mmm320 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 hva heter alle komponentene i et sikrings skap? Lenke til kommentar
stormx Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg vet om tre hvertfall; sikring, jordfeilbryter og strømmåler Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 og her er en til: strømledning, skruer Lenke til kommentar
TheDuke Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I tillegg til de som er nevnt kan jeg nevne: S1 skinne (montere sikringene på) Samleskinne (fordeler strøm mellom sikringere) O.V. (Overbelastningsvern) Avdekning til sikringer Avdekning til O.V. (oversbelastnigsvern IP 3X) Målerbrett Diverse PN/RK (ledning), Presshylser, endehylser Tror det meste i et vanlig skap er dekket da. Elektrikkeren Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 evt. overspenningsvern, JORDSKINNE!! Lenke til kommentar
ThomasNilsen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Det kommer litt ann på hvor sikringskapet står. Hjemme i hus: Overspenningsvern Sikring Ledninger Hoved sikring (den største du finner i skapet) Jordfeil bryter (sikring) Rekkeklemme Hos Bedrifter eller lagre: Overspenningsvern Kontaktor Motorvern (vis bedriften har en eller annen form for motor) Sikringer Hovedsikringer Rekkeklemme Og mye annet men det kan bli for mye for en normal person og takle;) Endret 1. februar 2007 av ThomasNilsen Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I tillegg til dette (kanskje ikke det elektrikerene tenker på): Nødlommelykt Heimvernets gass/luftvernplakat i områder med kjemiske fabrikker som er ganske standard i sikringsskap Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) og en ting ingen har nevnt ennå; KLASER med wago, torix og teip! Jeg har aldri sett en sånn heimvernet-plakat.. Ikke engang i en fordeling som forsynte kompressoren til heimevernets sirene Endret 1. februar 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Et lass med brukte sikringer, og de sikringene du ikke har bruk for. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Skulle tro en del folk har en ringetrafo også... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 De ferreste har effektbrytere, sikringslastskillebrytere og koblingsblokker men det står noen rundt om i landet også. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 http://www.moeller.no/hjelpemidler/hjelpem..._startframe.htm skriv 0 i referansen og fyll ut den neste siden med ymse bokstaver, så kan du putte inni skapet det meste, og få bilde og navn på tingene. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Når dere nå driver å snakker om sikringskap og sann kan jeg jo komme med pls, frekvensomformere, soft start osv...... (industri tavler) Litt off topic, har drevet å termo fotografert tavler og lomponenter under drift, må si jeg er fasinert og overrasket over hva tempraturer og temp forskjeller som er i tavler slenger opp noen bilder Endret 2. februar 2007 av Behydro Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Og den mest VESENTLIGE delen i et sikringskap: "Måler-lasker" for å få billigere strøm Det blir jo ofte slik i tavler, da.. Noen kurser går til å forsyne noen små, ynkelige nødlys, andre går til å forsyne digre aggregat og sånn.. Men det er litt gøy å se hvordan varmeutviklinga er ;-) 50grader er litt drøyt.. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Og den mest VESENTLIGE delen i et sikringskap: "Måler-lasker" for å få billigere strøm Det blir jo ofte slik i tavler, da.. Noen kurser går til å forsyne noen små, ynkelige nødlys, andre går til å forsyne digre aggregat og sånn.. Men det er litt gøy å se hvordan varmeutviklinga er ;-) 50grader er litt drøyt.. 7859391[/snapback] rekorden var 130 grader... host Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 hoho! var vel ikke så mye igjen av isolasjonen på lederne da? Er det bilder M-TEK har tatt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 50 grader går fint. Grensen for isolasjonen på kablene er 70 grader. Det varmeste jeg har målt er 110 grader på kabelsko og 100 grader på skrusikringer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Når dere nå driver å snakker om sikringskap og sann kan jeg jo komme med pls, frekvensomformere, soft start osv...... (industri tavler) Litt off topic, har drevet å termo fotografert tavler og lomponenter under drift, må si jeg er fasinert og overrasket over hva tempraturer og temp forskjeller som er i tavler slenger opp noen bilder Varmekamera er veldig kult og ikkje minst nyttig når du skal sjå etter varmgang. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 hoho! var vel ikke så mye igjen av isolasjonen på lederne da?Er det bilder M-TEK har tatt? 7859445[/snapback] nope, tatt dem sjæl..... Den kabelen og koblingen så ikke bra ut nei,,,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå