kazzoo Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Noen som har erfaring med å bytte frontlys(kjørelyset, venstre) på en Ford Fiesta, ca 98 model? Er det komplisert for en som ikke har så veldig mye peilig på bil? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tips: Ta en kikk i bilens instruksjonsbok. På noen biler må batter/ luftfilter ut for å bytte pærer. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det hender det er trangt, men det er ikke dumt å lære seg dette. Kan være steder det kan være kjekt å få byttet pærer med en gang, og derfor bør en kunne sånt Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Noen som har erfaring med å bytte frontlys(kjørelyset, venstre) på en Ford Fiesta, ca 98 model? Er det komplisert for en som ikke har så veldig mye peilig på bil? 7848496[/snapback] Jepp kikket i den i sta, og virket rimlig greit. Men hvordan går jeg fram for å finne riktig lyspære, fant ikke noe om det i instruksjonboken, og er jo litt dumt å måtte ta ut lyspæren for så å kjøre å kjøpe en ny... Kan jeg regne med at de selger sånne på bensinstasjoner eller må jeg på verksted, ford forhandler? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Bare finn ut hvilken sokkel (H1, H4, H7, etc.) den skal være. Dette skal stå i boken. Regner med at bilen ikke har xenon-lys, men vanlig halogen. Hvis den har xenon må du nok regne med verksted. Alle pærer til nærlys, fjernlys og evt. tåkelys (forran) skal være 55W. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du har nok standard pærer, og de får du hos alle bilforhandlere, bilrekvistia osv. Men, du kan jo bare ta den ut, og sette den inn på en bensinstasjon Kjøp så du alltid har minst en ekstra pære liggende i bilen. Sjekk gjerne at resten av lysene rundt på bilen virker når du først er i gang. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Bare finn ut hvilken sokkel (H1, H4, H7, etc.) den skal være. Dette skal stå i boken. Regner med at bilen ikke har xenon-lys, men vanlig halogen. Hvis den har xenon må du nok regne med verksted. Alle pærer til nærlys, fjernlys og evt. tåkelys (forran) skal være 55W. 7851473[/snapback] Er halogen ja... Da får jeg lese litt mer i boken i morgen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Litt pirk: H4-pærer har to tråder, en for fjernlys og en for nærlys. Den første er 60W, den siste er 55 W (for gatebruk). H1 og H7 har 55W (for gatebruk). Enkelte steder selger man (ofte mot bedre vitende) 100W-pærer, som ikke er tillatt til gatebruk. Selv om disse lyser bedre, vil ofte glasset i lyktene bli så varmt at det sprekker når du bruker lyktespylerne eller får vannsprut på lyktene. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Da byttet jeg pære i går, H7 55W. Var enkelt som fot i hose ! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Da byttet jeg pære i går, H7 55W. Var enkelt som fot i hose ! 7874252[/snapback] Jeg håper du byttet på begge sider slik at dur får jevnt lys (like sterkt fra hølyre og venstre)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå