fred_e_n_r Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei Jeg studerer informasjonssikkerhet ved høgskolen i Gjøvik og holder på med den avsluttende masteroppgaven. Masteroppgaven handler om ”keystroke dynamics” og autentisering, dvs. at brukere blir autentisert etter hvordan de taster på tastaturet og ikke bare om passordet er korrekt. Jeg er interessert i å finne ut om ”keystroke dynamics” er praktisk anvendelig, og trenger frivillige deltakere som ønsker å delta med tastedata. Du vil få utlevert ett program som kjøres på din egen pc. Du kan selv velge når og hvor ofte du vil kjøre programmet. Antatt tidsforbruk for en kjøring er under ett minutt, totalt vil du bruke 20-30 minutter på hele deltakelsen. Du skal selvfølgelig ikke bruke ditt eget passord i programmet, men et passord som du deler med de andre deltakerne, slik at vi kan skille de forskjellige deltakernes tastemønster. Det er frivillig å være med og du har mulighet til å trekke deg når som helst underveis, uten å måtte begrunne dette nærmere. Dersom du trekker deg vil alle innsamlede data om deg bli slettet. Opplysningene vil bli behandlet konfidensielt, og det vil være umulig å identifisere enkelt individer i den ferdige oppgaven. Eksperimentet vil begynne om en til to uker og være ferdig 30.03.2007. Programmet er programmert i C#, du trenger .Net Framework 2.0 for å kunne kjøre programmet. Hvis du fikk lyst til å delta eller kanskje du har noen spørsmål, så er det bare å sende e-post til meg eller Patrick(engelsk). Med vennlig hilsen: Fred Erlend N. Rundhaug E-mail: [email protected] Veileder: Patrick Bours Norwegen Information Security Laboratory (www.nislab.no) Gjøvik University College (www.hig.no) E-mail: [email protected] Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vil dette være et Windows-only prosjekt? Lenke til kommentar
fred_e_n_r Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Vil dette være et Windows-only prosjekt? 7857875[/snapback] Desverre er programmet laget i MS Visual Studio og vil ikke kunne kjøres under Linux. Det er mulig å lage C# programmer i Linux med Mono, men jeg har ikke testet dette og tviler på at jeg får tid til å porte programmet. Fred Erlend N. Rundhaug E-mail: [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå