Gå til innhold

Nytt C2D oppsett til ca. 10k

Anbefalte innlegg

Hei.

Så har tiden kommet for oppgradering av pcen igjen! Her er altså min nåværende maskin, hentet fra profilen min:

ALUminous

-CPU m. Kjøler: P4C 2,8Ghz @ 3,5Ghz med Scythe Ninja +

-HK: Abit IC7-MAX3

-PSU: Hiper Type-R 580w PSU

-Minne: 2x Geil Ultra Platinum PC4000 512Mb DDR

-Grafikkort:Powercolor X800XT PE med AC VGA Silencer 4 @ 555/580

-Disker: WD Raptor 74 Gb - Maxtor DiamondMax 10 250Gb 7200RPM 16Mb Cache S-ATA - Seagate Barracuda 7220.10 320Gb 16mb Cache S-ATA

-Lydkort: Creative Audigy 2 ZS

-Høyttallere: Logitech Z-5500 5.1 Surround

-Mus/Tastatur/Musematte: Logitech Internet Navigator Second edition keyboard - ---Logitech G5 - Func Surface 1030

-Skjerm: Nec 1760NX-BK 17" LCD

-Viftestyring: Sunbeam Rheobus Viftestyring (modifisert) - Coolermaster -Musketeer viftestyring (modifisert)

-Kabinett m. Vifter: Lian Li PC-71 modifisert (se signatur) - 4 stk. sunbeam 80mm. vifter uv-grønn

-DVD-brenner: BenQ DW1640 dvd-burner

Tenker jeg beholder kabinett, disker, cpu-kjøler, dvd-brenner, lydkort, vifter, skjerm, mus, tastatur og psu.

Jeg har tenkt til å klokke, selv om jeg har hørt det aktuelle hovedkortet kan være litt tricky (sist jeg klokket var det snakk om en p4c, så jeg må vel lese meg opp igjen på det emnet). Vet også at det kommer en mid-range versjon av g80 i mars(?), samt et priskutt på c2d 22. februar, så usikker om jeg eventuelt skal vente såpass. Den 22. feb lanserer også intel en billigere quad (Q6600), men ser ikke helt nytten av fire kjerner enda. Kanskje allikevel greit å være føre var med tanke på utviklingen?

Pcen kommer til å bli brukt til ganske allsidige oppgaver, kanskje mest aktuellt en del spilling av nyere titler og en del media-håndtering/avspilling.

Foreløpig Oppsett

Ang. PSUen har jeg en hiper type-r 580w. Den er vel enda kraftig nok til et high-end system, men mangler denne noen type kontakter nyere hovedkort/skjermkort trenger? Ser frem til å høre deres meninger og forslag til endringer av delene jeg har valgt foreløpig

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer det priskutt på core 2 Duo 22. februar? Er dette konfirmert av Intel? Hvor mye vil så priskuttet være på?

Intel Core 2 Duo E6600 er vel den beste Core 2 Duo prosessoren du kan få til en pris som ikke blir altfor høy.

7847867[/snapback]

Ganske så sikker på det ja, samtidig lanseres en billigere firekjerners-cpu kalt Q6600, samt E6700 som visstnok skal kjøre på 2.66ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...