Fatty Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Hei. Lurer litt på dette med poeng. Hvor mange ekstrapoeng er det mulig å få, og hva må man gjøre for å få de? Si at jeg får et snitt på 5 ved allmenn påbygging. Da har jeg 50 studiepoeng. Hva må jeg gjøre for å klare f.eks 65 studiepoeng? Også et lite spørsmål om allmenn påbygg: Hvor vanskelig er det å klare et snitt på 5+ der? Endret 1. februar 2007 av Fatty Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hvordan poengene fungerer, hvilke poeng du får, samt hvor mange står forklart her. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Tror jeg skjønte litt mer nå. Bare lurer på en ting, hva er forskjellen på kvotene? Er det en kvote for de som ikke har ekstrapoeng, og en for de som har tatt fag, etc. for ekstrapoeng? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Primærvitnemålskvota er for studenter rett fra videregående, mens ordinær er for alle andre. Grunnen til at man opererer med to kvoter er at de som faller inn i den ordinære kvota har helt andre forutsetninger til å tjene poeng enn de rett fra videregående, f.eks ved å forbedre karakterene fra videregående. Dermed blir det urettferdig at de rett fra videregående skal konkurere med de som har gjort forbedringer og har masse bonuspoeng videregåendeelever ikke har forutsetning for å tjene. I primærvitnemålskvota vet jeg at fordypningspoeng og realfagspoeng kommer i tillegg til karakterpoengene, men er usikker på om/hvilken andre poeng som eventuelt medregnes i primærvitnemålskvota. Jeg ser nå at det har blitt endringer på samordnaopptak sine sider siden i natt. Poengutregningen ligger nå her . Endret 2. februar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå