destilert Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei. Skal ha bærbar. Bruken vil variere fra skolebruk, musikk og film og noe spilling. Vil ha en rask pc som kan kjøre flere programmer samtidig. Har et max budsjett på 13000,- , mulig jeg kan overskrid med 1000, men da må det også være en god grunn til det. Jeg er ikke av typen som laster ned masse film og lar det ligge på harddisken og fylle opp, så jeg trenger ikke en mega disk. 100gb burde være greit. Skal ha 2GB ram, og minst et go7600 eller x1600. Helst bedre om mulig. Ettersom jeg skal ha dem med meg til skolen, om ikke daglig så ofte, ønsker jeg 15.4 eller 14.1. Noen innspill? Har sett på Multinote Compal HGL30 http://www.multicom.no/SystemConfigurator....102%3bfl%3a1701 Core 2 Duo T7200 2GHZ, 2GB RAM, 120GB RAM = 12707,- Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei. Skal ha bærbar. Bruken vil variere fra skolebruk, musikk og film og noe spilling. Vil ha en rask pc som kan kjøre flere programmer samtidig. Har et max budsjett på 13000,- , mulig jeg kan overskrid med 1000, men da må det også være en god grunn til det. Jeg er ikke av typen som laster ned masse film og lar det ligge på harddisken og fylle opp, så jeg trenger ikke en mega disk. 100gb burde være greit. Skal ha 2GB ram, og minst et go7600 eller x1600. Helst bedre om mulig. Ettersom jeg skal ha dem med meg til skolen, om ikke daglig så ofte, ønsker jeg 15.4 eller 14.1. Noen innspill? Har sett på Multinote Compal HGL30 http://www.multicom.no/SystemConfigurator....102%3bfl%3a1701 Core 2 Duo T7200 2GHZ, 2GB RAM, 120GB RAM = 12707,- 7847168[/snapback] Synes den du har funnet selv er et meget godt valg. Les en test av den her: http://www.notebookreview.com/default.asp?...ew=Compal+HGL30 gode skussmål for bra ytelse, lite støy og godt batteri. Lenke til kommentar
destilert Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Blir mer og mer fristet... Ser bla at de nå tilbyr Vista Premium OEM 32 bits til 1k, mot 800 som XP Home kostet for bare noen dager siden (dvs før vista ble lansert) og det må jo sies å være penger spart.. Men vil det være mye å hente på å heller kjøpe 64 bits? Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Blir mer og mer fristet... Ser bla at de nå tilbyr Vista Premium OEM 32 bits til 1k, mot 800 som XP Home kostet for bare noen dager siden (dvs før vista ble lansert) og det må jo sies å være penger spart.. Men vil det være mye å hente på å heller kjøpe 64 bits? 7857193[/snapback] Hva angår OS så er x86 mer kompatibel med drivere og programvare enn hva x64 er (per dags dato). Om det er noe forskjell på ytelse (både på software og hardware) det vet jeg dessverre ikke. Endret 3. februar 2007 av Kim The King Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 64-bits programmer skal være endel raskere enn 32-bits, men foreløpig finnes det få slike programmer, om noen år derimot vil ting se annereldes ut. Største argumentene for 64-bits windows idag er økt sikkerhet, mulighet for mer minne, men om du bruker 16-bits applikasjoner (eks eldre spill og programmer) så må du velge 32-bits windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå