kikkian Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Heisann godtfolk Har Adsl 2+ fra NGT, og et SpeedTouch 5x6 modem/router. Da jeg skaffet meg en squeezebox, gikk jeg også til anskaffelse av en Linksys WRT54GL for å streame musikken trådløst til denne. Alt er kablet, uteom fra Linksys til Squeezebox. Har altså kabel fra speedtouchen inn i internett porten på linksysen. Deretter fra en Lan-port på linksys til pc'n. Problemet blir at jeg faller ut i p2p-ting. Etter en stund med downloading mister jeg connection og må restarte alt for å få dette til å funke igjen. Portfowarding har også vist seg å være vanskelig, men jeg er litt n00b Please help!! Er helt lost her... /K Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 reduser upload-speed i programmet. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har du lagt inn DD-WRT? Anbefaler at du gjør det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 reduser upload-speed i programmet. 7847521[/snapback] Det primære er å redusere antall connections, det er det som får routeren til å krasje. Lenke til kommentar
kikkian Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 takk for svar... Har ikke lagt inn DD-WRT. Will check! Det er ikke p2p som kræsjer den. Det skjer ca. etter 1 til 2 timer. Resarter sså funker alt igjen. Strange!! noen ide? annerledes koblinger? faste ipadresser etc? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 prøv under Administration > Management og se om det blir bedre.. IP Filter Settings (adjust these for P2P) Maximum Ports 4096 TCP Timeout (in seconds) 300 UDP Timeout (in seconds) 300 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kenbjørk har løsningen. Les mer om det her. Lenke til kommentar
StringFellowHawk Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) hmm... har hatt samme problem. Ingen løsning enda! Endret 5. februar 2007 av StringFellowHawk Lenke til kommentar
kikkian Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Takk for alle tipsene. Har installert DD-WRT og foretatt de forandringene som er foreslått av KenBjork. Dessverre har jeg fortsatt problemene. Faller ut etter en stund og må restarte. Er det fordi denne speedtouchen også opererer router og ikke bare som modem? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Sett Speedtouch`en i bridge med dhcp deaktivert og bruk sett opp Linksys` en til pålogging. Router bak router er unødig og gjør det bare vanskeligere å åpne porter. Du kan også prøve andre innstillinger enn de KenBjørk foreslår, selv har jeg satt timeout til 90. Problemet med P2P og Linksys`en er at den lagrer alle tilkoblinger i 5 dager, og med f.eks. BT fylles det opp etter noen timer. BT vil fungere tilsynelatende normalt, men du får ikke logget inn på routeren og det er tregt/umulig å komme inn på nettsider. Innstillingene som foreslås her løser dette problemet. Symptomene du beskriver ligner veldig , er du helt sikker på at du har lagret innstillingene osv? EDIT: Ser at du får problem etter et fast tidsintervall. Med DD-WRT kan du sette routeren til å reboote til faste tider. Under Administration - Keep Alive finner du Schedule Reboot. Prøv å sette dette til f.eks. 1 time og se om det hjelper, da slipper du ihvertfall å resette manuelt om det virker inntil du finner ut av det. Kan det være Speedtouch`en som dør på seg? Prøv å restarte kun denne når det henger og se om det hjelper. I så fall har vi konsentrert oss om feil boks. Endret 5. februar 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har samme problem her:S tror problemet er nok Speedtouch. Jeg har nesten samme router bare WRT54GS. Nettet mitt faller også ut hele tida, jeg har prøvd alt mulig rart. Har t.o.m installert DD-WRT uten at det hjelper. Nettet faller ut selv om jeg ikke laster ned noe fra torrent eller p2p liknende klienter. Jeg har speedtouch fra Tele2 og den fikk jeg for 4 år siden. Trenger hjelp her også. jeg er evig takknemlig hvis noen kan vise meg hvordan jeg løser problemet mitt. Lenke til kommentar
kikkian Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Hola igjen.. Tenkte jeg skulle kjøre en liten oppdatering: Har flushet speedtouchen via telnet, og satt denne i bridgemodus. Satte deretter Linksysen til PPoE mode, og logget inn derfra. (fulgte guiden under) http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=340 Dette har delvis løst mitt problem. Faller ikke ut hele tiden, men til gjengjeld har det blitt litt tregere. Er denne PPoE på noe sett mer krevende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå