under den blå kjøleribba oppe til høyre. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) NVidia chipset er bare en brikke, og den er under vifta midt på kortet.Mosfet ligger under den blå kjøleribba oppe til høyre. 7854430[/snapback] Er det de eneste brikkene på hele HK? Så trenger bare en chipset og en mosfet kjøler da altså? Endret 2. februar 2007 av Amdmannen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Nei, det er jo flere brikker, men det er ingen flere som trenger kjøling. Hvor mange brikker det er totalt vil også variere med hvor avansert HK er. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Nei, det er jo flere brikker, men det er ingen flere som trenger kjøling.Hvor mange brikker det er totalt vil også variere med hvor avansert HK er. 7855336[/snapback] Beklager dårlig formulering, men du svarte faktisk på akkurat det jeg var ute etter Takker for opplysningene. Hilsen amdmannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå