Gå til innhold

Hvor fort løper dere 3000m?

Anbefalte innlegg

9.02 på 3000m. Jeg skammer meg over gjennomsnittstiden blant "vanlige" folk. :!:

7899390[/snapback]

Du løp det på bane med sko. Sjefen min drev aldri veldig aktivt med friidrett og perset på 9.01 da han var 18.

7937556[/snapback]

Jeg sier ikke at jeg er noe bedre selv, selv om jeg løper hakket raskere. 3000m er alt for langt for meg. Allikevel synes jeg ungdommen nå til dags er slappe på dette området. Enten pumping eller latskap det går i.

Reagerer litt på at du understreker at jeg løp på bane med sko. Er vel ikke om å gjøre å løpe den verst tenkelige løypen med tyngst mulig oppakning? :dontgetit:

Endret av Deathie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Reagerer litt på at du understreker at jeg løp på bane med sko. Er vel ikke om å gjøre å løpe den verst tenkelige løypen med tyngst mulig oppakning? :dontgetit:

7938155[/snapback]

Det er ikke noe å reagere på, men jeg ville bare understreke at det har en del å si og at de aller færreste har muligheten til å teste seg på den måten. Jeg vet at du er helt rå på kortere distanser :)

Lenke til kommentar

Løp 3000 på 10.15 for halvannet år siden, på grus. Trente en del da, men har aldri hatt et godt løpssteg (det er altfor kort i forhold til høyden min). Men etter en liten tur i militæret løp jeg den på 12.06, og det var på asfalt. Har ikke prøvd på tartandekke (er det det det heter?). Håper jeg skal klare å motivere meg til å trene ned den tiden igjen.

Emnestarter er forresten ikke i så ille form, omtrent på gjennomsnittet av de jeg var i militæret med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
11.23 i 10.klasse på 3000m, kupert asfalt...

7943867[/snapback]

Hva er kupert asfalt? Det er en veldig bra tid for en 15/16-åring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dette utifra hvordan jeg tror formen din er utifra hva jeg har lest her på foumet. :p

7943907[/snapback]

Har ikke preiket så veldig mye om formen min, har jeg? Jeg deltar bare i mange diskusjoner. :p

Lenke til kommentar
Hva er kupert asfalt? Det er en veldig bra tid for en 15/16-åring.

7943876[/snapback]

Jepp, kjempefornøyd med den tida... :D nest best av de over 70 stykkene vi var på trinnet mitt på den tida...

Mente med kupert asfalt at det ikke var en jevn flat løype. Vi løp i bakker både oppover og nedover, og av erfaring synes jeg det er ganske forskjellig fra å løpe på bane...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du nevner da småting som jeg hele tiden noterer i bakhodet. Som sykkelturene dine du la ut på nettet vie klokken, O2-snakk osv. Kanskje jeg tar feil? :wee:

7943936[/snapback]

Neida, jeg har bra kondis jeg. Hvor mye var det du hadde i blodprosent?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke akkurat noe helsefreak, trener to ganger i uka + gym.

Jeg sprang 3000m på 14 minutter i 8. klasse. Jeg spiller jo trommer, og har mye rytme i kroppen. Det jeg gjorde var å puste meg igjennom sanger, seriøst! Det funka! Prøv det!  :)

7944268[/snapback]

Hehe, kjenner meg igjen der. Spiller også trommer, og hver gang jeg jogger, "puster" jeg rytmen til en sang. Det hjelper!

Lenke til kommentar
Du nevner da småting som jeg hele tiden noterer i bakhodet. Som sykkelturene dine du la ut på nettet vie klokken, O2-snakk osv. Kanskje jeg tar feil? :wee:

7943936[/snapback]

Neida, jeg har bra kondis jeg. Hvor mye var det du hadde i blodprosent?

7944034[/snapback]

Hmm, hmm, 15, 8 tror jeg. Husker det var rett undet 16 et sted. Har testet den?

Lenke til kommentar

Driver med langrenn/skiskyting, og har sprunget 3330 meter på Coopertesten 1. år på videregående under ganske dårlige forhold (høljeregn og kjølig) og er egentlig veldig fornøyd med det:)

Tror jeg skulle klart under 10 minutter på en god dag.

Men er bedre i motbakkeløping, har sprunget på ca 16.40 på et 4.1 km langt "motbakkeløp" med ca 200 meter høydemeter.

Lenke til kommentar
Allikevel synes jeg ungdommen nå til dags er slappe på dette området. Enten pumping eller latskap det går i.

7938155[/snapback]

Latskap er noe dritt blant mange av dagens ungdom, men at folk vil bli mer eksplosive ser jeg ikke helt problemet med.

Selv har jeg ikke løpt 3000 på halvannet år, så jeg vet ikke helt hvordan tilstanden er per nå. Skal løpe den en gang til våren, så vi får se da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...