Gå til innhold

Nokia 7390 og 6233 - er prisforskjellen verdt det?

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe ny mobil snart, og hadde egentlig bestemt meg helt for Nokia 7390, som har det jeg ønsker å ha og i tillegg er den skikkelig nais. :wee:

Men nå har jeg nettopp svidd av 6000kr på ny PC, og det var nokså så spontant, så en ny mobil til 3000kr hadde gått litt utover økonomien på mange måter... Så så jeg på Nokia 6233 som har de fleste funksjonene 7390 har, bortsett fra litt lavere oppløsning på kamera, ingen videotelefoni og litt småting.

Så da meldte jo tanken seg: "Er det virkelig verdt å betale 1000kr mer for 7390?" Tenkte at noen her på forumet sikkert hadde noen innspill på dette. :)

EDIT: Også skal mobilen vare i minst to år! Det er viktig.

For ordens skyld putter jeg inn en utfylt mal i spoiler:

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja- Må kunne skille mellom bursdager og gjøremål og ha mulighet for gjentakelser. (F.eks. ringe klokka åtte hver mandag..)

-GPRS: Ja.

-EDGE: Intet must, men greit.

-Email klient: Nei.

Form:

-Er ingen stor fan av candybartelefoner, de er ofte kjedelige å se på og tar stor plass.. Ønsker meg en telefon som også har en del fokus på design, helst slide eller kamskjell.

-Vekt: Må helst kjenne at jeg har den i lomma. ingen maksvekt.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Trengs ikke.

Skjerm:

-Størrelse på skjerm: minimum to tommer. Liker ikke skjermlys, så skjermen må være lesbar fra armlengdes avstand. Helst QVGA-oppløsning også. Mulighet for å justere skjermlyset er fint, men jeg overlever vel uten.

-Touchscreen: Nei.

Pris:

Jeg har mellom 1 og ca. 3000 kroner til rådighet. Pris uten abonnement, selvfølgelig.

Diverse:

-Merke: Elsker Nokia! :D Nokia er helt klart foretrukket her. Gleder meg til å bytte ut Siemensen.

-Kamera: Ja, må kunne ta fine bilder når jeg er på farten.

-Videokamera: Absolutt must at dette er i god kvalitet!

-Symbian: Nei.

-Infrarød port: Nei

-Blåtann: Ja.

-Internminne: Helst litt størrelse på internminne, men om det er minnekortplass, trenger det ikke være kjempemye.

-Minnekort: Ja, helst MicroSD, så jeg kan ha det i mp3-spilleren også.

-MP3: Joda, fint det.

-Radio: Overlever fint uten.

-UMTS: Helst!

-Triband: Går fint uten.

-wLAN: Hadde jo vært praktisk, men overhodet ikke noe must.

- Mulighet for GPS: Nei.

-Batterilevetid: Batteriet skal jo helst ikke være inmari dårlig, men det er ikke noe krav at den må overleve en uke med fotografering på vidda. kommer til å bruke mobilen mest til å sitte på msn, ringe, skrive meldinger, lage småfilmer og se på filmer.

Annet: kalenderen kommer til å bli flittig brukt. Det samme med telefonboka. Trenger ikke plass til 200 kontakter, men er greit å kunne lagre flere numre på hver kontakt, samt adresse, bilde, fødselsdag etc..

Enhetsomregner, kalkulator og stoppeklokke må også være med.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. Jeg synes det er verdt det.. hatt 7390'n lenge nå og jeg er like fornøyd enda.. ikke en feil, ikke noenting.. :) Jeg hadde glatt spytta i en tusenlapp ekstra for den - eller venta bittebittelitt til 1000kr ikke var så røft å betale :)

Edit: Og som du selv sier, så er candybartelefoner kjedelig.. Utseendet betyr litt det og! ;)

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar

forøvrig vil jeg nevne at om du vegard faktisk er en gutt så blir denne telefonen noe femi....

Om du har den, prøver å benekte det for deg selv så blir du raskt påminnet det av kompissene dine...

Jeg hadde den, syntes den var ok innholdsmessig, men jeg var ikke helt fortrolig med utseendet....å da slengbemerkningene kom så var jeg ikke sen med å selge den(hadde den ca 1 uke)

Jeg tror dette må kunne gå under "jente telefon" uten at jeg vil ha dem på nakken nå da "lol"

Lenke til kommentar
forøvrig vil jeg nevne at om du vegard faktisk er en gutt så blir denne telefonen noe femi....

Om du har den, prøver å benekte det for deg selv så blir du raskt påminnet det av kompissene dine...

Jeg hadde den, syntes den var ok innholdsmessig, men jeg var ikke helt fortrolig med utseendet....å da slengbemerkningene kom så var jeg ikke sen med å selge den(hadde den ca 1 uke)

Jeg tror dette må kunne gå under "jente telefon" uten at jeg vil ha dem på nakken nå da "lol"

7862850[/snapback]

7390 i Powder Pink har jeg prøvd i en butikk og synes den var utrolig stygg og kremfarget. Derimot var den brunsvarte utgaven langt finere.

Og uansett blir jeg mobba for å være femi fra før, så det er ikke så nøye.

Telefonen skal vare i minst to år, helst flere, men flippemekanismen i 7390 blir kanskje slitt med åra?

Lenke til kommentar

6288? Ja, den så jo fin ut, og jeg observerer at den blir levert med et minnekort på 512MB. Det var jo meget generøst av Nokia. :p

Men 6288 er jo en slidetelefon, mener å ha hørt at slidetelefoner slites fortest av alle?

Slik jeg ser det, er 6233 og 7390 og også 6288 temmelig like spesifikasjonsmessig, men har forskjellig utforming, kamera og pris. Jeg er en fyr som klarer å ta vare på tingene mine. Min nåværende telefon har falt i gulvet kun et par ganger på to år. (Dog har dekselet faktisk sprukket pga. litt trange jeans...). Men det har jeg lært av, så jeg har ikke mobilen i bukselomma om jeg har slimfitbukser på.

Lenke til kommentar

Har selv 7390 og kan bare si at det er en jævlig fet telefon. Utrolig godt kamera, video i VGA oppløsning og VGA-cam for 3G-samtaler trekker mye opp for min del.

Ellers så er det nok smak og behag. Vil du ha videotelefoni og 3mpx eller 1000 ekstra kroner og en god, om ikke like god, telefon.

Og forresten, hvis du skulle bestemme deg for 6233, ta den sorte :tease:

Lenke til kommentar

Vegard, slutt å knø nå, tror du vet godt selv hva du vil ;)

7390 er en super telefon, den er rett og slett snadder å bruke.. for meg når ikke 6233 opp til det nivået der som den litt mer kjedelige candybartelefonen den er.. Det er to forskjellige klasser, rett og slett.. ;)

Lenke til kommentar

7390 er den peneste, ingen tvil, men jeg liker av prinsipp ikke å være utseendefokusert. :p Men den er jo også anbefalt av Amobil.no, så den kan jo ikke være dårlig.

Da tror jeg jeg venter til åttende mars og kjøper Black Chrome-utgaven. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...