Gå til innhold

Bruk av angrerett på CPU

Anbefalte innlegg

Heisann.

Sendte inn en CPU på angrerett der esken var åpnet, men CPU har ikke vært brukt.

Har forsøkt å lest meg litt frem i lover, og andre angreretts saker her på forumet, og etter det jeg kan se så har man "lov" til å åpne forseglingen på en vare dersom det er nødvendig for å prøve varen.

Saken er, at butikken vil trekke ifra 250,- fra beløpet de skal betal tilbake, pga. at esken var åpnet, og at denne da måtte selges som demo.

Så før jeg svarer butikken på dette, så tenkte jeg å få høre noen synspunkter fra folk her som kanskje har mer peiling på dette enn meg. Vil ikke prøve å være mest mulig sleip og firkanta, vil bare høre om dette er "normal" prosedyre dersom en vare blir sendt inn på angrerett og må selges som demo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nejda, det er ikke det at 250,- er så "utaffelig" mye som en her sier, men liksom..., føler at det blir litt slik at "du kan betale et gebyr på 250,-...., hvis du vil...., men du må egentlig ikke"

Tar det videre med butikken, så får jeg høre hva de sier.

Lenke til kommentar

En del av vitsen med angreretten er jo at du ikke fysisk kan sjekke varen før du kjøper den, du kan ikke sjekke at den passer eller noe slikt, og det kan du jo heller ikke sjekke uten å åpne eska..

Så derfor har man angreretten, så å ta 250 kr i gebyr er uhørt etter min mening.

Returnerte selv en antenne til ett trådløst nettverkskort til komplett.

Der var det aldri snakk om ett gebyr, fikk igjen det varen kostet inkludert frakten jeg betalte, 156 kr + 31.20 i frakt + 46.80 i moms..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...