Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyse bredbånd og trådløst nett?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et trådløst nett som består av en DLink svitsj koblet til NGT router og ut fra en av portene i svitsjen har jeg et DLink aksesspunkt. Dette funker fint på NGT, men ikke på Lyse - hva må jeg gjøre? Eller må jeg ha en ny trådløs router istedetfor...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lyse er vel omtrent helt likt som LOS (her i Agder fylkene). Har Lyse kundene i vest gått over til NGT i likhet med oss

7858718[/snapback]

 

Neppe, Lyse med parnere leverer bredbånd stort sett over fiber og xDSL som nødløsning frem til de får lagt fiber i visse områder.

Lenke til kommentar
Lyse er vel omtrent helt likt som LOS (her i Agder fylkene). Har Lyse kundene i vest gått over til NGT i likhet med oss

7858718[/snapback]

 

Neppe, Lyse med parnere leverer bredbånd stort sett over fiber og xDSL som nødløsning frem til de får lagt fiber i visse områder.

7861131[/snapback]

 

Med NGT mente jeg da NextGenTel :-) Denne routeren skal nå leveres tilbake. Prøvde å koble svitsjen min direkte til PC utgang på Lyse-boksen, men så snart jeg kobler til aksesspunktet på en av utgangene på svitsjen, så funker ingen ting lengre, ei heller direkte kabel fra svitsjen til PC2. Mulig jeg kan prøve å koble aksesspunktet direkte til Lyse boksen og sette dette opp som DHCP server siden jeg uansett kun skal kjøre trådløst...Vil det funke, tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...