Donnie Darko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Emnetittelen sier vel det meste. Selv løper jeg den på 15min. blank ( dette var i 8 klasse ) Så jeg lurer på om dette er utrolig elendig i forhold til deres resultater -MathiasF Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Løp 2,5km på 11-12min Så hadde vell klart de siste 500m på under 3 min... Håper ikke det er SÅ ille Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Emnetittelen sier vel det meste. Selv løper jeg den på 15min. blank ( dette var i 8 klasse ) Så jeg lurer på om dette er utrolig elendig i forhold til deres resultater -MathiasF 7847645[/snapback] Har aldri hatt noe sterkt forhold til trening, men trener dog litt innimellom. (1 - 2 ganger i uka) Løp 3000M på 12min blank i 9 klasse. (nå går jeg 2 klasse videregående og løper fortsatt på det samme) Obs! løp MYE dårligere i 8 klasse, da jeg hadde ELENDIG teknik, og det er svært viktig hvordan løpet legges opp, hvordan du er forberedt osv.. Så det er absolutt ikke bare kondis som teller inn på klokka, men de første gangene man løper "cyper-testen" eller 3000meter, så har det mye med teknikk/ og hvordan løpet er lagt opp. Endret 1. februar 2007 av andrull Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Hva anbefaler du? Åssen skal jeg legge det opp? Spise god frokost før jeg løper? Hva må til? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Hva anbefaler du? Åssen skal jeg legge det opp? Spise god frokost før jeg løper? Hva må til? 7848120[/snapback] Tja, dette er litt opp til hver person, og er nok noe du finner ut selv etterhvert. *Prøve og feile* 1. Selv tokk jeg også noen "øvelserunder" (noen dager/uker før vi skulle ha testen), der en venn av meg tokk tiden per runde, slik at jeg visste hvilket tempo jeg skal holde hver runde. (da det er viktig at du har et mest mulig jevnt tempo hele veien) f. eks: Bruker du 96 sekunder per 400meter/runde (de fleste løpestadioer er på ca 400m) så vil du klare 7 og en halv runde, noe som tilsvarer 3000meter på 12 minutter. Om du ikke løper i sirkler/stadio (f. eks en rett strekning på 3000meter) så blir dette dog litt vanskelig. 2. Har du mulighet, så drikk litt vann underveis. (drikk deg "halvfull" med vann før du skal løpe) 3. Spis sunt og mat med nok energi dagen du skal løpe. (en god frokost altså) Ps: Hurtige kalorier som godteri, brus osv.. må du styre unna! 4. Finn en person som du vet løper ca like bra som deg/litt bedre. Hold deg rett bak han hele veien, slik han han presser deg til å holde tempo oppe og hvis du holder deg "rett bak" så vil du også minske luftmotstanden. (litt sleipt for han forran, men slik er det i verden ) Bytt gjerne på hvem som løper først... 5. 30 sekunder før tiden er ute/150meter før mål, så tar du en skikkelig innspurt. 6. IKKE begynn å gå eller stopp opp i løpet. Gjør du det, så har du holdt for høyt tempo. Uansett hvor mye det frister! 7. Har også syntes det hjalp en del og puste rolig og "presist" hele veien. (ivhertfall halvparten av løpet) Hvis du kjenner at du begynner å puste veldig fort, så bare ro ned og ta noen dype drag. Mot slutten, så er det ikke så viktig og da er det bare viktig å holde tempoet oppe. Dette er for at lungene ikke skal bli utslitt før du er ferdig. Obs: Dette er det JEG synes fungerer best for MEG, og du blir nok nødt til å finne ut hva som passer deg best. Ellers lykke til. Endret 1. februar 2007 av andrull Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Takk, dette skal jeg prøve. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 jeg har aldri i hele mitt liv løpt 3000meter, løper jeg mer enn 500m begynner jeg å få kramper overalt. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Uff, suger veggimellom på 3000-metern. Tror jeg klokka inn på 15.20 eller 14, noe rundt der Har som mål å klare den et par-tre minutter kjappere. Begynner hardtreninga nå til sommeren. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) jeg har aldri i hele mitt liv løpt 3000meter, løper jeg mer enn 500m begynner jeg å få kramper overalt. 7848894[/snapback] :!: Da har du ivhertfall et godt forbedringspotensiale. Endret 1. februar 2007 av andrull Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 har altid hatt unaturlig dårlig kondis i forhold til det jeg brude ha, på ungdsomskolen var jeg ganske atletisk, veldig rask(over kort strekinger, 60m-100m) og i høydehopp og lengde osv. men når jeg skulle jogge eller løper over lengre strekinger gikk det ikke. folk som er 30kg tyngere enn meg løp bedre. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 12 min på kjølnes stadion i regn og 0 grader i desember. Fornøyd som pokker med det. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Har begynt treningen nå for å klare noen minutter kjappere enn sist, det er tross alt 1 år siden jeg prøvde. ^^ Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 11.20 men det var i millitæret for 15 år siden... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 1207 i 10., to år siden nå. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) løp på 13 blank for i fjor (9 klasse) siden, det går nok bedre i år Endret 13. februar 2007 av Jokkulf Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Rundt 12 blank. Klart ca 3050m på Cooper-testen for 1 år siden. Skal gjøre det mye bedre til våren. Man må holde seg på 1,36 runder for å klare 3000m, men personlig har jeg erfart at det er lettere å åpne mye fortere, dvs rundt 1,20-25 de 3 første rundene. Folk her har sikkert merket det, det er ca etter 3 runder man begynner å merke det skikkelig UANSETT OM man har "spart litt krutt" i starten. Da kan man heller slippe seg opp på 1,40-45 runder på de 4-5 siste. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Husker ikke 3000metern men har klart 16.47 på 5000 Lenke til kommentar
Stavmikser Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 løper ca 3400m på cooper-testen, men da hadde jeg ikke trent på 2 måneder... det var i fjor. Nå løper jeg den nok mye mindre siden jeg har droppa fotballen og omtrent all trening. Har begynnt å trene igjen nå da, til militæret! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I fjor løp jeg på rundt 10min, huska ikke helt nøyaktig. Men var i god form da. Har blitt lite med trening i det siste året, faktisk ingenting utenom gymtimene på skolen. Men etter sommerferien eller i sommerferien har jeg bestemt meg for å begynne å trene litt kondis igjen, samt styrke som jeg begynte å trene nå. Lenke til kommentar
Supremacy Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Vel jeg løp 3200m på cooper, holdt til en 5er 1000m på 3.16 Doh det var i fjor, og da trente jeg faktiskt litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå