Xtra Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 For å bli en body-builder i verdensklasse: -Kosthold -Trening -Motivasjon -Tid (avhengig av motivasjon og dedikasjon) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 For å bli en body-builder i verdensklasse: -Kosthold -Trening -Motivasjon -Tid (avhengig av motivasjon og dedikasjon) 7852374[/snapback] Og bol. . . Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ja, du må ha noen hjelpemidler. Hvis du ser på bb folk fra "tidligere" tider, før AAS ble oppfunnet, så ser du omtrentlig hvor stor du kan bli uten hjelpemidler. Du blir ganske stor, men ikke enorm. (noe jeg synes ser heller groteskt ut) Muskuløse er greit (jeg må inrømme, Arnold på sitt største var imponerende) men det blir liksom litt mye. Selv vil jeg gjerne forsøke å bli på størrelse med f.eks kickboksere i vektklassen 70-80kg, da jeg synes mange av dem har imponerende fysikk. (i tillegg til at jeg ikke er høy nok til at det lønner seg for meg å gå over 80kg) Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 lock-aze: hvor langt tilbake må vi? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg vet ikke når det ble begynt brukt i forbindelse med BB, men AAS ble oppfunnet på 1930 tallet Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg vet ikke når det ble begynt brukt i forbindelse med BB, men AAS ble oppfunnet på 1930 tallet 7856549[/snapback] Det sies at de kom inn i bodybuilder miljøene på 60 tallet. Her ser du legenden Reg Park, han er rein Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 For å bli som de old-school bb'erne må man vel ta basis øvelser, det er det som er grunnen til at de har så annerledes kroppsform fra de nye bb'erne... Hvertfall det jeg har hørt.. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 For å bli som de old-school bb'erne må man vel ta basis øvelser, det er det som er grunnen til at de har så annerledes kroppsform fra de nye bb'erne... Hvertfall det jeg har hørt.. 7862419[/snapback] De tar like mye basisøvelser i dag, men det er meget mange andre faktorer som er inne i bildet som gir en annen proporsjonalitet, harmoni osv i dag. Dømmingen har jo også utviklet seg over tid. De ser vell etter litt andre ting i dag en for 40 år siden. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 i tillegg til at BB i dag er en god del større enn det de var for 40 år siden, personlig synes jeg BB folka for 40 år siden så en god del mer normale ut enn BB folk i dag. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Frank Zane (oldschool, og den beste fysikken i bb imo) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ronnie Coleman (sjefen over moderne BB) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Man ser en klar forskjell i idealene på oldschool og moderne BB. Endret 4. februar 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 "old school" ser mye barskere ut syns jeg:D Lenke til kommentar
viranth Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Arnold og gutta kjørte i seg store mengder dop. Den gang var det ingen som visste at bol var skadelig, så de fikk det av leger. De var forsøkskaniner, jeg regner med at vi ikke hører om så mange av de det gikk galt med... Når det er sagt, så ser Arnold bedre ut enn Ronnie Coleman etc, de har blitt alt for store. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Nå skal det sies at Arnold fikk rimelig nøye doseringer, anbefalt av leger. Det var legitimt og helt i orden på den tiden. Er verre med de som kjører på i dag, da en del av dem kjører hardere enn det Arnold gjorde. Er enig i at Arnold så bedre ut enn det de fleste BB gjør i dag. Men i en vanlig manns øyne, så ser Frank Zane mye bedre ut også. Fordi han er ikke så "grotesk" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Nå skal det sies at Arnold fikk rimelig nøye doseringer, anbefalt av leger. Det var legitimt og helt i orden på den tiden. Er verre med de som kjører på i dag, da en del av dem kjører hardere enn det Arnold gjorde. Er enig i at Arnold så bedre ut enn det de fleste BB gjør i dag. Men i en vanlig manns øyne, så ser Frank Zane mye bedre ut også. Fordi han er ikke så "grotesk" 7871780[/snapback] Det er skummelt å tenke på hva som kommer til å skje med Coleman og gjengen, ettersom Arnold har gjennomgått et par hjerteoperasjoner delvis som følge av steroidene han tok. En mengde som i forhold til Coleman & co er nada. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er skummelt å tenke på hva som kommer til å skje med Coleman og gjengen, ettersom Arnold har gjennomgått et par hjerteoperasjoner delvis som følge av steroidene han tok. En mengde som i forhold til Coleman & co er nada. 7874143[/snapback] Arnold's hjertefeil var genetisk, ergo dette ville han ha fått uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er skummelt å tenke på hva som kommer til å skje med Coleman og gjengen, ettersom Arnold har gjennomgått et par hjerteoperasjoner delvis som følge av steroidene han tok. En mengde som i forhold til Coleman & co er nada. 7874143[/snapback] Arnold's hjertefeil var genetisk, ergo dette ville han ha fått uansett. 7874196[/snapback] Så og si alle hjertefeil er genetiske, men det betyr ikke at et utslag er garantert. Uansett så er det ganske logisk å si at Arnold fremprovoserte hjerteproblemer ved bruk av dbol, selv om han måtte lagt seg under kniven før eller siden. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Det er skummelt å tenke på hva som kommer til å skje med Coleman og gjengen, ettersom Arnold har gjennomgått et par hjerteoperasjoner delvis som følge av steroidene han tok. En mengde som i forhold til Coleman & co er nada. 7874143[/snapback] Arnold's hjertefeil var genetisk, ergo dette ville han ha fått uansett. 7874196[/snapback] Så og si alle hjertefeil er genetiske, men det betyr ikke at et utslag er garantert. Uansett så er det ganske logisk å si at Arnold fremprovoserte hjerteproblemer ved bruk av dbol, selv om han måtte lagt seg under kniven før eller siden. 7874353[/snapback] Ikke for å være kranglefant eller noe, men rett skal være rett. Arnold er født med "bicuspid aortic valve". A bicuspid aortic valve is a heart condition that is usually due to a congenital deformity. A normal aortic valve has three cusps, whereas a bicuspid valve has only two. Dette har ingen ting med bruk av steroider av noen slag. Arnold har faktisk vunnet et søksmål mot en avis som påstod at han måtte opereres pga steroideburk. Men det er flere andre byggere\strongmenn som har hatt hjerteproblemer pga AAS, men Arnold er ikke en av disse. Endret 5. februar 2007 av kengdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå