Kannutt Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei! Litt trøbbel med plassering av elementer. Fungerer helt fint i IE 6.0 og FF, riktignok med noen !important tagger. Leser plutselig IE 7.0 disse? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 IE7 støtter nå !important (noe som vil si at du ikke kan bruke disse i hacks). Bytt til Conditional comments ... <!--[if IE 6]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie6.css" /> <![endif]--> ... Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Det var da som bare!!! Men 7.0 herper fortsatt til margin/padding som 6.0 altså?? Blir jo bare tåpelig dersom de kommer med ennå en ny utgave som ikke kan lese!?!?!? Blir stor forskjell i IE 7.0 i forhold til FF nemlig... Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Hmmmm... Får ikke IE 7 til å lese kommentaren. Eller bytte til det andre stilarket. Leser den begge? Hvordan skjuler jeg i så fall det som 6.0 og FF skal lese? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Husk at dette er en Microsoft-idé som bare virker i IE... IE7: <!--[if IE 7]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie6.css" /> <![endif]--> Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hmmmm... Har lagt inn koden, og linket den til det alternative stilarket, men IE 7 leser fortsatt det opprinnelige stilarket.... Endret 2. februar 2007 av Kannutt Lenke til kommentar
Torkild Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Både IE6 og IE7 leser det opprinnelige stilarket. Så hvis du ønsker å legge til spesielle regler til dem begge, så legger du <!--[if IE (6/7)]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie6.css" /> <![endif]--> etter at du har lagt til det originale stilarket i head. Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Har gjort det, men virker fortsatt ikke... Her er deler av det som ligger i head hos meg: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html lang="no" xml:lang="no" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <!-- InstanceBegin template="maintemplate.htt" --> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=utf-8" /> <title></title> <!-- #BeginHeadLocked "" --> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/basic.css" /> <!--[if IE 7]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/ie7.css" /> <![endif]--> Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 har du * { margin:0; padding: 0; } øverst i stilarket, for IE har default padding og det er kanskje derfor det ikke virker. Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Jepp, det har jeg, men tror ikke det er problemet her.... Dersom jeg gjør endringer i det alternative stilarket (altså det som IE7 skal lese - ie7.css -), så skjer det ingen endringer på siden. Min konklusjon er derfor at IE7 ikke leser denne "if'en", men kan det være riktig?? Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Ups! Fant ut av det, men tør ikke si hva som var årsaken..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå