Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

email - problem


Anbefalte innlegg

Hei, kan noen hjelpe.

 

Emailen min har sluttet å virke. Får følgende feilmelding når jeg forsøker å sende/motta:

 

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'pop.online.no (1)', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10065, Feilkode: 0x800CCC0E

 

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'pop.online.no (1)', Server: 'pop.online.no', Protokoll: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10065, Feilkode: 0x800CCC0E

 

Det er garantert ikke noe galt med oppsett av SMTP, POP3, brukernavn eller passord.

 

Vet noen hva som er galt, og eventuelt hva som er løsningen?

 

mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor du i nærheten av Tønsberg. Isåfall logger du på nettet gjennom serveren der. Den er ikke helt god for tiden. Jeg får akkurat de samme meldingene som deg en gang i blandt. Utvid grensen for timeouts og sitt å vent, den kommer til slutt...Kan ta over 2 minutter hos meg. Har vært i kontakt med telenor flere ganger ang. å får til svar at serveren skal fixer natt til den 3.12 som er i natt. About time...

 

Så vi får bare vente å se.....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 10:13, skrev thomasx:

Selvfølgelig er jeg pålogget nettet. Surfing går problemfritt.


Ja, jeg har brannmur (Norton Security, men den har vært der i et halvt år uten problem.




 

Har vært borti det mang en gang at Norton Internet Security lager slike problemer , selv om det har fungert aldri så bra tidligere. Høyreklikk på NIS ikonet og velg disable. Prøv å sende epost igjen nå da.. Virker det ? Fint:-)

 

Virker det ikke - kjipt :sad: Da er det nok muligens på tide og gjenopprette winsock filer . Hvilket OS bruker du ??

 

Forresten mye god hjelp å finne om ditt problem på denne siden her :

 

http://www.modemhelp.net/errorsindex.shtml

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 13:36, skrev Baldrick:


Har vært borti det mang en gang at Norton Internet Security lager slike problemer , selv om det har fungert aldri så bra tidligere.


 

Dette er utrolig nok ikke noe nytt. Det er ikke alltid det hjelper særlig bra å deaktivere den heller. Ei heller avinnstallere på vanlig måte fra Legg til/fjern programmer.

 

Prøv å avinnstallere hele greie vha rnis.exe, et verktøy fra Symantec;

 

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.n...20?OpenDocument

Lenke til kommentar

Hvis det er feil med brukernavn/passord, så får du beskjed om at det er feil med det.

 

Hvis du nu har NIS, så er det jo bare å gå inn å gi Outlook Express tilgang til nettet på nytt, trenger ikke å begynne å avinnstallere NIS.

Lenke til kommentar

Nå har jeg disabled Norton security. Da begynte email programmet å funke. Kan være at problemet kom etter en av de siste security oppdateringene fra Norton.

 

Jeg har ikke lyst til å avinnstalere programmet, får bare disable når jeg skal sjekke mail.

 

Uansett ingen reklame for Norton.

 

Takk for all hjelp.

 

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...