Gå til innhold

Trenger trenings hjelp/tips

Anbefalte innlegg

Hei Martin her!

Kjapp info om meg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har holdt åp med Tae Kwon do, men pga stor alders forskjel sluttet jeg etter at jeg hadde fått grønnt belte med blå stripe. Ellers kjører jeg en del snowboard men det er ikke nok pga.Arbeidet mitt er ganske slappt og mye stille sitting.Høyden min er på 192-193, er usiker på vekta men tipper den er noe over 90kgl

jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt.

Jeg har lyst til å starte å trene for å få mer muskler,bli sterker og få en slankere kropp + at jeg er rimelig lei av å ikke gjøre noe spessielt.

Jeg har lyst til og og få slankere lår, flatere mage (six-pack er ikke nå stress ennå :p ) og generelt resten av over kroppen.

Siden jeg ikke har muligheten til noe trenings studio o.l så er jeg avhenging av å få gjort en del hjemme, har også tilgang på manualer.

Kosthold/kost til skudd

Er det noe som er bedre å spise enn annet ovs?

Takker for svar

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Martin her!

Kjapp info om meg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har holdt åp med Tae Kwon do, men pga stor alders forskjel sluttet jeg etter at jeg hadde fått grønnt belte med blå stripe. Ellers kjører jeg en del snowboard men det er ikke nok pga.Arbeidet mitt er ganske slappt og mye stille sitting.Høyden min er på 192-193, er usiker på vekta men tipper den er noe over 90kgl

jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt.

Jeg har lyst til å starte å trene for å få mer muskler,bli sterker og få en slankere kropp + at jeg er rimelig lei av å ikke gjøre noe spessielt.

Jeg har lyst til og og få slankere lår, flatere mage (six-pack er ikke nå stress ennå :p ) og generelt resten av over kroppen.

Siden jeg ikke har muligheten til noe trenings studio o.l så er jeg avhenging av å få gjort en del hjemme, har også tilgang på manualer.

Kosthold/kost til skudd

Er det noe som er bedre å spise enn annet ovs?

Takker for svar

7847787[/snapback]

Muskelceller har en metabolic rate 8 ganger fettcellenes', så det sier seg selv, jo mere muskler du har, jo mere forbrenner kroppen 24 timer i døgnet. Bygg muskler, så går slankingen fortere.

Når det gjelder slanking, så vil jeg først anbefale at du spinner daglig. Hvis du absolutt aldri har trent kondisjon før, så begynn med 15 min, så øk for hver dag helt til du kommer så lang du orker. Husk å legge om hele kostholdet ditt FØR du REDUSERER mengden. Bare det å legge det om kan hjelpe deg langt på vei.

Etter hvert som du får bedre kondisjon og holder ut mere kan du prøve deg på intervalltrening. HIIT (High Intensity Cardio Interval Training)

Kosttilskudd? Omega 3-6-9 og kanskje Cla eller Ala vil hjelpe deg å bli kvitt pondusen.

Lenke til kommentar
Muskelceller har en metabolic rate 8 ganger fettcellenes', så det sier seg selv, jo mere muskler du har, jo mere forbrenner kroppen 24 timer i døgnet. Bygg muskler, så går slankingen fortere.

Når det gjelder slanking, så vil jeg først anbefale at du spinner daglig. Hvis du absolutt aldri har trent kondisjon før, så begynn med 15 min, så øk for hver dag helt til du kommer så lang du orker. Husk å legge om hele kostholdet ditt FØR du REDUSERER mengden. Bare det å legge det om kan hjelpe deg langt på vei.

Etter hvert som du får bedre kondisjon og holder ut mere kan du prøve deg på intervalltrening. HIIT (High Intensity Cardio Interval Training)

Kosttilskudd? Omega 3-6-9 og kanskje Cla eller Ala vil hjelpe deg å bli kvitt pondusen.

7854579[/snapback]

Liker å å presse meg ekstra, så blod smak i munnen og brann i lungene går greit, men er dette noe lurt?

Går det bra om jeg jogger/løper i trapper istedet for spinning?

Har begynt å legge om kostholdet mer, har b.la fått min mor til å bake mye grovere brød til meg, spiser mye mer frukt å grønnt enn jeg gjor før.

Jeg har hørt noe om at man bør spise hver 3 time, hva er grunnen til dette?

Fant dette på proteinfabrikken: Super Omega og Cla

Bør kansje fikse en annen frokost enn den jeg har levd med de siste årene ( brød å te som oftes) Jeg er åpen for forslag så kom gjerne med ideer ovs :)

Lenke til kommentar

Jeg startet igår med med trenings opp legget mitt.

Etter selve oppvarmingen så løper/jogger jeg ca 40m så tar jeg 10situps og 10 armhevninger.

dette gjør jeg 6 ganger

Der etter tar jeg å løper opp og ned 4 etasjer.

Så starter jeg om igjen, dette gjør jeg 4 ganger.

Så til slutt jogger jeg ned og tøyer ut til slutt.

Dette gjør jeg 3 ganger i uken, men har også tenkt til å øke antall situps og armhevninger med 5-10stk hver uke

Kom gjerne med innspill

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...