Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble modemruter til ruter :/ "HJELP"

Anbefalte innlegg

Kjøpte en SMC ruter for lenge siden og denne fungerte veldig bra med mitt billion modem. Modemet ble fritert av lynet for ikke lenge siden og valge derfor å kjøpe et nytt billion modem siden dette fungerte veldig bra. Valget falt på Billion 7300 ADSL/2+ Router m/ QoS, 4P switch og så ikke at det hadde innebygd modem.

Hvordan kobler jeg dette med min SMC ruter? Trenger å bruke denne på grunn av wifi etc. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å bruke SMC-routeren som et rent aksesspunkt. Du må da gå inn og deaktivere DHCP-serveren og sette IP-adresse til en adresse innen Billion-modemets IP-range (typisk 192.168.1.x). Deretter kobler du en av LAN-portene på SMC-routeren til en av LAN-portene på modemet.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som "Wayshot" beskrev i går. Det du i prinsippet gjør er å endre SMC-routeren til en trådløs switch. Fungerte utmerket for meg(speedtouch router + dlink 624 router). Det er mulig du må restarte både SMC-routeren og Billion- modemet./router. Jeg satte også fast ip adresse på den trådløse datamaskinen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...