Zaajko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kjøpte en SMC ruter for lenge siden og denne fungerte veldig bra med mitt billion modem. Modemet ble fritert av lynet for ikke lenge siden og valge derfor å kjøpe et nytt billion modem siden dette fungerte veldig bra. Valget falt på Billion 7300 ADSL/2+ Router m/ QoS, 4P switch og så ikke at det hadde innebygd modem. Hvordan kobler jeg dette med min SMC ruter? Trenger å bruke denne på grunn av wifi etc. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det beste er å bruke SMC-routeren som et rent aksesspunkt. Du må da gå inn og deaktivere DHCP-serveren og sette IP-adresse til en adresse innen Billion-modemets IP-range (typisk 192.168.1.x). Deretter kobler du en av LAN-portene på SMC-routeren til en av LAN-portene på modemet. Lenke til kommentar
bhohanse Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg gjorde som "Wayshot" beskrev i går. Det du i prinsippet gjør er å endre SMC-routeren til en trådløs switch. Fungerte utmerket for meg(speedtouch router + dlink 624 router). Det er mulig du må restarte både SMC-routeren og Billion- modemet./router. Jeg satte også fast ip adresse på den trådløse datamaskinen Lenke til kommentar
Zaajko Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Ah. takker for god hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå