BadMuffin Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Hei. Jeg har ikke tidligere hatt behov for å overklokke maskinen, og dermed ikke den største motivasjonen heller. Men i det siste jobber den veldig hardt, og jeg har dermed tenkt tanken på å overklokke hvis det lar seg gjøre uten innkjøp av vannkraftverk til kjøling. I skrivende stund sitter jeg og leser guidene her på forumene, men lurer litt på om noen kan gi meg en kort kommentar på om jeg har noe å fare med i utgangspunktet. Systemet: Amd Athlon 64 2800+ Asus VIA K8V Nvidia Geforce 6800 GT (256 mb) Ser for meg en overklokking som ikke krever en masse kjøling, har et kabinett (coolermaster) som har vifte foran og bak som sørger for god luftgjennomstrømning, samt at jeg har plassert skjermkortet litt unna andre komponenter, så ingen ting står oppå hverandre i kabinettet. Støy er forsåvidt ikke noe problem, da jeg stort sett sitter med headset på, og har maskinen på et eget rom. Det er plassert en solid vifte på cpu'en, samt at skjermkortet har jo en heftig vifte det også. Ingen av viftene bråker nevneverdig mye, unntatt på sommeren når det er 35 grader på rommet og jeg kjører litt heftig grafikk... Noen synspunkter på hvor jeg starter? Er det mulig å overklokke dette systemet. Jeg ser ikke for meg at jeg gidder å bore hull i kabinettet, installere vannkjøling, etc... Endret 1. februar 2007 av BadMuffin Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 først kan du jo se hvilke tempraturer du har nå da. bare last ned everest home eller pc wizard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå