slettet_konto Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det ser ut til at det kommer til å bli enda bedre maskinvare støtte for linux framover i tid , og dette er positivt http://digi.no/php/art.php?id=367314 Lenke til kommentar
comicz Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det festlige er jo at GNU/Linux har temmelig mye bedre HW-støtte ut av boksen enn mye annet, i hvert fall Windows. Jeg kjenner flere som har HW de ikke lenger bruker grunnet null XP-støtte, inkludert standard PTP-kameraer. Tralala! Jeg vil ha frie drivere :-( ...men uansett er det positivt med enda bedre driverstøtte, håper dog ikke vi får se så mye "systemkritiske" drivere der... Har egentlig lite sansen for proprietære RAID/SATA-drivere osv. Forsøk å kjøre PPC(eller annet, SPARC), så skal du se hvor herlig det er at driverne er åpne fremfor lukkede - lukket betyr gjerne "x86 only". Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Stemmer det med Vista og eldre HW. Gjenopptok oppsettingen av Vista etter tre ukers pause i påvente av nVidia-drivere til 8800-kortet mitt. Et hakk videre, men Soundblaster Live!-kortet og det trådløse USB-nettverkskortet fra 3com funket fortsatt ikke, og det ligger heller ikke drivere ute til Vista for dem. Ikke sikkert de noen gang kommer heller. Lydkortet er absolutt ikke modent for skroting, og ei heller nettverkskortet. Begge delene funker selvfølgelig i Ubuntu. Windows-brukere er veldig avhengig av at HW-utviklerne gjør jobben, ellers er det ingen bønn for den eldre hardwaren deres. Jeg føler det er viktig at ting fungere ut av boksen, for at vi skal få flere brukere over på Linux. Sånn sett er det positivt at proprietære ting implementeres, men jeg skjønner veldig at det er et farlig skritt å ta med tanke på Linux' grunnfilosofi. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ang. nVidia drivere datt jeg over et prosjekt for å reverskonstruere en åpen driver til nVidia grafikk kort. Nouveau : Open Source 3D acceleration for nVidia card Interessant prosjekt. Virker også meget levende, bra. Ubuntu og Fedora har begge meldt interesse for prosjektet til sine neste versjoner. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det lover bra. Selv om jeg allerede er ganske imponert over hardware støtten i nyere utgaver av f.eks ubuntu og PCLinuxOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå